25 Ocak 2013 Cuma

Kuru domatesli poaça


İki tarifi karıştırıp bu poaçayı yaptım...


Malzemeler:
1 çay bardğı ev yoğurdu
2 yemek kaşığı sirke
1 su bardağı minik küpler halinde doğranmış kuru domates
yarım demet taze kekik yok ise (dereotu +1 tatlı kaşığı kuru kekik)
1 yumurta (eğer üzerini kızarmış görmek isterseniz sarısını üzerine sürebilirsiniz)
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
80 gram tereyağı
2 su bardağı un (hamurun kıvamlanması için biraz daha ekleyebilirsiniz)


Hamur için verilen malzemeleri sıvıdan katıya doğru teker teker ekleyip yumuşak bir hamur yapıyoruz.Cevizden daha büyük yuvarlaklar yaparak tepsiye diziyoruz ve 180 derece ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz......
Afiyet olsun..

Hepinize mutlu bir haftasonu dilerim,
Sevgilerimle,
İjlal'iniz..

33 yorum:

  1. aman allahım demek istiyorum:) kuru domatesli poaça harika bi fikir. niye herkes hergün bunu yapmıyor k:) ilk defa duyuyorum ve etrafımda kimse bunu düşünemediği için çok üzüldüm şu anda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülme canım etrafındakilere hemen haber ver sana bundan yapsınlar,gerçekten çok leziz,kekik koymayı unutmasınlar.....

      Sil
  2. Mımm nefis olmuş,kuru domatesli lezzetlere bayılıyorum..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Nurşen..

      Sil
  3. kuru domates bizim evde sevilmedi pek
    onu yerine kırmızı biber koysak nasıl olur acaba???

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biber nasıl gider bilemem ama hamurişinde bir dene istersen beğeneceklerine eminim...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Teşekkürler canı,denemeye değer..

      Sil
  5. Yumuşacık görünüyo mis gibi :)
    Ellerine sağlık canım, eminim nasıl da lezzetlidirler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,eğer maya ile yapılırsa daha yumuşak oluyor bu şekilde biraz daha kıyır kıyır bir tat oldu..

      Sil
  6. bende bu miss koku nerden geliyor diyorum şekerim,
    nefisss,ellerine sağlık,

    öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler şeker...Bende öptüm..

      Sil
  7. AA bende de kuru domates var bende bu tariften deneyeyim.

    Ellerine sağlık güzel fikir.

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim,kuru domates mayalı hamur katıldığında da güzel oluyor..

      Sil
  8. Apetyczne bułeczki! krówka jest super :)

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten değişik bir lezzetli olduğunu düşünüyorum hemen önemli sorumu soruyorum o kurtulmuş domatesler hiç bişey yapılmadan kuru kurumu doğranıp koyulması lazım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak suda biraz yumuşatıp doğrayabilirsin...En azından kolay doğranır...
      Başka bir marineye falan gerek yok zaten hamura kekik atılıyor...

      Sil
  10. kuru domatesi çok severim ekmeklerde çok güzel olur ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum hernekadar kahvaltılık olarak evdekiler pek tüketmese de bu tür hamurişlerine karışınca çok beğeniyorlar....

      Sil
  11. Liebe İjlal,
    das sieht wieder so lecker aus - so zart der Teig - zum Anbeißen -

    deine Porzellansachen gefallen mir sehr -

    ich wünsche dir einen wunderschönen Abend und entspannten Sonntag -

    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vielen dank,liebe Ruth...Wunsche dir auch eine schöne Restwoche..

      Sil
  12. seviyorum kurutulmuş domates kullanmayı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ama hamurişinde daha çok sevdim...

      Sil
  13. hem bu poaça hem de stollen çok güzel görünüyor...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. denenmeli..sonrada afiyetle yenmeli:))

    YanıtlaSil
  15. Lezzetli görünüyor ellerine sağlık kuru domatesler direk mi konuldu yoksa sıcak suda bekletildi mi diye merak ettim ama sonra baktım cevaplamışsın:) sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor, ellerine saglik canim ;) Bende kuru domatesli kisir yaptim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu kuru domates ne mübarek bir besinmiş.Herşeye yakıştırır oldum.Çok büyük bir tesadüftür ki dün gelen misafirlerime bende kuru domatesli,narlı kısır yaptım:))

      Sil
  17. Sevgili kardeşim; programı izleyip bloğuma ziyarete geldiğin için ve de evimi beğendiğin için çok teşekkür ediyorum. Sevgilerimle :) Serap, Lezzetli Somunlar

    YanıtlaSil