15 Aralık 2012 Cumartesi

cevizli pay...


Benim tariflerimi deneyenler bilir..Yaptığım turtaları profosyönelce süslemekte beceriksizim.Daha çok içerisinde ki aromalarla ilgileniyorum..
Eğer sizde benim gibi baharatlı ve farklı aromaları birarada tutan tatları arıyorsanız bu pay tam size göre.......

 
Tarifini İtalyanca bir blogtan uyarladım.Sonuç ise mükemmel oldu.Başlangıçta malzemenin çeşidinden ve çift aşamalı olmasından gözünüz korkabilir ama inanın birçoğumuzun evde yaptığı sütlü tatlılardan
daha kolay ve daha leziz bir tatlı...
Malzemeler :
İç dolgusu için:
200 gr. pudra şekeri ( 1 su bardağından 1 parmak fazla)
65 gr. su (yarım çaybardağından birazcık fazla)
60 gr. bayat ekmek kırıntısı ( ben tost ekmeklerini rondoda çekip kullandım)
60 gr. iri kıyılmış ceviz (ben 1 su bardağı koydum)
20 gr. çam fıstığı (ben 1 yemek kaşığı koydum)
30 gr. badem
20 gr. kuruüzüm
60gr. limon veya portakal şekerlemesi (elimde olmadığından üzümü 80 grama tamamladım ve bu şekilde daha çok tavsiye ediyorum)
2 yemek kaşığı şarap ( ben dr.Oetker'in rum aromasından 2 tüp koydum)....
1 çay kaşığı tarçın + toz zencefil + muskat rendesi + karanfil


Hazırlanışı:
Tüm dolgu malzemesini elimizin altında hazır hale getiriyoruz
Pudra şekerini ve suyu minik bir tencereye alıp şeker eriyene ve su kaynayana kadar pişiriyoruz.Sıcakken içerisine tüm malzemeyi ekleyip iyice karıştırıyoruz ve soğuduktan sonra kapağını sıkıca kapatıp 1 gece dolapta bekletiyoruz.( Tarifte birkaç haftaya kadar bu şekilde bekletilebileceği yazıyordu böylelikle istediğiniz zaman tart dolgunuz elinizin altında hazır bulunabilecek).
Hamur için gereken malzemeler:
280 gr. un ( biraz daha fazla ekledim)
125 gr. oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
1 yumurta 100gr.pudra şekeri
2 yemek kaşığı soğuk su


Şeker ve yumurtayı çırpın yağıda ekleyip iyice yedirerek karıştırın..Unu da azar azar ekledikten sonra yumuşak bir tart hamuru oluşturun eğer hala elinize yapışıyorsa biraz daha fazla un ekleyebilirsinzi ki ben baya bir ekledim.1-2 saat dolapta dinlendirin..Bulgur gibi dağılıyor ve toparlamakta zorlanıyorsanız 2 yemek kaşığı soğuk su ekleyebilirsiniz..
Hamuru ikiye bölün.Bir bölümü biraz daha büyük olsun..Büyük olan bölümü iki yağlı kağıt arasına koyup kalıbın büyüklüğüne göre kenarları biraz dışarı taşacak şekilde açın ( ben 28cm.lik kalıp kullandım daha dolgun görünümlü bir pay istiyorsanız daha küçük bir kalıplada yapabilirsiniz).
Çanak şeklinde yaydığınız hamurun ortasına hazırladığınız harcı eşit bir şekilde yayın...
Hamurun ikinci bölümünü de açıp üzerini kapatın.Bir kaç minik delik açarak içerisindeki haanın hamuru yer yer kabartmasını engellemiş olursunuz...
180 derece de 25-30 dakika üzeri çok fazla kızartmadan pişirin..
Soğuduktan sonra pudra şekeri serperek servis edebilirsiniz...


Hepinize mutlu bir haftasonu diliyorum..
sevgilerimle,
İjlal'iniz...

21 yorum:

  1. muhteşem olmuş bence süslemeside çok başarılı tek başına pudra şekeri yeterli zaten:) ellerine sağlık canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Liebe İjlal,
    was für ein herrlich stimmungsvolles Bild mit Teddy-Bär und der weißen Laterne -
    du hast so schöne Kuchenteller - der leckere Kuchen lacht mich an -

    ich wünsche dir einen schönen 3. Advent -

    liebe Grüße aus Deutschland -

    Ruth

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş belli...ellerine sağlık güllü tabak da muhteşem

    YanıtlaSil
  4. Cevizli tatlıları çok severim. Bu tatlıyı da muhakkak deneyeceğim..
    Nefis görünüyor, bayıldım.. Ellerinize sağlık..
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bir fincan kahve eşliğinde harika gider, ama o güzel koltukta oturmak lazım:))

    YanıtlaSil
  6. ben süslemeye hiiç gerek görmedim bile !
    sunum, iç malzeme başlı başına enfes zaten..
    bernardo tabaklar da öyle romantizm katmışkii...
    :))
    ellerine sağlık.. sayfanda olmak keyif !

    YanıtlaSil
  7. Çok leziz görünüyor! Çektiğiniz resimler de çok zevkli. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Süper, süper, süper... Yemeden, bu lezzete bayildigimi söyleyebilirim... Ellerine saglik Ijlalcigim.... Insallah yeni evime yerleseyim, bu tarifi hemen deneyecegim... Sevgilerimle, belki bir süre ugrayamayabilirim diye simdiden saglikli, mutlu bir yeni yil diliyorum...:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Şu soğuk günlerde içimizi ısıtacak fotoğraflar paylaşmışsınız.Kendim dekoratif ahşap objeler üzerine çalıştığım dan mı bilmem ,benim dikkatimi pastadan çok,o güzel servis tabağı ve diğer objeler çekti.Takibe alıyorum sizi.Muhabbetle kalın...

    YanıtlaSil
  10. Cok nefis gözüküyor,ve damak zevkime çok uygun. Not alıp mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ;) fotoğraflar da öyle ;)

    YanıtlaSil
  12. İyi akşamlar, çok güzel görünüyor, hem ortam hem pasta ,keyfiniz bol olsun,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. cok cok güzel görünüyor blogunuzu cok sevdim bende Prensesin masalina bloguma beklerim sevgiler :)

    http://prensesin-masali.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. çoook lezzetli oldugu kesin ;)

    YanıtlaSil
  15. çayım elimde ,
    bu güzel paydan bir dilim de benim payıma düşsün:)

    YanıtlaSil
  16. Piękne świąteczne zdjęcia, ciasto wygląda bardzo apetycznie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    YanıtlaSil
  17. Liebe Ijlal,
    das Kissen auf deinem Sessel ist wunderschön. Alles ist so hübsch weihnachtlich dekoriert. Dein Kuchen sieht so lecker aus. Ich würde ihn gern probieren, wenn du nur nicht so weit weg wohnen würdest!!!!

    Ich wünsche dir und deiner Familie
    schöne Weihnachtstage!
    Viele liebe Grüße
    Tina

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık,tarifiniz ve bloğunuz harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  19. Görsel görsel değil tablo. Zaten çok severim elmalı turtayı tarife bayıldım. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  20. denedim, yedim, bayıldım :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. denedim, yedim, bayıldım :) teşekkürler.......

    YanıtlaSil