17 Ekim 2012 Çarşamba

Sonbaharın sarhoşluğu......


Aslında biz buralarda pek sonbaharı yaşayamıyoruz...Havalar hala çok sıcak..
Birdenbire gelecek olan kışı bekliyoruz.Bahçelerde sararan pek birşey yok,mesela dün asma yaprağı topluyordum ve de bugün zeytin topladım....


Okul yollarından fırsat buldukça arşivimde yapılmayı bekleyen çarpıişi örneklerimle uğraşıyor ve de sezona uygun olanları işliyorum....
Bu sincapta onlardan biri,aslında henüz tamamlanmamış bir örnek ama uygun bir terzi bulana kadar rafta bekleyecek....


Bu minik kekler ise oğlumun okulda yemesi için yapıldı..
Tarif yabancı bir blogtan uyarlandı..

Malzemeler:
375 gr. un ( ben 2,5 su bardağı un kullandım)
1 çay kaşığı tarçın + 1 pkt.kabartma tozu
250 gr. oda sıcaklığında tereyağı ( ben 200gr. kullandım)
175 gr. tozşeker ( ben 1 su bardağı kullandım ama biraz tatsız oldu 1,5 su bardağı kullanılırsa daha iyi olur)
4 yumurta
6 adet orta boy rendelenmiş elma ( ben 5 büyük elma rendeledim)
3-4 yemek kaşığı akçaağaç şurubu ( ben yerine 3 kaşık dut pekmezi kullandım)


Hazırlanışı:
Çukur bir kapta un + kabartma tozu + tarçını karıştırın.
Oda sıcaklığındaki tereyağını ve  toz şekeri  karıştırın.Üzerine teker teker yumurtaları kırarak çırpmaya devam edin..
Unlu karışımı yumurtalı karışıma ekleyip çırpın ve son olarakta elma rendesini katıp bir iki dakika kadar çırptıktan sonra minik kalıplara boşaltıp 180 derecede 15-20 dakika kadar kürdan testini geçene kadar pişirin...


Hepinize neşeli ve sıkıntısız günler dilerim,
Sevgilerimle...
İjlal'iniz..

Not: Minik kek kalıpları Tantitoni.....

17 yorum:

  1. Keklerin formu ne hos. Hemen o kaliptan bulmaliyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kekler ne şirin :) nefis görünüyor ayrıca..
    Eellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık kekler çok şirin, emeğine sağlık sincap çok tatlı... :)

    YanıtlaSil
  4. Hallo liebe Blogfreundin,
    was hast du da wieder für süße Leckereien gemacht - hmmm -

    das Eichhörnchen ist so schön geworden - du bist so fleißig -

    ich wünsche dir eine wundervolle Herbstzeit -

    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  5. Mink keklere bayıldım,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. These look just delish! Oh my I'll make these as soon as I can locate mulberry molasses. Never heard of it yet it sounds like that's what makes these cakes!

    Thanks for sharing and that cross stitched squirrel.. adorable my dear!

    warm hugs,

    Cotton Peony

    YanıtlaSil
  7. piękne babeczki!!!
    Jedna dla mnie.Rano przyjdę na kawę do Ciebie:))))

    YanıtlaSil
  8. canım benim,
    o minik elleri yerimmmm,tabiki kekleri de:)
    kısmet olmadı görüşmek bir türlü,

    ellerine sağlık,
    minik sincabın evini ve yerini merakla bekliyorum,

    şeri...

    YanıtlaSil
  9. Şipşirin kekler ve şipşirin bir sincap gördüm sanki :)))
    İjlal, ne şirin şeyler bunlar böyle.

    YanıtlaSil
  10. canim buralar da cok sicak ama bu postun sonbahari hissettirdi :) daha sık yaz! bi de bizim bu dikiş işi nolucak :)) tez vakit becersekde kendimiz diksek işlemelerimizi

    YanıtlaSil
  11. Keklere de sincaba da bayıldım.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. bu kadarmi sevimli olur:))))))
    evcilik oynayasim geldi...onlarla
    cok sansli simdiki cocuklarimiz
    boyle guzel anneler varken
    gonlune saglik

    YanıtlaSil
  13. İzmir de yanıyor canımcım, kaç gündür cayır cayır yanıyoruz...şöyle ağız tadıyla sonbaharı hissedemedim. Burada da ya kış, ya yaz, ortası yok. Halbuki benim mevsimin bahardır, sonbahardır...işleme herzamanki gibi on numara olmuş. eline sağlık

    YanıtlaSil
  14. Herşey birbirinden güzel ve bir o kadar sevimli görünüyor.

    Fotograflardaki her bir detaya ve içeriğe bayıldım ben; ellerinize sağlık...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, bu sonbahar sarhoşluğunu pek sevdim.
    O minicik avuç içinin güzelliğini severim.
    Kek- kanaviçe herşey çok güzel, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. ayyy ben o kekleri bi lokmada yerim..ne güzeller onlar..kalıplara bayıldım ama nerden acaba? bulabilirmiyiz ki?
    sevgiler mrw

    YanıtlaSil
  17. Sessiz takipçinizim ama küçük elleri görünce dayanamadım...Sevgiler...

    YanıtlaSil