22 Ekim 2012 Pazartesi

Rüya kek.....

Bugün sizinle rüya gibi leziz bir kek paylaşmak istiyorum..
Limonlu lezzetleri sevenler mutlaka denemeli...


Tarifi yabancı bir blogtan çevrildi...

Malzemeler:
1adet limon suyu
200 gr.oda sıcaklığındaTereyağı
200gr.pudra şekeri (ben biraz daha fazla kullandım)
100gr.un
100gr.nişasta
2 adet yumurta + 2 adet yumurta sarısı
1 paket kabartma tozu
varsa birkaçdamla limon aroması
birkaç damla vanilya aroması veya bir paket vanilya.....

Üzerine serpmek için 2 yemek kaşığı pudra şekeri..


Hazırlanışı:
Tereyağını ve pudraşekerini iyice çırpıyoruz..
yumurtaları ve yumurta sarılarını teker teker ekliyoruz.Bir çimdik tuzu ve aromaları katıp bir-iki dakika çırpıyoruz..
Un + nişasta + kabartma tozu ayrı bir kapta karıştırıyoruz..
Limon suyunu da yumurtalı karışıma ekleyip çırptıktan sonra unlu karışımı da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz...
Klıbımızı yağlayıp (26.cm.lik kelepçeli kalıbımda yaptım) hamurumuzu döküp-yayıyoruz..
180 derece de üzeri hafif kızarıp,kürdan testini geçene kadar bir 30 dakikaka pişiriyoruz..
ve ılıkken üzerine pudra şekeri serpiyoruz....


Hepinize güzel,sıkıntısız bir hafta diliyorum,
hoşça ve dostça kalın...
sevgiler.

13 yorum:

  1. Günaydinlar ellerinize salik palyasim icinde tesekkürler limonlu kek .
    Kek nefis görünüyor cok güzel severim kizim her gün olsa hayir demet afiyetlwr olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Rengi çok iştah açıcı. Limon aroması dediğiniz şey aktarlarda mevcut mudur? Ellerinize Sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Esin,
    Dr.Otker'in minik tüplerde satılan aromalarından kullandım...

    Gülcan'cığım.
    teşekkürler,benim miniklerde bayılır keke...

    YanıtlaSil
  4. aman da aman pek leziz gozukuyor, limonlu tatlari seviyorum, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  5. Limonlu kek çok severim :) Elinize sağlık nefis görünüyor..
    Bu arada sunumunuza da bayıldım! :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bayılırım acilen denemeliyim :)))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım

    harika olmuş

    YanıtlaSil
  8. Çok severim limonlu keki..Nefis görünüyor..Hemen yapıp,yemeli..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. mis gibi kokusu değil mi?
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bayıldım kekinize. ben de arada sırada denemeler yapıyorum.ama tatlı cuma diye bir blog arkadaşım var. ona da uğramanızı tavsye ederim..

    YanıtlaSil
  11. Canım sayfamda düzenlediğim çekilişe bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. liman tadını,aromasını seven biri olarak,
    tam benlik bir kek,
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Hayatta dayanamayacağım bi şey varsa o da limonlu kektir. Aldım bir dilim, gidiyorum:)

    YanıtlaSil