29 Eylül 2012 Cumartesi

Benim adım da kırmızılı......

Kırmızı başlıklı kızı bilmeyen yoktur....
Hatta bizim evde klasik masalın yerini bilmem kaçıncı versiyonu bile bilinir ki bu versiyonda suçlu kurt değilde avcıdır:)))
Herneyse efendim.. İşlemekte olduğum kırmızı başlıklı kız yerine işlemiş olduğum kırmızı elbiseli kızı paylaşmak istedim.Umarım beğenirsiniz.......

***

Bu örnek aslında aplike edilmiş bir kumaşın üzerinde ki desendi ve ben onu çizip işlemeye karar verdim...


Orjinal halini buradan görebilirsiniz..........


Birde geçenlerde denediğim ve kıyır kıyır tadına hayran kaldığım bu nefis kurabiyeleri de sizinle paylaşmak istedim..


Tarifini bu hamarat hanımdan alıp,birkaç minik değişiklikle uyguladım....
Tadı nefis ve nefis oldu fakat engüzel tarafı da tükenene kadar gevekliğini yitirmemesi....


Malzemeler
230 gr. tereyağı (tarifte 1 paket margarin kullanılmıştı)
150 gr.toz badem
1 su bardağı tozşeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilyaa veya birkaç damla vanilya esansı.
3-4 damla acıbadem aroması(tarifte yoktu ama bademin fazla olan unun arasında kaybolmaması ve aromasını arttırması için kullandım)..
4 veya 5 su bardağı un...

Not: Bu ölçülerle yaklaşık 3-4 tepsi kurabiye elde etmeniz mümkün...


Hazırlanışı
Oda sıcaklığında yumuşamış olan yağımızın üzerine şekeri ve vanilyayı döküp birkaç dakika bekledikten sonra şeker kaybolana kadar çırpıyoruz...
Yumurtaları teker teker kırıp çırpmaya devam ediyoruz..
Aromayı da kattıktan sonra bademununu (Ben rondodan çektiğim çiğ bademleri kullandım) ekleyip birkaç dk.daha çırpıyoruz...Kabartma toz + ilk iki bardak unu eleyerek ekleyip çırptıktan sonra bu işlemi bırakıp elle yoğurmaya başlıyoruz kalan unu ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar azar azar ekliyoruz...
Hamuruuzu buzdolabında yarım saat beklettikten sonra iki yağlı kağıt arasında merdane yardımıyla açıp şekil veriyoruz ve yine yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz...
ortaısılı bir fırıda üzeri kızarana kadar yaklaşık bir 20 dakika kadar pişirin soğuduktan sonra cam bir kavanozda muhafaza edebilirsiniz.....
Afiyet olsun..

Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum...
Sevgilerimle,
İjlal....


24 yorum:

  1. Büyülü, tılsımlı bir havası var bu bloğun...Tebrikler... Ayrıca kurabiye tarifini denemek isterim... Kızımla beraber faaliyet yapmasına bayılırız..Onunla yapmayı düşünüyoru. Az gıda boyası katarak rengarenk kurabiyeler yapmayı tasarlıyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. İjlalciğim hoşgeldin canım! Seni çok özledim. Gelirken bize tepsi tepsi kurabiye yapıp getirmişsin,ellerine sağlık! Kurabiye hemen denenecek ,kırmızı pelerinli kız beni aşar,hiç girişmem o işe:) Kıza bayıldım,onu öptüm kokladım ama kurabiyenden kocaman bir ısırık aldım bilesin!
    Mutlu geçsin hafta sonun!

    YanıtlaSil
  3. Beğenmek ne ben bayıldım samimiyetle!
    Seçtiğiniz renkler, desen ve dokular ayrıca kurabiyeler tabii çok iç açıcı ve hepsi yılbaşı ruhu taşıyan türden!
    Neşelenmemek mümkün değil,

    Günü güzelleştirdiler o nedenle çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  4. Wow - diese Stickarbeit ist wunderschön geworden. Ein sehr schönes Kinder-Motiv und ein zauberhaftes Kissen!!!!!

    Viele liebe Grüße
    Tina

    YanıtlaSil
  5. Hayatım kurabiyelerini biraz değişiklik yaparak kızımla yaptık.Sıcak sıcak tüketmeye başladık bile...Ellerine sağlık..Kızımla çok beğendik...Herkes denesin diyorummm...Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  6. Pek şeker olmuş yastık:)
    Tarif de çok hoş,
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle çok hoş fotoğraflar... Elleriniz sağlık kurabiyeler nefis görünüyor :))

    YanıtlaSil
  8. Hosgeldin canim... Yine sahane bir isleme ile buradasin, vallahi ne diyeyim, gözümüz gönlümüz acildi, ellerine saglik... Sevgilerimle, kurabiyenden bir tane aliyorum...:)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş emeğinize sağlık.. Kurabiyeleriniz de nefis görünüyor. Blogunuz çok güzel, bana da beklerim..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Hem mutfakta hem el becerilerinde yetenekli blog arkadasım hep takibindeyim kocaman sevgiler ....ellerine sağlık ....

    YanıtlaSil
  11. Çok hoş olmuş, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. oyy severim ben onu! benden de kirmiz baslikli kiz projesi gelecek yakinda, acaba ayni desen mi :))) operim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba İjlal hanım,tarifleriniz ve işleriniz çok güzel.Ellerinize sağlık,selamlar :)))

    YanıtlaSil
  14. Hem kırmızılı kız hem de kurabiyeler harika, ellerinize sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Bloğunuzun çok hoş bir tasarımı,tarzı var çok beğendim,takipteyim.Kurabiyede harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık İjlal'cim bende bir daha ki sefere senin yaptığım değişikliklerle deniyeyim:) afiyet olsun:) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. İşlemeye bayıldım gerçekten çok hoş görünüyor...

    YanıtlaSil
  18. yastık süper,
    şu kırmızılı bebekler de:)
    kurabiye ise nefis görünüyor.....

    YanıtlaSil
  19. ijlalcim merhabalar..
    kurabiye, işleme küçük nüanslar hepsi harika.. eh ufak başlangıçlarla bende geldim inşallah:) görüşmek üzere canım sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Yastık ne kadar güzel olmuş. Usta bir elden çıktığı belli. Kurabiyeleri de denemk gerek. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. bu ne hoş bi blog böyle! huzur veriyor resmen..bayıldım her bi şeye.. hele o danteller ve el işlerini mükemmel ötesi..
    zaten çok severim böyle şeyleri.. teşekkürler böyle güzellikleri bizimle paylaştğınız için..bol bol misafiriniz olacağımm kesin :)
    sevgiler..
    http://sinemspinkdiary.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  22. Kurabiyeler çok lezzetli görünüyor İjlal, deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  23. yastık harika olmuş çok sevimli kurabiyeler de nefis görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  24. huzur dolu gerçekten..

    YanıtlaSil