22 Mayıs 2012 Salı

Sacher torte,dünya kek pasta günü ve ödülüm....

Bugün dünya kek ve pasta günü imiş..eeee bende bir kek ve pastasever olarak bu tanınmış pastayla katılayım dedim....
Aslında sırada elişlerimi tanıtacağım bir post vardı.Ne zamandır yemek dışında pek birşey paylaşamamaktan şikayetçiydim..Sonuçta sadece kek-börek-pasta olmuyacaktı bu blogta ama şartlar nedense bu aralar yemeklerden yana oldu....


Bu turtanın adı SACHER TORTE.Avusturya ya ait bir turtaymış....Adınıda ustasından almış..İnternette ilginç bir de hikayesi var merak edenler konuyla ilgili birçok yazı bulabilirler.Ben de özellikle hikayesi ve orjinal ismi olan tatlara bayıldığımdan denemek istedim..İyiki de denemişim ortaya mükemmel bir lezzet çıktı.....



Tarifi için gereken malzemeler:
Hamuruna:
120 gr. tereyağı
200 gr. tozşeker
birkaç damla vanilya esansı
6 yumurta sarısı ve 6 yumurta akı
150 gr. un
1,5 paket 125 gr. bitter çikolata
150 gr. un5-6 çorba kaşığı marmelat..

Ara sosu için:

150 gr. tozşeker
3 yemek kaşığı kakao
yarım su bardağı su
1,5 paket bitter çikolata


Hazırlanışı:
 yumurta aklarını bir çimdik tuz ile iyice köpürene kadar çırpın (sağa sola akmamalı)
tozşeker +vanilya +tereyağını ayrı bir kapta iyce çırpın...Yumurta sarılarını bu karışıma ekleyin.
Çikolatayı benmari olarak eritin ve ekleyin,unu da ekleyip iyice çırpın..En son yumurta köpüğünü  de katıp söndürmeden br kaşıkla iyice karıştırın.
Yağlanmış tepsiye döküp,orta ısılı fırında kürdan testini geçene kadar 30 dakika kadar pişirip fırından çıkarın...
soğuduktan sonra ikiye bölün....

sosu için ise:
Şeker+kakao+suyu karıtır ve ocakta pişir..
Kaynadıktan sonra içerisine çikolataları ekle ve eriyene kadar karıştır...
İkiye böldüğünüz pandispanyanın arasına ilkönce hazırladığınız çikolata sosunun yarısını sürün ve marmelatı da bunun üzerine sürüp ikinci katı kapatın...
Kalan sosu İkinci katın üzerine kapatın ve buzdolabında 1-2 saat soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz....

 Bu arada çok sevdiğim elişlerine ve zevkine hayran olduğum sevgili Dolunay'dan aldığım ödülü de paylaşmak istedim...


Buradan hepinize sevgi ve selamlarımı yolluyorum ve dilerim inşallah bu sacher torte'yi birlikte yeme fırsatı buluruz....


25 yorum:

  1. değişik bir tarif ,deneyeceğim...
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Sacher-Torte .... ein Traum in Schokolade .... etwas Sahne obendrauf .... dazu eine Tasse Kaffee ..... einfach köstlich!!!!!!

    Deine Tischdekoration gefällt mir.
    Herzliche Grüße
    Tina

    YanıtlaSil
  3. Senin pastaların hem gözlere hem mideye hitap ediyor ijlal'cim. Aynı zamanda farklı tarifler. Bak bunu denemek şart oldu. Gerçi bende pasta yapacak zaman olmuyor ama akşam babamız geldikten sonra deneyeyim bari...aramızda kalsın bugün spora başlıyorum ya ona güveniyorum :))

    YanıtlaSil
  4. İjlal şu an çok üzgünüm aynı şehirde oturmadığımza. Senin o güzel balkonunda oturup, bu güzel turtadan yemek isterdim, işlemelerimizi de alırdık elimize, düşünürken bile mest oldum, bilmem sen misafir kabul edermiydin ama ben kendimi yola koydum :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık enfes olmuş bir dilim aldım:)))Ödülün için tebrik ederim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor , ellerine sağlık canım .
    Ödülün için tebrik ederim , sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. canım bende bayılırım buna...ellerıne saglık:))))))))

    YanıtlaSil
  8. ne guzelmis siteniz.pastaya bayildim.almanyada yasiyorum,ama hic yapmamistim.deneyecegim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık nefis birşeye benziyor hmm denenmeli
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. böyle bir günde mi varmış :)

    maşaAllah her günü doldurmuşlar kutlanmayan bir gün yok :)

    eline sağlık turta harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  11. mımmm..nefis olmuş..ellerinize sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. O kadar uzun süredir kek pasta yemiyorum ki şimdi görünce içim gitti İjlal.. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir pasta, hep merak ederim ama denemedim hiç.. Harika görünüyor.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bayıldım buna
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. benimde bloğumu açarken niyetim hem elişlerimi hem yemek tariflerini paylaşmaktı ama benimde hep yemek ağırlıklı oldu:) elişlerinizide merak ettim şimdi:) kekde harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. sevgili ijlal herzaman orjinal tariflerin oluyor nefis bir lezzet görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Die Sachertorte zieht mich magisch an - soooo lecker -

    deine Rosendeko ist sehr schön -

    ich gratuliere dir zum Award und
    wünsche dir ein schönes Pfingstwochenende - lg Ruth

    YanıtlaSil
  18. Regaip kelimesi bolluk, bereket, fazilet anlamına gelir. Bu gece Allah'ın lütuflarının bol bol verildiği bir gecedir ve üç ayların ilk kandil gecesidir. Hayırlı olsun..

    YanıtlaSil
  19. Öyle bir gün mü varmış, tüh ben kaçırdım, bu günü bahane edip bir kaç kek-pasta falan yapardım yahuu, şu aralar şeker hastalığı sebebiyle biraz sıkıntıdayız ama, biraz kaçamak yapardık.

    Ellerine sağlık, yine denemeye değer bir tarif, çok teşekkürler, ben de deneyeceğim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. Sachertorte nin icine kayisi marmelati sürülür, Avusturya nin simgesi neredeyse. Senin elinden eminim orjinalini aratmiyordur,ellerine saglik canim ;)

    YanıtlaSil
  21. Avusturya'da orjinal tarifin yapıldığı yerde yediğimde ''amann bu mu o kadar abarttıkları ? '' demiştim. Sonra İstanbul'da daha lezzetlisini yedim ve '' tamam ,fena değilmiş ''dedim. Senin ellerinden tadabilseydim eğer,noktayı koyar ve''daha iyisi yapılamaz '' derdim eminim. Ellerin dert görmesin İjlalciğim!

    YanıtlaSil
  22. İjlaaal ne zaman pastane kafe vs açıyorsun?
    :)) ellerin dert görmesin!

    YanıtlaSil
  23. Süper bir görüntü insanı bitiriyor ellerine sağlık canım nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  24. Sevgili arkadasim, telasimdan uzun zaman kimselere ugrayamadim, ama bundan sonra yavas yavas dolasmaya baslayacagim insallah... Sevgilerimle, bu sahane pasta icin ellerine saglik arkadasim...

    YanıtlaSil
  25. böyle bir günün olduğunu ilk kez sizden duyuyorum biz pasta severler için güzel bir gün:))
    pastanız harıka görünüyor ellerinize sağlık..
    sizi izleyenlerdenim artık:))
    bende bloğuma beklerim..
    http://sevilindenizi.blogspot.com

    YanıtlaSil