16 Mayıs 2012 Çarşamba

böğörtlenli mermer kek....

Asıl tarifi yabanmersinli olan bu keki böğörtlenli yaptım....
Böylelikle Dolabımda kalan son böğörtlenleri de kullanmış oldum...


Malzemeler:

150-200 gr.böğörtlen
1 yemek kaşığı limon suyu
200gr.tozşeker(1 su bardağından 1 parmak fazla tozşeker)
200 gr.Tereyağı veya margarin(herzaman ki gibi tereyağı kullandım)
1 tutam tuz
1 paket vanilin (birkaç damla vanilya özütü kullandım)
4 yumurta
350 gr. un (2 su bardağı kullandım)
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı süt
30-50 ml kayısı veya şeftali suyu


Hazırlanışı:

Böğörtlen + limonsuyu ve bir-iki yemek kaşığı suyu ısıya dayanıklı bir kaba alıp kısık ateşte suyunu salıp birz yumuşayana kadar pişirin...

Oda sıcaklığında yumuşamış olan tereyağını çukur bir kaba alın..
Üzerine şekeri +tuzu ve vanilini döküp çırpın.Yumurtaları da teker teker ekleyip kremsi bir kıvam alana dek çırpın.Un + kabartma tozunu katıp çırpmaya devam edin,katılaşan hamura 3 kaşık sütü de ekleyp çırpın.
Elde ettiğiniz hamuru 2'ye bölün...
1 .hamura meyvasuyunu katıp iyice çırpın ve yağlanmış,unlanmış bir kek kalıbına dökün...
2. hamura hazırladığınız böğörtlenleri ekleyip çırpın ve kalıptaki diğer hamurun üzerine yayın..
Bıçak yardımıyla birbrine birazcık karıştırıp mermer formu verin...
175 derece de 45-50 dakika,kürdan testini geçene kadar pişirin...
soğuduktan sonra servis edebilirsiniz..


Afiyet olsun...
Sevgilerimle,
ijlal'iniz...........

20 yorum:

  1. güzel görünüyor,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kek cok guzel gozukuyo elinize saglik ama o dantel pecetelere bittim resmen :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık süper olmuş...yalnız peçetelere bayıldım..nerden aldığınızı öğrenebilirmiyim..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hmmm ich mag Heidelbeeren sehr gerne - wieder so ein leckerer Kuchen von dir -

    du hast den Tisch so liebevoll und zart gedeckt - da möchte man sich gleich mit dazu setzen -

    ich wünsche dir eine schöne Zeit - bleib gesund -

    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  5. İjlal'cim ellerine sağlık enfes olmuş:)))Dantel peçeteye bayıldım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. hem kek hem de servisi pek güzel:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor, mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. İjlal hayranım şu fottoğraflarına, aydınlık, renkli ... Çok güzel.

    YanıtlaSil
  9. eşim için mutlaka deneyeceğim,meyveli tatlar tam ona göre..paylaşımın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. parmakta da çok güzel durmuş yüzük...peçete de,ikisi de yemelik..ben yesem o kekten parmaklarımı da yerim kesin.:))

    YanıtlaSil
  11. Ah İjlalciğim ben yazmaktan bıkmayacağım,sen okumaktan bıkar mısın bilmem.. Antalya'da onca yıl oturdum da seni tanıyamadan geçti yıllar. Senin o ince zevkine,tatlılarına, keklerine ,pastalarına illa ki zarif sunumlarına bayılıyorum. Ellerin dert görmesin !

    YanıtlaSil
  12. sevgili ijlal harika bir tarif denemek istiyorum böğürtleni çok severim ..

    YanıtlaSil
  13. MEHTAP,
    Çok teşekkürler canım..
    KUZUNUN ANNESİ VE NURŞEN HANIM:
    Peçetelerin adresi Englısh home
    ,çok beğenerek almıştım..
    DERYACIĞIM;Bitanesin...
    REYYAN;Beğenmene sevindim canım,tavsiye ederim,lezzeti bir harika...
    LEYLA VE ELİFT;
    İkinize de çok teşekkürler...
    ZEYNEBİM:
    Güzel gözlerle baktığın için olabilir mi??
    NURAY VE ÖZLEM
    Beğenmenize sevindim canım,bende çok severek aldım yüzüğümü FOREWER NEW 'dan çok uygun bir fiyata.....
    NİLGÜN ABLAM:
    Çok tatlısın grçekten de bende etrafımda senin gibi naif insanların yokluğundan şikayetçiyim...
    GÖNÜL.
    Tavsiye ederim canım,harika bir lezzzet......

    YanıtlaSil
  14. hamilelerin bu bloga bakması çok tehlikeli :))
    Şaka bir yana, harika görünüyor; ne diyeyim kek yapmak lazımmış demekki eve gidince, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  15. pasta güzel,
    sunum daha da güzel...
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Oh - dieser Kuchen sieht köstlich aus! Die feine Spitzen-Serviette und auch die zarte Tischdecke gefallen mir sehr.
    Viele liebe Grüße
    Tina

    PS. Sind bei dir schon sommerliche Temperaturen? Mein Sohn fliegt heute nach Belek und freut sich schon sehr auf seinen Urlaub.

    YanıtlaSil
  17. Herzlichen Dank für deine lieben Worte! Hast du eine Email-Adresse ?

    Liebe Grüße
    Tina

    YanıtlaSil
  18. Hımmm ellerine sağlık böğürtlenli lezzetleride çok severim:)peçetelerede bayıldım:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. peceteye, keke, sunuma herseye bayildim, muhtesem....

    http://tatlikiraz.blogspot.com/

    YanıtlaSil