13 Nisan 2012 Cuma

Kaese-Mohn-Kuchen mit Streuseln.

Yoğunum bu aralar ,sizinle paylaşmak istediğim birçok şey var ama yorum cevaplarımı bile yazamıyorum,bu yüzden yayınlayacağmı posta uzun zaman ayırmak istiyorum ama gelin görün ki yine kısıtlı bir anımdayım...
Bugün sizinle Paylaşmak istediğim bir turta var..
Adı da kırıntılı ve haşhaşlı peykek...
Tarifi Yine Almanca bir dergiden çevirildi....
3 aşamadan oluşan bu turta hem farklı hemde oldukça leziz....


Malzemeler:
Taban Hamuru için:

200 gr. un
30gr.tozşeker
1 tutamtuz
küçük pakette kuru maya( 10gr.)
40 gr.erimiş tereyağı
100gr.süt
1 yumurta

İlkönce toz karışımları bir kapta krıştırıyoruz,
Tereyağını bir kapta eritiyoruz ve ocaktan aldıktan sonra içerisine sütü ekleyip karıştırıyoruz..
Yumurtayı da sütlü karışıma ekleyip bu karışımı una karıştırıp yumuşak ele yapışmayan bir hamur yapıyoruz ve üzerini örtüp oda sıcaklığında 1 saat dinendiriyoruz......

Üst hamuru için:

110gr.tereyağı
160gr.un
90gr.tozşeker
3-4 damla vanilya özütü..

tereyağını eritiyoruz ve diğer malzemelerle karıştırıp topaklı ve kırıntılı  bir hamur yapıyoruz ve dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz...


İç dolgusu için:

250gr.haşhaş tohumu(ben 1 su bardağı kadar kullandım)
6 yemek kaşığı irmik
3 yemek kaşığı tozşeker
1 küçük paket labne peyniri(200gr. schmand)
250gr.süzmeyoğurt(magerquark)
1 yumurta..

Hepsini karıştırıp bir krema hazırlıyoruz...


İlkönce taban hamurunu kelepçeli kalıba çanak şeklinde yayıyoruz...
İç dolgu malzemesini içerisine döküp eşit bir şekilde yayıoruz..
Dolaba kaldırdığımız kırıntı hamurunu üzerinde hiçbir açıklık kalmayacak şekilde serpiştiriyoruz...
175 derece ısıtılmış bir fırında 40 dakika pişiriyoruz.....

üzeri için ayrıca:
100 gr.pudraşekeri ve 2 yemek kaşığı sütü iyice karıştırıp turtamız sıcakken üzerine gezdiriyoruz....


Yanında miss gibi kokan bir kahveyle afiyetle yiyiyoruz........
Hepiniz mutlu bir haftasonu dileğiyle,
Hoşçakalın....

30 yorum:

  1. İjlal'cim harika olmuş sunum süper
    ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. görüntü harika

    zaten bütün tariflerine bayılıyorum ben

    hepsini denicem inşaAllah sırayla

    eline sağlık olsun canım

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş canım benim,ellerine sağlık,
    öpüyorum,
    şeri...

    YanıtlaSil
  4. Liebe Ijlal,
    vielen Dank für deinen Kommentar auf meinem Blog! Ich freue mich immer von dir zu hören. Dein neuer Post sieht fantastisch lecker aus. Deine Gäste waren bestimmt von dieser Torte begeistert.

    Viele liebe Grüße
    aus dem kalten Deutschland (8 Grad)
    Tina

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık süper olmuş
    sevgiler
    hayırlı cumalar canım

    YanıtlaSil
  6. Harika olmuş..Ne kadar orjinal bir tarif..ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok değişik bir tarif:) Leziz gözüküyor. Merak uyandırdı bende:) Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor, hemen deneme isteği uyandırıyor insanda. Çok teşekkürler bizimle de paylaştığın için bu güzel tarifi.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım süper görünüyor. Sevgiler dostçakal

    YanıtlaSil
  10. siz gerçekten emeğinize sevginizi katıyorsunuz ve muhteşem sonuçlar çıkarıyorsunuz iyiki tanımışım blogda sizi ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. merhaba sizi izlemeye aldım...
    1 diilim bende alıyorum harika görünüyor...
    ellerinize sağlık...
    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli olduğuna eminim , ellerine sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. okurken hemen ara dolguya bakayım dedim alt, üst derken araya geldik ellerine sağlık bayağı emekli ve aynı zamanda lezzetli ve şık gözüküyor
    güzel bir hafta sonu dileklerimle... bizim evde bu kadar

    YanıtlaSil
  14. Son derece cekici bir görüntü... Ellerine ve de emeklerine saglik arkadasim... Insallah bir bos vaktimde ben de denemek istiyorum... Sevgilerimle, mutlu haftasonlari...

    YanıtlaSil
  15. Harika olmus bencede,elimde kahvem pavtanin resminie bakiyorum.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  16. Hem de pasta hem de eviniz bu kadar güzel ki! Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  17. İjlalcim, çok şık bir ikram ...
    İç dolgusu "çok lezzetliyim" diyor içeriğe bakınca...
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Tarif içi itibariyle çok değişik geldi hemen notumu aldım bile..elinize sağlık. bloğunuza sevgiler bırakıyorum. esenkalın..

    YanıtlaSil
  19. Harika olmuş, ellerinize sağlık, ben de notumu aldım, mutlaka yapacağım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Not ettim canim,mutlaka deneyecegim.Ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  21. Hemen not edildi:))ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Ce gâteau a l'air bien délicieux. Tes photos nous donnent l'eau à la bouche...

    YanıtlaSil
  23. Off enfes görünüor :) Walla diyet bozdurur bu fotoğraflar :) Fazla bakmamam gerek bye :)

    http://trendsum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  24. ijlalcim ben bu postu kaçırmışım.. ellerine sağlık canım müthiş gözüküyor.. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  25. Sevgili İjlal,
    Pastalar zaafımdır.Bu ise çok lezzetli görünüyor en kısa sürede denicem de kelepçeli kek kalıbım yok nasıl olur bilmem bir de magerquark süzme yoğurttan daha farklı.Sen normal süzme yoğurt kullandın değil mi? Umarım , seninki gib olur. ;)

    YanıtlaSil
  26. Denenecekler listesine girdi bile, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. fincana bayıldım çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  28. Blogunuzu çok ama çok beğendim,birçok yazınıza baktım..Hem ferahlık hem de maharet dolu.emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil