11 Mart 2012 Pazar

yine bir sofra...

Bu aralar yemek-içmekle dolu doluyum....
Sürekli yeni tarifler deniyorum,içlerinde en başarılısı aşağıda ki karaorman pastası..
Diğer denemelere gelince kimisi hüsrana uğrattı,kimisi gezmeye gitti,kimisi de hastane ziyaretine..
Dolayısıyle pek fazla resimleyemedim,alel acele resimlediklerimi ise başarısız fotoğraflama olayına kurban verdim...
Ve işte,
Geçenlerde konuklarım için hazırladığım bir sofra..


Masanın ilk hali tamamen tuzlulardan oluşuyor..
menüde...
Ev yapımı üçgen burulmuş mantı,
Şehriyeli tavuk salatası,
kolay suböreği,
patatesli mayalı poaçalar,
Zeytinyağlı yaprak sarması,
Karışık kiş,
Patates salatası....

Tatlı olarak ise;

Karaorman pastası,
Cevizli turta
Elmalı kurabiye...

Üzerini tıklayarak bazılarının tariflerine ulaşabilirsiniz....


Beyaz zeminde beyaz bir pasta ancak bukadar görülebilir,
bu leziz pastayı bir dahaki sefere kesinlikle koyu zeminde resimleyeceğim....
Tabi birde enson dilim yerine ilk dilimi resimleyeceğim:))

Tarif için gerekenler..

1 adet 3'e bölünmüş kakaolu pandispanya,
vişneli pelte,
kremalı dolgu..

Kakaolu pandispanyayı sevgili Filiz'in blogunda buldum vede tariflerine güvendiğimden orjinal pandispanya tarifi yerine Filiz'in tarifini yapıp 3'e böldüm....
Aralarını vişnesuyu ile ıslattım,Her kata 2 krema arası vişneli pelte sürüp en son katı kapattıktan sonra üzrine ağırlık koyarak buzdolabında 1 gece beklettim..
ertesi gün kremanın kalanıyla hertarafını sıvadım ve ayırdığım vişnelerle süsleyerek srvis ettim...
Kreması için:
4 paket sıvı krema
250 gr. süzme yoğurt
1 su bardağı pudra şekeri
3-4 paket krema sertleştirici
2 paket vanilya şekeri veya 7-8 damla vanilya esansı

Hepsini karıştırıp,koyulaşana kadar iyice çırpıyoruz....

Vişneli pelte için:
500gr.dondurulmuş vişne
1 su bardaı vişne suyu(süzdürdüğünüz  vişnelerin suyunu ekleyin)
2 yemek kaşığı nişasta,
2 emek kaşığı tozşeker...

Vişne hariç hepsini karıştırıp ocağa alın,bir taşım kaynattıktan sonra vişneleri ekleyin,beraberce 1-2 taşım kaynatın,koyulaşınca ocaktan alıp ILITIN..(çok soğutmayın fazla katılaşabilir,sıcak bırakmayın alttaki kremayı eritebilir)..

Hepinize güzel ve güneşli br hafta diliyorum...
sevgilerimle,
İjlal'iniz....

19 yorum:

  1. Nefis görünüyor,ellerine saglik canim. Yalniz ac karnina bakmak hic iyi olmadi :) Su salca soslu,yogurtlu olan nedir? (Bende simdi corba yaptigim ve arta kalan haslanmis tavukla salatani yapmaya gidiyorum) ;)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık hepsi birbirinden lezşz görünüyor..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  3. pastada pasta olmuş yani arkadaşım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hep böyle güzel sofralar, güzel sohbetler olsun inşaAllah hayatımızda mutlu bir hafta dileklerimle..

    YanıtlaSil
  5. İjlal'cim çok şşık bir masa ve leziz
    bir menü ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hepsi çok iştah açıcı , karaorman pastasına ise bayıldım canım , ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. hepsinden birer tadımlık alabilir miyim?

    harika görünüyorlar.elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Hepsi çok leziz görünüyor :) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. hafta başı için güzel bir sofra,iştah açıcı,hele pasta nefis.
    Elinize sağlık.Bende beklerim misafirliğe.

    YanıtlaSil
  10. sevgili ijlal sofran nefis olmuş aslında böyle sofralar kurmayı bende çok özledim laf aramızda.. pasta da süper olmuş ellerine sağlık canım.. hatta bi arkadaşa sözümde var kara ormana gidip orjinal yerinde pastayı resimliycem diye :) her şeye bayıldım ellerine sağlık
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Hepsi birbirinden güzel bayıldım onlara nefis olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. yine çok güzel bir masa, ne kadar özenli hazırlanmış..ah ben bu sofralara oturamıyorum ne zamandır! biraz verilmesi gereken kilo var da..

    YanıtlaSil
  13. Ahh şimdi o pasta olsa yenmezmi ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  14. hepsi de pek iştah açıcı eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba mükellef bir sofra olmuş elinize sağlık çok uğraşmışsınız ama değmiş sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Enfes bir masa.Tek kelimeyle enfes:)))

    YanıtlaSil
  17. Sofranız bereketli sohbetiniz daim olsun, herşey çok nefis görünüyor pastanın tarifini aldım bile..sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel görünüyor, harika fotolar olmuş.
    İlk dilim son dilim farketmez, nasıl olduğu çok net...Mükemmel olmuş, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. CANIM ELLERİNE SAĞLIK MUHTEŞEM
    MMMMMMMMMMMMMMMM
    BEKLERİM

    YanıtlaSil