26 Şubat 2012 Pazar

Nefis bir kiş (Quiche)

Daha önce de birkaç kiş denemem oldu ama içlerinden en beğendiğim bu karışık sebzeli kiş oldu..


Terastaki güneşin azizliğine uğrayan fotoğraflarımı ,tarifimi yayınlamak adına yine de paylaşmak istedim....

Tarifi Almanca bir kadın dergisinden çevrildi...

Malzemeler.
Hamuru için:
150gr.un
1,5 paket kabartma tozu
bir çimdik tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağı
60gr.süzme yoğurt (yoksa yoğurt da olabilir fakat unu çoğaltmanız gerekecek)
50gr.krem peynir veya labne peyniri..
1 yumurta

Hepsini karıştırıp ele yapışmayacak bir hamur yapıyoruz ve dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz.


İç malzemesi:

150 gr.kaşar peyniri rendesi
5 adet yumurta
250 gram ıspanak
1 adet kurusoğan
2 adet ince pırasa
1,5 paket sıvı krema
6-7 adet kiraz domates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet tavuk göğsü..
yarım çay kaşığı muskat + yarım çay kaşığı karabiber.......

Hamurumuzu dolaptan çıkarıp,yağlanmış ve de unlanmış bir kelepçeli kalıba çanak şeklinde yayıyoruz....
Tavuk göğsünü küp küp doğrayıp 1 kaşık yağda pişiriyoruz
Soğanı bir kaşık zeytinyağında pembeleştiriyoruz ve ıspanakları da ekleyip suyunu çekene kadar kavuruyoruz.
Pırasaları ince ince doğruyoruz..
Hazırladığımız çanak şeklinde ki hamura önce ıspanaklı soğanı yayıyoruz + pırsayı eşit bir şekilde yayıyoruz + tavukları da yaydıktan sonra kiraz domatesleri bütün halinde eşit bir şekilde sebzelerin üzerine yerleştiriyoruz ve üzerine muskat + karabiber serpiyoruz...
Çukur bir kapta krema +yumurtaları çatalla çırpıyoruz.İçerisine kaşar peyniri rendesini de ekleyip hazırladığımız kiş'in üzerine yavaşça döküyoruz....
180 derec li bir fırında ortası sertleşene kadar (bıçak veya kürdan la anlayabilirsiniz,kek gibi pürüzsüz olmasını beklemeyin ancak çok cıvık olmamasına dikkat edin).Yaklaşık 40 dakika kadar pişirdikten sonra fırından çıkarın..
Dışarı da soğuttuktan sonra kalıptan çıkarıp servis edeblirsiniz...
Afiyetler olsun....

Tarifimi Çay-kahve bahane etkinliğinin bu haftaki ev sahibesi http://elifindefterinden.com/ bloguna gönderiyorum.
Sevgili Elif etkinlik için teşekkürler ve kolay gelsin...


***

28 yorum:

  1. hiç denemedim,heveslendim şimdi .ellerine sağlık.afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  2. Canım kişi çok severim karışık seb
    zeli hiç yapmadım ama eminim harika
    dır ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. canım eline sağlık , hepinize afiyet olsun , sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Görünce acıktığımı hissettim. Çook güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bende kişi çok sevenlerdenim. sebzeli çok güzel olur emiminki. tavuk koymak hiç aklıma gelmemişti. mutlaka denemeli. ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  6. Mmmm yine nefis görünüyor,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili İjlal, harika olmuş.
    Güneşli fotolar benim çok hoşuma gitti.
    Kiş hamuruna bende yoğurt ilave ediyorum ama labne denememiştim. Güzel olmuştur.
    İç malzemesi de müthiş, ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. nasıl canım çekti anlatamam :)

    en kısa zamanda denemek istiyorum

    eline sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  9. ben hiç kiş yemedim :D

    YanıtlaSil
  10. Kiş yapmayı denemedim ama görüntü o kadar güzelki denenecekler listeme ekleyeceğim:)

    YanıtlaSil
  11. İyi ki güneşte çekmişsin canım fotoğrafları. O kadar özledim ki güneşli güzel havaları..

    Kiş nefis, denemeliyim dediğim tariflerin bir daha..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık nefis bir görüntü:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. ben hiç kişyapmayı denemedim ama bu tarişf çok güzel aklıma yattı doğrusu ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Şık ve leziz bir kiş olmuş,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık. Ayrıca fotoğraflar da çok güzel.

    YanıtlaSil
  16. icinde yok yok, görüntüsü de nefis..günesiniz bol olsun canim,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,Hemen denemeli.Sevgiler modask.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık, tarif için çok teşekkür ederim. Yayınladım.

    http://elifindefterinden.com/2012/02/29/nefis-bir-kis-quiche/

    YanıtlaSil
  19. Bu ne sahane bir lezzet olmus böyle Iclalcigim... Ellerine saglik... Su saatte nasil canim cekti anlatamam...::)) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar Ijlalcigim... Pastada ben de toz jelatin kullandim, yaklasik 45-50 gr. toz jelatinin üzerine onlari islatacak kadar (yarim cay bardagi) soguk suyu döküp, 5-10 dakika bir kenarda beklet... Daha sonra cok hafif atese oturt ve karistirmak suretiyle, tüm jelatin taneciklerinin cözülmesini sagla... Dikkat et, ates cok az olmali, kesinlikle cok isinmayacak jelatin, zaten heme cözülmeye basliyor... Iyice toz haline gelince, hazirladigin kremali karisimdan önce bir kasik ekle ve iyice karistir, sonra bir kasik daha, yine karistir, (hani corbayi terbiye eder gibi)... Yaklasik 5-6 kasik krema ilave edip iyice karistirdiktan sonra, bu sefer jelatin-krema karisiminin tamamini kremaya ekle ve iyice karistir veya cirpma teli iyice güzelce cirp... Dilerim iyi anlatabilmisimdir... Simdiden kolay gelsin, ellerine saglik arkadasim... (NOT: Bizde pasta yemeyen beyler bayildi...bilgine...:) Bu arada eger daha hafif olsun diyorsan hazir kek taban kullan, o da cok iyi oluyor, bir de üstteki keki de kremanin üzerine oturtunca kekin üzerini uygun düz bir materyalle kapatip, agirlik koy ki, görüntü dümdüz olsun... Buzdolabinda o sekilde beklesin)Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  21. Ijlalcigim, Butter Milch yagi alinmis süt gibi birsey.. Tadi biraz kefire benziyor... Yani yogunlastirilmis süt olmaz sanirim... Sen en iyisi normal sütle dene... 1,5 luk az yagli olaniyla... Cok öptüm arkadasim.. Iyi geceler...:)

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık,nefis görünüyor benim kiş favorim közlenmiş patlıcanlı olanı...Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  23. nefis görünüyor ellerinize sağlık..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  24. ijlalcim ellerine sağlık canım.. desteğin içinde çok teşekkür ederim.. sende minik bi ara vermişsin her şey yolundadır umarım
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  25. Kadınlar günün kutlu olsun , sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Tesekkurler bu guzel tarif icin!
    Ama daha aciklayici olabilir benim kafam karisti:) kis hamuru onceden pisirilir biliyorum bu ikilemde birakti beni sizin tarifte pismiyor sanirim? Bir de kabin capini verseniz super olurdu
    Sevgiler
    Esra

    YanıtlaSil
  27. Harika bir lezzet olduğunu tahmin ediyorum, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. hepinize teker teker teşekkürlerimi yolluyorum arkadaşlar begenmenize çok sevindim...
    ***sevgili Esra,
    dikkatin için teşekkürler canım,evet önceden pişmeyen bir hamuru var,tıpkı turtalar gibi çanak şeklinde yayıyoruz vede malzemeleri tarifte belirttiğim sıraya göre dizip fırında pişiriyoruz..Kalıbım 28 cm.lik kelepçeli kalıp canım...Umarım yardımcı olmuşumdur..kolay gelsin...

    YanıtlaSil