20 Şubat 2012 Pazartesi

Bir ekmek ve bir börek

Güzel bir pazartesi dileyerek hepinize merhaba diyorum dostlar;
Artık günlerimin yoğunluğundan şikayet etmeyeceğim çünkü farkettim de mızmızlanmak bende baya bir alışkanlık olmuş.Sanki bu dünyada koşuşturan birtek benmişim gibi,sürekli bir off çekme halleri.Sanırım eskiden olduğu gibi her sıkıldığımda köşeme çekilip yanlız kalamıyorum ya galiba
sebebi tamda bu.Mesela ''anne bu sorunun cevabı ne,anne silgim kayıp,anne sinemaya gidelimi,anne,çorabım nerde''???ve gün içerisinde daha bilmem kaçkere kaçkere sorular,istekler,beklentiler...
Kimse kınamasın,onlar benim canlarım ama yoruluyorum be ya,ara sıra yanlızlık istiyorum:((
Yanlız kaldığım,sakinlendiğim anlarımda da sizinle dinleniyorum,bildiğiniz gibi işte,şikayet ediyorum,paylaşıyorum,kendimce birşeyler oluşturmaya,beğenilerinizle koltuklarımı kabartıyorum.Sanırım insanın egosunu şişrmesi kişiliği için pek hoş br durum değil ama bu da güzel bir alışkanlık anacığım;
yapmak,paylaşmak,beğenilmek.....

İşte sizin de beğeneceğinizi umduğum,en orjinalinden,çakma suböreği;
Nasıl olur hem orjinal hem çakma demeyin,yapınca sizde anlayacaksınız ki tarif süperrrr


Bu tarif için sevgili Ülker ablaya teşekkürlerimi gönderiyorum....

Gereken malzemeler:

1 kg.yufka

Harcı için;
3 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 subardağı su
3 su bardağı süt

İçine
1 su bardağı beyaz peynir
1 su bardağı kaşarpeynir rendesi

Harcı için verilen malzemeyi karıştırıp bir harç yapıyoruz,
içi için ise,peynirleri karıştırıp bir iç harc hazırlyoruz....

Tepsiyi yağlıyoruz ve ilk yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde seriyoruz,kaşıkla harçtan döküyoruz...
2. yufkayı buruşturarak ilkinin üstüne seriyoruz ve yine kaşıkla harçtan döküyoruz,3.yufkayıda aynı şekilde serdikten sonra önce harçtan döküyoruz ve sonrada hazırladığımız içharcını eşit bir şekilde yayıyoruz ve 4.yufkayıda kapatıp,yufkalar bitene kadar işlemi tekrarlıyoruz..
Kenarları dışarıda kalan ilk yufkayı zarf şeklinde kapatıp dilimliyoruz ve de kalan harcı her tarafına denk gelecek şekilde döküyoruz..
Bu şekilde 3-4 saat beklettikten sonra üzeri kızarana kadar pişiriyoruz(ben 1 gece önceden hazırlayınca daha iyi sonuç alıyorum)....


Bir de yine beğeneceğinizi umduğum ve yapmaktan büyük zevk aldığım,çocuklarımın ekmek ekmek diye büyük bir iştahla yedikleri köy ekmeği...
Bu ekmeği de sevgili Edibe'nin usulüne göre pişirdim..

3 su bardağı un,
1 su bardağı kepek(fırınlarda bulabilirsiniz),1 yemek kaşığı tuz,
1 paket yani 10gr. kuru maya,
aldğı kadar ılık su...


Hepsini karıştırıp,ele yapışan,cıvık bir hamur yapıyoruz.Üzerini streç filmle kaplayıp 2 saat sıcakta mayalandırıyoruz(gerekirse battaniye ye sarın...
Hamur hacminin 2-3 katına çıktıktan sonra,elimizi bol suyla ıslayıp yağlayıp unladığımız kalıba döküyoruz.En üstünü bir kase kadar suyla ıslatıp elimizle kalıba yayarak düzeltiyoruz( bu su hem üzerinin kabuk tutmasına,hem de çöreotunun gömülmemesine yardımcı olacaktır)

17 yorum:

  1. NASIL KARNIM ACIKTI ŞİMDİ OLSADA YESEK:)

    YanıtlaSil
  2. Ohhh yine nefis nefis lezzetler.Ben de bu ara ekmek yapma işine taktım.Artık ekmek yapma makinasında,misler dibi evde yapıyorum ekmeğimizi.gerçi benim ki biraz tembel işi ama olsun.Yalancısı,gerçeği su böreğine bayılırım.ben de kolay tarafından yalancısını tercih edenlerdenim :) Ellerinize sağlık kocaman sevgiler..
    Bir de ufak bir not bu aralar ben buralara pek sık uğramasammı ne :)mesela şeker bura ,su böreği... yap beni,ye beni diyor.resmen aşeriyorum bilesiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili evcilik ev yapımı ekmeğe bende bayılıyorum fakat ben beceremiyorum bir türlü anneannemin ya da babaannemin yaptığı gibi olmuyor. O kadar sert oluyor ki yiyemiyorsun çöpe gidiyor onca emek:( Bu sefer senin tarifini deneyeceğim,bakalım nasıl olacak:)
    Ekmek yapma makinesi de almak istemiyorum çok büyük ve koyacak yerim yok malesef.

    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. mm enfes bir köy ekmeği olmuş ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Oy oy oy....
    Çakma makma dinlemem.Bir bardak çay,bir de can arkadaş .Mmmmmm.Ellerine sağlık.Siz niye Ankara'da otumuyorsunuz?Siz sıkıldıkça ben çocuklarla ilgilenirim.Siz de nefis şeyleri yapardınız.Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Seni öyle iyi anlıyorum ki, Allah sağlık, sıhhat versin yavrularımıza ama bazen gerçekten kafa dinlemek istiyor insan. iki çocuk, el işi, bide lezzetli tarifler wallahi bravo ijlalcim. iyi yetiştiriyorsun yine. Özledim o eski sık yaptığımız muhabbetleri ;)

    YanıtlaSil
  7. ikiside muhtesem olmus canim
    afiyet olsun
    :-))

    YanıtlaSil
  8. ekmeğin ucundan koparasım geldi :)

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. böreğin tarifini de verir misiniz acaba? sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ah canım çocuklarımız sağolsun ama çok haklısın benim oğlum 23 kızım 16 yaşında ama halen aynı küçüklüklerindeki gibi hiç işleri bitmiyor:))
    Lezzetlere gelince ellerine sağlık harika görünüyor sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. Canim ellerine saglik, ekmek nefis görünüyor, mutlaka deneyecegim ;)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Vincent
    Petitchef.com

    YanıtlaSil
  13. ev ekmeği içinde ne olduğunu bilipte yemek kadar ne güzelolabilir ki eline sağlık bende beklerim

    YanıtlaSil
  14. ekmegi kac derecede vede kac dakika pisirdiniz?

    YanıtlaSil
  15. Beğendiğiniz için çok teşekkürler arkadaşlar..
    Sevgili Adsız;Böreğin tarifini daha önce yayınladığımı sanmıştım ama sayende yazmadığımı farkettim..Umarım yardımcı olmuşumdur...

    Sevgili Adsız 2: Ekmeği 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim yaklaşık bir35-40 dakika kadar..Dikkatin için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. size iki sorum daha olacak birincisi enson bir kase suyu üzerine dökerekmi kaliba yayiyoruz ikinciside hamuru aksamdan mayalayip sabah pisirsek olurmu?bu ekmegi kafama koydum yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba sevgili adsız,
    öncelikle belirttiğim gibi bir kase suyu hazırda tutup elimizi ıslatarak hamuru yağlanmış,unlanmış kalıba yayıyoruz ve de kalan suyu(ki yaklaşık 1 kase su ediyor)elimizle hamurun heryanına sürüp düzleştiriyoruz bu işlem,hamuru kalıba yayarken hem elimize yapışmamasına neden oluyor hemde üzerinin pişerken kabuk tutmasını sağlıyor...
    3-4 saat mayalandırman yeterli çünkü fazla beklediği zamana hamur accıyabiliyor..Mesela gece yarısı mayalayıp sabah erkenden yapabilirsin...
    Birkaç kere gece dizilerinden sonra mayalayıp sabah erkenden pişirdiğim olmuştur....
    Şimdiden kolay gelsin canım...

    dikkatin için teşekkürler...

    YanıtlaSil