21 Aralık 2011 Çarşamba

Zambak zumbak dön arkana iyi bak....

Dedim ya herşeyin beyazını seviyorum diye...
İşte bu pastada onlardan biri..

Medovik pasta:

Daha önceden sevgili Petunyam ve Pepella'nın blogunda görmüştüm ve de burada çikolatalısını denemiştim.Fakat ilk denememde içerisine çikolatalı ganaj değilde Buttercream'ın daha çok yakışacağını not etmiştim....


Neyse ki yeni komşum sevgili Edibe'nin çok iyi bildiği bir pasta imiş ve bana memleketlerinde yani Azerbaycan'da yapıldığı gibi öğretti.
Tam da istediğim kıvamda yumuşak,kesimi kolay ve de oldukça süslü bir pasta oldu...
Pasta 3 aşamadan oluşuyor..
1.aşama kreması:bir iki gün öncesinden de hazırlayabilirsiniz...
2.aşama yuvarlak ballı bisküvit diskler..
3.aşama ''KALA'' yani zambaklar ise başka bir pasta tarifinden uyarlandı....


Krema için gerekenler:
1 su bardağı süt
1 su bardağı tozşeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
200gr.tereyağı
1 paket vanilya
Hazırlanışı:
süt + şeker + karıştır ve hafif ılıt (şekerin erimesi için,biberon maması kıvamında olmalı) ocaktan al.
Yumurtayı ekle çırp ve unu da karıştırıp tekrar ocağa al..
Muhallebi gibi pişir ve iyice soğuduktan sonra oda sıcaklığında ki tereyağını ve vanilyayı ekleyip 10-15 dakika boyunca mixerin yüksek devrinde çırp.Hacmi iki katına çıkmalı..
Buzdolabına kaldır...


Hamuru için gereken malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardağı tozşeker
100gr.tereyağı
1,5 çorba kaşığı bal
aldığı kadar un (3-4 su bardağı un ediyor)

yumurtaları iyice çırp ve şekeri azar azar ekleyerek çırpmaya devam et..
Tereyağı ve balı katıp kısık ateşte hafif köpürene kadar pişir.Ocaktan alıp birazcık beklet.
Kabartma tozu ve unu katıp yoğur..
Ele hafif yapışan bir hamur oluncaya dek un ekle.Hamurdan 12 eşit beze yap ve altına,üstüne bol un serperek gözleme hamuru kalınlığında yuvarlak diskler yap..Arasına bol un koymamız hamurların yapışmasını engelliyor.Düzensiz hamurları tencere kapağı yardımıyla düzgün yuvarlaklar haline getirebilirsin...
hazırladığımız diskleri 200 derece ısıtılmış fırında 2-3 dakika,rengi hafif dönünceye dek pişirip fırından çıkartıyoruz..
Bu işlemi yaparken dikkat etmemiz gereken onları yakmadan ve kırmadan fırından almak..
Arada kırılan olursa üzülmeyin,onları pastanın ara katlarına döşeyebilirsiniz...
toplamda 12 disk etti ama pastamızın bu yüksekliği için 8 tane yeterli,eğer üzerini farklı bir şekilde süsleyecekseniz krema miktarını 2 katına çıkarıp 12 diskide yapabilirsiniz....Elde kalan diskler için üzülmeyin son derece lezzetli bisküvitler oluyorlar bir kısmını ufalayıp pastanın kenarlarına ve üzerine serpiştirebilirsiniz..
Sırasıyla bisküvit + krema ikilisiniz eşit birşekilde sürüp 1 gece dışarıda bekletiyoruz....


KALA yani Zambak:
Rusça'da adı kala olan bu çiçeğin yapımı da son derece basit ve benim gibi şeker hamuru temin edemeyenler için ideal bir pasta süsü...
gerekli malzemeler:
2 yumurta
yarım su bardağı tozşeker
yarım su bardağı un
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
üzeri için pudra şekeri ve limon kabuğu..


Hepsini karıştırıp krep kıvamında hamur yapıyoruz ve yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak 1 tatlı kaşığı alıp hafif yayarak yuvarlaklar yapıyoruz...
Isıtılmış fırında üzeri kabarıp hafif rengi dönene kadar 5-6 dakika pişiriyoruz ve fırından çıkarıyoruz..
fırından çıkar çıkmaz sıcakken alt köşelerini sıkıca birleştiriyoruz.Bu işlemi henüz sıcakken yapmalıyız aksi taktirde kenarlar soğuyunca yapışma işlemi gerçekleşmiyor...
Elimizde kalan hamurla da aynı işlemi tekrarlıyoruz..Soğuduktan sonra pudra şekeri serpip arasına limon kabuğundan yaptığımız şeritleri koyarak süslüyoruz....

Mutlu haftalar....

33 yorum:

  1. Müthiş !!! Bu bir şaheser,ay bunu yemeye kıyamaz insan,nasıl güzel bir görüntüsü var.Eminim tadı da öyledir,ellerinize sağlık..Hayranım sizin bir birinden lezziz tatlarınıza..

    YanıtlaSil
  2. harikasınız siz yaa:)
    muhteşem bir lezzet olmuş bu:)
    emeklerinize sağlık...
    yemelere kıyılır mı bilmem bu enfes pasta:)
    kucak dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Şa-ha-ne bir şey bu
    bakakaldım :=)

    bayıldım sanırım.....

    YanıtlaSil
  4. Bence bu yenmiyor.Seyrediliyor.Bu kadar güzel bir şey görmedim.Ellerinize sağlık.Kokusu burnuma geldi.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. İjlal bu ne? Bakması bile zevkli. Tablo gibi ! Harikaaa!!! Ellerine sağlık,sevgili arkadaşım!

    YanıtlaSil
  6. görüntü harika olmuş bayıldım resmen

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  7. Tek kelime ile süper..Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. SÜPERRRR... Ben seker hamurunu birakiyor muyum ne..::::)))???? Pastayi biraktim... Galia`lara bakakaldim... Süpersin Iclalim... Ne nedir baska sana..::::::))))

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem bir görüntü ellerine sağlık canım.....
    Not aldım hatta sayfanı masa üztüne kayettim en kısa zamanda kesinlikle yapmalıyım umarım senin ki kadar güzel olur...
    Ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  10. hakikaten çok şık görünüyor ellerinize sağlık...hala medovik pasta yapamadım ama tarif koleksiyonu yaptım buda medovik dosyasına eklenmiştir :) sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Beğenmenize sevindim arkadaşlar deneyeceklere seve seve yardımcı olurum,kafanıza takılan yerleri sorabilirsiniz:))
    Petunyam senin o güzelim çiçeklerin yanında pek bir ederi yok bunların ama farklı ve yenilebilir kıvamda olduğu için pastada görüntü kurtarıcı diyebiliriz...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık. Nasıl güzel görünüyor. Nasıl şık. Tadı da kesin güzeldir belli..

    YanıtlaSil
  13. ich werd verrückt - das ist eine traumhafte und sehr aufwändige Torte - Klasse - hab noch nie eine so schöne Torte gesehen -

    ich wünsche dir und deiner Familie ein wunderschönes gesegnetes Weihnachtsfest -

    ich drück dich - Ruth

    YanıtlaSil
  14. É tão lindo, artístico... dá pena comer um acepipe desses.

    …………()
    …………( )
    ………|░░░|
    ………|░░░|
    ………|░░░|
    ………|░░░|
    °º♫✿ ♪FELIZ
    °º✿ NATAL!!!
    º° ✿♥ ♫° ·.

    YanıtlaSil
  15. Bayıldım bu pastaya, hele zambaklar beni benden aldı. Keşke fırsatım olsa da yılbaşında konuklarıma yapabilsem. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. bende istiyorum canım muhteşem görünüyo ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  18. süper görünüyor, yıllar önce bende amonyaklı pasta yapardım, ona benziyor:))

    YanıtlaSil
  19. sana inanamıyorum, nutkum tutuldu..işte haftasonu kesinlikle bu pastayı deniyorum, herşeyi bir kenara bırakıp zambak yapıyorum inanılmaz...aşık oldum :) ellerin dert görmesin.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  20. offffffffffff offfffffff İjlal'im,bu nasıl bir görüntü olmuş,yenmez bu kıyılıpta,ellerinize sağlık.
    kaldımı?
    :)
    kocaman öptüm.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Hallöchen liebe Ijlal.
    Vielen Dank für deine Geburtstagsgrüße habe mich sehr darüber gefreut.
    Dein Kuchen sieht ja mal wieder lecker aus so ein Prachtstück mit den Blüten.Man sieht es das du es mit Liebe machst.
    Wünsche dir ein schönes Weihnachtsfest im Kreise deiner lieben und alles Gute für euch.
    Ganz liebe GRüße Jana

    YanıtlaSil
  22. Allahim...nasil kacirmisim ben bu muhtesem görüntüyü...ellerine saglik, emegine saglik, sevgi dolu,muhtesem görünüslü bir pasta...tadini tahmin edebiliyorum zira kendim de denemistim...süper gercekten...sevgiyle kal..

    zehra

    YanıtlaSil
  23. İnanılmaz güzel, çok göz alıcı...
    Çok zevklisiniz, ellerinize sağlık.
    Bu pastayı daha önce de görmüştüm ama böylesine şık görüntülenmemişti. Lezzetli olduğuna eminim, afiyet olsun.
    Gala çiçeği de ayrıca müthiş bir fikir, paylaşımınız için teşekkürler...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. merhaba İjlal, ben bugün bu pastayı deniycem ama bir sorum var. kremada 200gr tereyağ yazıyor. 200gr tereyağ çok gelmiyor mu ? biraz gözüm korktu da :) kremada yoğun tereyağ tadı oluyor mu ? acaba başka bir krema mı denesem diye düşündüm. cevap için şimdiden teşekkürler. seni hayranlıkla izliyorum.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  25. Cevap için çoook teşekkür ederim. O zaman bu kremayı cupcakelerde kullanmak üzere de kaydediyorum. bisküviler hazır. yarın kremayla buluşacaklar :) tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Harika olmuşlar biraz zahmetli gibi görünsede fotoğraflardan bu zahmete değdiğini görmek mümkün ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  27. zambaklı tarif süper görünüyor.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  28. blogunuzu yeni kesfettim ve bayildim,ozellikle bu pasta muhtesem zor gorunuyor ama mutlaka denemeliyim :) sevgiler

    YanıtlaSil
  29. buna bayıldık (gelince istiyoruz) Nurten-Kıymet

    YanıtlaSil
  30. Muhteşem şıklıkta bir pasta,elinize sağlık.Kesin deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  31. merhabalar.Benimde bir sorum olacak Pastanın hamuru hakkında.Hamuruna öncelikle 3 bardak un ekliyoruz ve fırında sadece 2-3 dk kadar pişrimek yetiyormu çiğ kalmıyormu sonra birde hamurları tek tek açıp üst üste koyarakmı fırında pişiriyoruz

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar, ellerinize emeklerinize sağlık böyle bir güzellik ilk defa görüyorum çok güzel görünüyor. mutlaka ama mutlaka yapacağım . sevgiyle kalın.:)

    YanıtlaSil