18 Aralık 2011 Pazar

Beyaz bir yeniyıl istiyorum...

Evet bunu kesinlikle istiyorum..Kar görmeyeli yıllar oldu,karla oynamayı özlemişim...
Çocuklarım ve arkadaşlarım için kurabiye yapmaya devam ediyorum...
Zencefilli kurabiyelere bayılan ben busefer bal da ekleyip çocuklarıma vitamin ve kalori dopingi yaptım....





Glazür malzemesi dışında ki tüm malzemeleri karıştırıp hamur yapıyoruz ve buzdolabında enaz 1 saat dinlendiriyoruz...
kalıplara kesip orta ısılı fırında rengi değişene kadar pişiriyoruz....
Glazür için:
Yumurta akı ve 1 çimdik kabartma tozunu köpürene kadar iyice çırpıyoruz.Limon suyu ve pudra şekerini de ekleyip iyice karıştırıyoruz ve sıkma torbası yada bir buzdolabı poşeti yardımıyla kurabiyeleri süslüyoruz...
Benim özensizliğimden ve aceleciliğimden güzel süsleyemedim ama bu glazürün kurabiye evler veya çörekadamlar için birebir güzel bir tarif olduğunu eklemek istedim....


Bu arada aşuremizi de unutmadık ,hatta ikisini birleştirdik....
Sizce nasıl olmuş???


Sizi yine içime sinmeyen bu resimlerle başbaşa bırakıp şimdilik hoşçakalın diyorum...
Haftaya güzel başlamanız dileğiyle..
sevgiler ve selamlar,
İjlal...


21 yorum:

  1. Hem çok lezziz hem de çok eğlenceli görünüyorlar bu kurabiyeler! Ben zencifilli kurabiyelere bayılıyorum. Tarif için teşekkür ederim. Noel için mutlaka yaparım 8))))

    YanıtlaSil
  2. Ben de ben de kar istiyorum ...Ah ne güzel olurdu yeni yila karlar altinda girmek !Kurabiyeler harika her zamanki gibi...

    YanıtlaSil
  3. Off nası cekti canım onlardan:(
    Harika görünüyorlar ellerinize sağlık!
    Bu arada runnerlarımız aynı:) ben de büfemin üzerinde kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben resimlerine bayıldım, dekorunu çok güzel yansıtmışsın, çok şık :)
    Burada bizden yükseklerde kar var, buralara da düşmesi yakındır :)

    YanıtlaSil
  5. das sind aber süße Plätzchen - so hat man auch was für´s Auge -

    deine Rosen sind traumhaft schön -

    ich wünsche dir einen gemütlichen Abend - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. bende çok özledim karı

    yağsa da oynasak bi güzel :)

    YanıtlaSil
  8. İjlal'cim her zamanki gibi sayfana ge
    lince kendimi hayal dünyasında hisset
    tim.Aşureni Allah kabul etsin tekrar
    larına kavuştursun.Kurabiyeler harika
    ellerine sağlık sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Zencefilli kurabiye şu sıralar tadını en merak ettiğim lezzet,öyle çok rastlar oldum ki şu sıralar şart oldu yapmak,hemde böylece zencefil konusundaki ön yargımı yıkmak,tek kelime ile nefis gözüküyorlar,aşureye bile öyle yakışmış ki,güzel evinizin kareleri eşliğinde gözümüze keyif yaşattınız yine ellerinize sağlık,kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle tek tek tüm karelere,Masadaki dantel örtüye,koltugun üzerindeki örgü örtüye,kurabiyelere,asureli kurabiyeye bayildim. Senin ev bu blog dünyasinda gördügüm en "bana hitap eden" bir ev.. Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  11. Sana yürekten katılıyorum canım
    Dilerim ve istiyorum ki öyle olsun.
    Harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık..
    kurabiyeler çok cici olmuş:)

    YanıtlaSil
  13. Lapa lapa kar yağarken,akşam sokak lambalarının ışığında yeni yıla girmeyi çok istiyorum.Ama ufukta kar görülmüyor:)
    Belli de olmaz RABBİM isterse belki yağar.
    Kurabiyeler bence harika olmuşlar ellerine sağlık canım.
    Ben de benzer tarifle yapıyorum muskatı hiç düşünmemiştim,düşünücem:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar :) Dekor da çok şık. Kurabiyeler de çok lezzetli görünüyor. Selamlar.,

    YanıtlaSil
  15. Bu yilbasi buraya da kar yagmayacakmis.... Kismet diyelim... Ama ben yine de günesi istiyorummm... Iclalim fotograflar gayet basarili, tarif icin de ellerine, emeklerine saglik... Sevgilerimle arkadasim...

    YanıtlaSil
  16. çok güzeller herşey kurabiyeler dekorasyon, bembeyaz pırıl pırıl dupduru..

    YanıtlaSil
  17. kurabiyeleriniz bir harika yeni yılda bütün dileklerinizle mutluluklar dilerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. Aşurenizi Allah kabul etsin:) bende bir süredir zencefilli kurabiye yapsam deyip duruyorum bak sende görünce yine canım istedi:))ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Tadına bakmış olmanın ayrıcalığını kullanarak yazıyorum ki nefistiler,ellerine sağlık şekercim,
    yeni ciciler gördüm güzel günlerde kullan,öpüyorummm,

    sevgilerimle,şeri...

    YanıtlaSil
  20. zencefilli kurabiyeyi severim çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Şimdi dışarıda yağıyor döne döne .

    YanıtlaSil