19 Kasım 2011 Cumartesi

Kolay elmalı pay...

2. fotograf makinasını da bozmuş olmanın burukluğuyla yazıyorum :((
Neyseki ikinci makinanın kartıyla ilk makinanın akatarma uyumu var ve birinden alıp diğeriyle aktarıyorum,yenisini alıncaya dek.....
Bu yüzden bugün sizinle paylaşmak istediğim elmalı turtanın resimlerini istediğim gibi yakalayamadım,hele birde akşam olunca istediğim netlikte olmadı ama tarif son derece pratik ve lezzetli olunca hem arşivimde bulundurmak için hemde sizler için mutlaka paylaşmam gerekti.....




Bu tarif Oktay usta'ya ait,genelde Tv.den pek deneme yapmam ama elimde malzeme olunca neden olmasın deyip çabucak yapıverdim....Hayatta hamurişi yapamam diyenler hemen kolları sıvayın,bu tarif tam size göre,son derece pratik....

İlk önce hamur malzemelerini, sırasıyla Tereyağ + yumurta + Pudraşekeri +kabartmatozu ve unu karıştırıp hazırlıyoruz..
Hazırladığımız hamuru hfifçe yağlanmış tart kalıbına kenarlarını yükselterek çanak şeklinde yayıyoruz ve buzdolabında 20 dakika dinlendiriyoruz...Ben birazcık hamuru ayırıp kurabiye kalıplarıyla şekil verdim..
Diğer tarafta elmaları küp küp kesip tozşekerle suyunu salıp çekmeye başlayana kadar fazla ezmeden pişiriyoruz..
Elmaları hamura döküp eşit bir şeklilde yayıyoruz..
Elmalar dışındaki iç malzemeleri karıştırp bir sos hazırlıyoruz ve bunuda elmaların üzerine yayıyoruz....
Elimde hazırladığım yıldız şeklindeki hamurlarıda üzerine dizip 175 derecede üzeri kızarıp,içi iyice pişene kadar yaklaşık 35 dakika pişirdim...
Soğuduktan sonra servise hazırdır....


***

31 yorum:

  1. ben bunu bazen merengli yapıyorum o şekilde de çok güzel oluyor

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok güzel görünüyor vede iştah açıcı...

    YanıtlaSil
  3. canım benim ellerine sağlık nefis görünüyor,
    aynen bende bozdum fotoğraf makinesini,yenilemek farz oldu.

    kocaman öpüyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Bende ikindi çayımızın yanına yaptım bugün...
    Zaten kıs dedimi tek vazgeçilmezim
    Çok ama çok güzel olmuş.. O tatlı servis tabağına öpücükler yolladığımı söyle olurum :)
    Ellerine saglık harika.

    YanıtlaSil
  5. Selam, anladığım kadarı ile makinenizde bir arıza yok.Sadece hafıza kartındaki fotoğrafları bilgisayara aktarmada sorun yaşıyorsunuz.
    Size tavsiyem herhangi bir fotoğrafçıdan hafıza kartınıza uygun bir kart okuyucu almanızdır.
    Bir de makinenizin ağırlığını taşıyabilecek bir tripod almalısınız.
    http://fotograf-kamera.gittigidiyor.com/Tripod-Monopod_W0QQkatZZguQQstrZZcatalog?gclid=CIjKyqm_w6wCFYlZmAodwy7frQ

    Bu arada pasta çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Inanmiyorum, benim makinamda bozuldu :(( Nefis görünüyor canim,ellerine saglik. 10yil kadar önce anneannem kendi eliyle kaleme aldigi bir tarif defteri hediye etmisti bana (ve benim en kiymetlimdir bu defter) onun icinde ayni tarif var :) Oktay Usta anneannemden mi almis acaba? ;) Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  7. ama bu süppper olmuş çok sevimli :) harikasın. ellerine sağlık. sosu pişiriyor muyuz yoksa pişirmeden yalnızca çırpıp mı döküyoruz o kısmı anlayamadım ? teşekkür ederim.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. İçinde elma olan her pastaya kurabiyeye turtaya talibim ben..okadar seviyorum ve kışa okadar yakıştırıyorum ki..tarifte evde herzaman bulunan malzemelerden ellerine sağlık ijlalcim

    YanıtlaSil
  9. çok tatlı fotolar annem çok sever elmalı lezzetleri ama evde tek o sevdiği için bitmesi sorun olabiliyor ama deneyeceğim bu kadar güzel gözüken bir turtayı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. tarttan çok sunumunuz beni etkiledi ne hoş kareler onlar ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Ayy bayıldım.Hamur işleri favorilerim.Ve Oktay Usta'nın her tarifi kesinlikle tutuyor.Ölçüler çok net.Ellerine sağlık canım.Bu arada horoz figürler harika :)

    www.ayseguldonmez.blogspot.com
    www.gozdeayse.blogspot.com
    www.bloglovin.com/blog/1936765/ayseguls-daily-fashion-tips

    YanıtlaSil
  12. İjlalciğim sende doğal yetenek var. Hem güzel pişiriyorsun hem de çok güzel sunuyorsun. Fotoğrafların da kötü değil güzelim ama kahvekeyfine katılıyorum galiba bozulan makine değil . Neyse bilmediğim konularda konuşmayayım .bildiğim şu ki : sen harika pişiriyorsun arkadaşım,ellerine sağlık !

    YanıtlaSil
  13. MUHABBET SOFRASI; Haklısın canım merengli de çok güzel olur,denemek lazım,iyi fikir:))

    MİHRİMAH; Teşekkürler canım..

    SEVGİLİ ŞERİ;Teşekkürler canım,evet tam olarak bozma değilde hafıza kartı girişini bozmuşum farklı bir kartla idare ediyorum yani biriyle çekip ötekisiyle aktarıyorum:)

    NUNU'CUĞUM;Teşekkürler canım,bende seni çok öpüyorum..

    KAHVE KEYFİ;Teşekkürler canım,demekki kartlarda böyle sorunlar olabiliyormuş,yarın ilk işim söylediğin aparatı aramak,sormak olacak,tekrardan teşekkürler...

    VINTAGE DUYGULAR: Zaten belliki eski bir tarif,uydurma değil yani,hele son zamanlarda okadar çok dönüşüm ypmış tarif varki bu pek kurcalanmamış halis ve leziz bir tarif...Makinan için de üzüldüm,biz blogcuların ençok içerlendiği şeydir galiba makinalarının bozulması:(

    LEYLA'CIĞIM:hayır canım,sosu pişirmeden,pişirdiğimiz elmaların üzerine döküp,o şekilde fırına sürüyoruz....

    ZEYNEP'CİĞİM:Tavsiye ederim canım,eminim vazgeçilmezlerinden biri olacak,çok pratik,hemen not et...

    MİNE:Teşekkürler canım..

    FİKİR PROJELERİ:Teşekkürler,daha güzel olabilirdi ama makinanın kabahati:))

    YanıtlaSil
  14. boş ver fotoğraf kalitesini turta çok kaliteli gözüküyor tatlım, elmalı tatlıları seven ben için kaydedilecek tarif, paylaşımın için çok teşekkürler öpücükler :)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Evcilik, zarif işleriniz lezzetli turtalarınız harika görünüyor.
    O güzel narin elerinize emeğinize sağlık sevgiye kalın...

    YanıtlaSil
  16. Fotoğraf makineniz için üzüldüm blog sahibi olunca makine de çok kıymetli oluyor. Ben çocuklara bile vermek istemiyorum:)) ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor:))

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar güzel bir anlatımınız var. Fotoğraflar da çok güzel. Tarif de harika. Evcilik oyununu çok sevdim ben :)

    YanıtlaSil
  18. Fotoğraf makinemiz elimiz ayağımız oluyor tabii. Kısa sürede çözümünü bulursunuz umarım. Elmalı lezzetlere bayılırım, gerçi siz üzerine yıldız koymuşsunuz ama ben de 5 yıldız verdim.

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,konuyla alakasız olacak ama başka bir bloga bıraktığın yorumda Maraş'lı olduğunu okudum.Ben de Maraş'lıyım hatta hala Maraş'ta yaşıyorum.Bir selam vereyim dedim hemşerime :)
    özlem

    YanıtlaSil
  20. Seviyorum senin pişirdiğin kekleri, pastaları, turtaları seyretmekten...çünkü sunum ve zevk var sende...Tavuklar, horozlar gözümden kaçmadı bilesin ;)

    YanıtlaSil
  21. enfes bir görüntü,eline sağlık:)

    bu arada...babana acil şifalar diliyorum ve bol şans patoloji sonucu için...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. canınız sağolsun ne yapalım:)
    elmalı turtanız nefis görüünyor ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. hiiççç takılmayın resimlerin kalitesinee:)
    sizin o güzell gönlünüzz yeter de artar bilee...
    aldım bir dilimmcik:)
    ellerinize yüreciğinize sağlık...
    sımsıcacık sevgilerimle...
    :))

    YanıtlaSil
  24. Eee ne diyiyim ben size ? 10 parmağında marifet,çok güzel görünüyor bu arada valla kahvemin yanında olsa çok iyi giderdi şimdi :) Ashley olsaydı 10 günde bi yapardı kelmalı kek-turta yada elmalı herhangi bir tarif ama şimdi tek başıma olunca elim gitmiyor fırına.Sevgiler
    RedRidingHood

    YanıtlaSil
  25. Hallo Ijlal.
    Dein Hühnergeschirr sieht sehr hübsch aus.Und dazu dein STernenkuchen der bestimmt sehr lecker ist.
    Schöne Woche und liebe gRÜße Jana

    YanıtlaSil
  26. nefis görünüyor vallahi bayılıyorum sizin pastalarınıza hem göze muhakkak ki damağada hitap ediyor neden bir pasta dükkanı açmıyorsunuz

    YanıtlaSil
  27. Dein Sternenkuchen strahlt Behaglichkeit aus - Nüsse und Zimtstangen gehören unbedingt zur Weihnachtsbäckerei -

    ich wünsche dir und deiner Familie eine wundervolle Adventzeit mit leuchtenden Kerzen, vielen leckeren Düften und kleinen Kostbarkeiten -

    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  28. ellerinize kollarınıza sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  29. Çok sevgili arkadaşlarım hepinize çok çok teşekkür ediyorum,beğenmenize çok ama çok sevindim,sizin desteğinizle pastacılığa başladım arada bir dışarıya yapıyorum ve olumlu tepkiler alıyorum inşallah uygun bir dükkan bulur bulmaz butik pastane açmayı düşünüyorum..
    eh inşallah Allah gönlüme göre verir diyelim...
    sevgiler hepinize...

    YanıtlaSil
  30. çok leziz görünüyor ellerinize sağlık herşeyi allah gönlünüzegöre versin:)

    YanıtlaSil
  31. sunumlarına ve fotoğraflarına bayıldım. mutfak dekorların ne kadar güzel gözümden kaçmadı çok beğendim

    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

    YanıtlaSil