12 Kasım 2011 Cumartesi

harika bir brownie ve yine güller...


 Aşağıda ki köşelerimden birine oturmuş,sevdiğim bir arkadaşım için başladığım bu runner'ı işliyorum
Umarım bittiğinde güzel bir iş çıkar ortaya...


Bu arada bayram tatlılarımdan birisi Brownie idi.
Çok sevdiğim iki brownie tarifini birleştirip kendimce bir brownie yaptım...
Tadı müthişti,kesinlikle tavsiye ederim..


Malzemelerin ölçüleri Desilitre olarak verilmiştir,yani Litre'nin onda biri..
Eğer ölçü kabınız varsa 100ml=1 dl oluyor...
Hazırlanışı:
İlk önce yumurta ve şekeri iyice çırpın ve oda sıcaklığında erimiş olana tereyağını ekleyin..
Süt karameli (Tarifi aşağıda) ve ceviz dışındaki diğer malzemeleri de ekledikten sonra iyice çırpın ve cevizi ekleyin....
Dikdörtgen bir kalıba yağlı kağıt serin veya hfifçe yağlayın...
Hazırladığınız hamurun yarısını kalıba boşaltın ve arasına 1 su bardağı süt krameli dökün...
Kalan hamuruda döküp üzerini düzeltin ve orta ısılı fırında 25-30 dakika,kürdan testini geçene kadar pişirin....
Afiyet olsun....
Süt karameli yapımı:
1 litre süt ve 300 gr. tozşekeri kaynama noktasına getirip ocağı kısın..
Süt buharlaşıp,rengi koyulaşana kadar yaklaşık 2-3 saat kadar pişirin.....
Boza kıvamına gelince ocaktan alın ve sıcakken kavanoza doldurup ağzını sıkıca kapatın.....
Not:
Eğer istemezseniz süt karameli eklemeyebilirsiniz onsuz da lezzetli bir Brownie oluyor....
Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum...
sevgiler,
İjlal.

38 yorum:

  1. runner bittiğinde çok hoş olacak merakla bekliyorum browniye bayılırım deneyeceğim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. güllere bayıldım bayıldım

    ohhh gözüm gnlüm açıldı sabah sabah :)

    eline sağlık bitmiş halini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Bu ne kadar güzel güller! Browny hakkında bir şey demiyeceğim. Bakmıyorum bile 8))) Malüm rejimdeyim 8)))

    YanıtlaSil
  4. Güllerin içinden canım koşarak koşarak gel bana geeel ...:)
    O ne şanslı arkadaştır öyle,
    Sana'da güzel bir hafta sonu olsun İjlal'im :))

    YanıtlaSil
  5. runner harika görünüyor...
    şanslı arkadaşın güle güle kullansın:)

    browni...olsa da yesem:P

    YanıtlaSil
  6. Runnerin gülleri, renkleri çok güzel olmuş. Browni harika görünüyor. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ama sen beni sevmiyor musun...::((
    Bak ben de sana cicekler yaparim..:::))

    Canim benim, ellerine, emeklerine saglik... Örtüne bayildim inan ki...
    Sevgilerimle, browni icin de ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  8. işlediğiniz şey ne olursa olsun,bu güzellik her şeye yakışır,ellerinize sağlık.
    köşelerinizin hepsi birbirinden güzel.Allah ağız tadıyla oturmanızı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  9. ooyy oyy oy:))
    ben o güllere bakmayaa kıyamadımmmm....
    nasıl özeller....
    nasıl güzellerrr....
    ellerine emeğine göz nuruna sağlık canısı...
    browninden aldım bir dilim...
    :)))
    gönül dolusu sevgi ve muhabbet ile...

    YanıtlaSil
  10. rannerrın zerafetine bayıldım...brownıe enfes..ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  11. Güllerin renklerine bayıldım, kumaşta nefis, arkadaşınız çok şanslı, bu işleme tekniğini çok beğeniyorum keşke yapıp aşamalarını anlatabilseniz bayılırdım :)

    YanıtlaSil
  12. runner nedir pek anlamam ama çok zarif görünüyor zor olmalı değil mi?, arkadaşınızı kıskandım şimdi:))
    brownie ise nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Runnerın çok güzel olacağı kesin, renkler harika. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Harika bir runner olacağı kesin,arkadaşınız çok şanslı,browni ise nefis gözüküyor,kahvenin yanına en iyi arkadaş,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. wie kann man es nur fertig bringen, so winzig kleine süße Rosen zu sticken? Es sieht so wunderschön aus - deine Brownies laden wieder mal zum Schlemmen ein -

    ich wünsche dir einen schönen gemütlichen Abend -lg. Ruth

    YanıtlaSil
  16. hiii ne kadar da zarif, ne kadar da güzel görünüyor o güller! bitmiş halini de eklerseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
  17. İjlal'cim hamarat arkadaşım o enfes Runner'i kullanacak arkadaşın çok şanslı.Çok zarif ve şık ellerine, emeğine sağlık.Brownide enfes sımsıcak sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. runner çok zarif görünüyor en sevdiğim nakış tekniklerinden biri ellerinize sağlık bittiğindede görmek isteriz... browniyi de deneyeceğim ,şurdan uzanıp bir dilimcik alabilseydim pek iyi olacaktı ama... :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  19. çok lezzetli görünüyorlar =)

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. Bir nakış bu kadar mı zarif olabilir. deseni de renklerinin seçimi de üzerine uygulanan kumaşın cinsi de harika. Tam da benim beğendiğim tarzda, sade ama çok zarif.Runnerın bitmiş halini de göreceğiz değil mi? Büyük bir merakla bekliyor olacağım:)Ellerine sağlık, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  21. Beğenmenize çok sevindim arkadaşlar..
    En kısa zamanda yapım aşamalarını da fotoğraflayıp sunacağım,umarım yapmak isteyenlere yardımcı olurum..
    Ayrıca başlangıçta karışık gibi görünse de hiç zor değil,inanın...
    hepinize kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. runner harika emeğine sağlık browniler ise bir başka güzel afiyetle

    YanıtlaSil
  23. arkadaşın ne şanslı, bayılırım rococo güllere....

    YanıtlaSil
  24. Runner bitmeden bile harika görünüyor ki.. Renkler ne kadar güzel tonlarda. Canım sende güzel etamin modellerini bulabileceğim internet adresleri var mı? Bulduklarımı hiç beğenmedim şimdiye kadar. Çok seviyorum etamin işlemeyi..

    Browniye tek kelimeyle bayıldım. Süt karameli uzun süre dolapta durabiliyor mu? Ayy çok soru sordum kusura bakma canım..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Benimle de arkadaş olur musunuz?:)))
    Runner müthiş güzel görünüyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  26. Merhaba. Runner şimdiden bir harika, bittiğinde kimbilir nasıl olacak. Ellerinize sağlık.
    Browni'yi ne kadargüzel sunmuşsunuz, süt karameli ile de bir başka olmuştur.Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. aman allahım ne kadar şık runner arkadaşını kimbilir ne mutlu olur güller harika görünüyor browni çok severim

    YanıtlaSil
  28. Teşekkürler arkadaşlar,beğenmenize çok sevindim,umarım bittiğinde daha güzel olur..
    Sevgili Hülya,brwnie durdukça daha da lezzetli oluyor.3-4 günde bittiği için nekadar durur bilmem ama dediğim gibi 3-4 gün bile tadı mükemmel oluyor...
    Çarpıişi için hemen bloguna link bırakıyorum..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. El işlerinizi görünce size imreniyorum:) arkadaşınız çok şanslı. Browniyi heralde sevmeyen yoktur afiyet olsun
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. İjlal'ciğim, yazdığın linklere bakıyorum harika şeyler var. Çok beğendim. Binlerce teşekkür sana..

    Ayrıca labneli kurabiyelerin altındaki örtü benim eserim :) Beğenmene sevindim canım.

    YanıtlaSil
  31. Günaydinlar Iclalcigim... Sana söz, eger yeterli basvuru olur da, Antalya`ya gelirsem, mutlaka haber verecegim sana... Seni yakinen tanimak beni cok mutlu edecek... Sevgilerimle, güzel arkadasim benim...

    YanıtlaSil
  32. nasıl bir naifliktir emeğin elde bittiği yer.
    çok beğendim ama Çok
    mis gibi bir yorgunluk kahvesi enfes bir dilim kek !!
    tadını çıkarmalı canım :=))

    YanıtlaSil
  33. arkadaşınız çok şanslı iclla hanım:)
    harika bir çalışam olmuş:)
    brownie de nefisss ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  34. Böyle bir arkadaşım yok ki yapsın;) şaka bi yana eline sağlık ijlalcim bitince nefis olacaktır eminim.

    YanıtlaSil
  35. ellerinize sağlık muhteşem olmuş.ama güllerin yapım aşamasını yayınlarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  36. Hallo Ijlal.
    Deine Röschenstickerei sieht so schön aus.So zart und schick.
    Und laß dir deine leckeren Brownies
    Schmecken.
    Wünsche dir ein schöne WE und liebe GRüße Jana

    YanıtlaSil
  37. Sür karamelası da ayrı bir lezzet verir ama, bence bunu da eklesinler. Ayrıca elişiniz hokka gibi, eminim çok güzel olacaktır bitince.

    YanıtlaSil
  38. Sevgili Aylin,Çok teşekkürler canım,bence de karamel ayrı bir lezzet ve aroma veriyor...
    sevgiler.

    YanıtlaSil