26 Kasım 2011 Cumartesi

Bananen-schokoladen torte...

Adından da anlaşılacağı gibi,Alman'ca dan çevrilmiş bir pasta...


Malzemeleri,kendime göre ayarlayıp denediğim,hatta ilkini kendime,ikincisini de bir arkadaşım için yaptığım güzel ve hafif bir pasta...


Kendim için yaptığım pastanın üzerine çikolatalı ganaj yapmadım ama hem çikolata hemde muz severler için ideal olanı ganajla yapılması...


Bu pasta,gördüğünüz bu güzelim kurabiye kavanozunu hediye eden bir arkadaşımın,ziyarete gelen kızı için yapıldı.Yiyenlerden tam not aldığını da söylemek isterim..
İşte bu güzel pasta için gereken malzemelerin listesi....


İlk önce pandispanyayı hazırlıyoruz,bunun için yapmamız gereken ilk şey yumurta aklarını ve sarılarını ayırmak..
Ayırdığımız yumurta aklarını,azar azar eklediğimiz tozşekerle beraber iyice köpürene ve sağa sola hareket etmeyecek hale gelene kadar çırpıyoruz..
Diğer bir kapta,fındık unu + kakao + 2 kaşık un + kabartma tozu + nişastayı iyice harmanlayıp yumurta sarılarını ekliyoruz ve karıştırıyoruz...
Yumurta köpüğünü de dikkatlice ekleyip,söndürmeden karıştırıyoruz ve yağlanmış bir kelepçeli kalıba döküyoruz..
175 dereceye yarlanmış bir fırında 20 dakika pişirip çıkartıyoruz.
 ( her ihtimle karşın kürdan testini yapmayı unutmayın)...
soğuduktan sonra kalıptan çıkartıp,kalıbı yıkıyoruz ve tekrar kaopatıp keki içine yerleştiriyoruz...
kekin üzerine marmelay veya yumurta likörü sürüyoruz..
Muzlara kararmaması için birkaç damla limonsuyu döküyoruz ve uzunlamasına kekin üzerine diziyoruz..
500 ml. süt ve 1 paket pudingi pişiriyoruz ocaktan alıp içerisine 2 paket kremayı ekliyoruz...
biraz soğuduktan sonra 3 paket krema sertleştiriciyi ekleyip iyice çırpıyoruz ve ılıdıktan sonra muzların üzerine döküp buzdolabına kaldırıyoruz...
krema donduktan sonra yarım paket kremayı sütlükte birkaç dakika ısıtıyoruz ve ocaktan alıp içerisine küçük parçalara ayrılmış çikolataları  ekleyip eriyene kadar karıştırıyoruz.
Kalan yarım paket kremayı da ekleyip çikolatalı ganajımızı hazırlıyoruz ve donmuş kremanın üzerine döküyoruz...
servis için birkaç saat dolapta beklemesi yeterli olacaktır..


Bu arada yeni uğraşımdan hiç bahsetmedim..
Farklı takılara meraklı olan ben Kazaziye'ye merak saldım..
Biraz uğraştırıcı ve zor olsada ortaya çıkan sonuca değer diye düşünüyorum...


İpek iplikler üzrine sarılmış gümüş tellerle ince ince işlenen bir teknik...
Bakalım bittiğinde nasıl bişey çıkacak ortaya...

***

Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum..
Hoşçakalın...

21 yorum:

  1. Hem çikolatalısını hem çikolatasızını yeriimmm...
    Yakın da değilsin ki atlayıp gelsem :)

    YanıtlaSil
  2. Canim benim, öncelikle ellerine saglik diyorum... Bu findik veya badem unuyla tabanlari ben de cok SIK yapiyorum... Cok lezzetli oluyor, bilhassa jelatinle hazirlanan üst katlarla... Bu arada ben bu kazaziyeye bittim... Ne sahane bir elisi bu... Birgün ciceklerden vazgecersem, kesin bu isi ögrenmek isterim..:) Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Ah Sedo'cuğum keşke,uğrayabilsen ne iyi olur,gönlüm şenlenir walla...
    Filiz'ciğim,kesinlikle çok zevkli ve hoş bir uğraş hem sonuçta yapılan işler aynı zamanda evladiyelik.
    Trabzon'a özgü bu tekniğin kursu burda yeni açıldı ve bende teşrif ettim bu güzelliği öğrenmek için..
    Beğenmene sevindim canım,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. bu kazaziye nasıl bi zorr iş el becerisi böyle, tebrik ediyorum torte de hakikatten nefis olmuş
    sevgiler
    seval

    YanıtlaSil
  5. Lezzet bombası olmuş bayıldım ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil
  6. Neymiş o kazaziye bakayım.sayende kesin hayranı olacağız.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. Hem gözlere hem midelere şenlik var desenize sizin güzel evinizde.Kazaziye inanılmaz zarif bir sanat,muhteşem güzellikler çıkıyor,sizinkide öyle olacak eminim,ellerinize sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. nefis bir pasta hemde çikolatalı bayılırım kazaziye ilk kez duydum ama çok ince ve zarif bir işçilik ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Offf offf...
    rejım bitmeli biran önceee:)
    harikasın tatlışkom,
    aradım seni,yoktun,fıstığımla konuştum.
    Ne unuttum ki dedınya:)bakır olan parça kalmış bende:)

    öpüyorummm

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. eminim bittiğinde çok çok güzel bir şey ortaya çıkacak merakla beliyorum pastalarınız bence sıradanlık dan çıkmış hem göze hemde damağa hitap eden lezzetler ellerinize ve emeğinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Canım hamarat arkadaşım eminim muhteşem bir eser çıkıcak ortaya:))
    Pastada enfes ellerine sağlık,mutlu pazarlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. brezilya nakışı gülleri beklerken şimdide kazaziye çıktı.o ne muhteşem bir iş öyle.ellerinize sağlık güllerden sonra kazaziyeninde yapım aşamalarını bekliyorum sabırsızlıkla.eğer imkanınız varsa bu teknikle yapılan topları (yapılışıyla) gösterebilirseniz çok sevinirim.ellerinize emeğinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Offf İjlal'im offf!!! Neler yapmışsın sen öyle ? Canım benim Antalya'da olsam her gün senin açacağın şu cafedeydim ben !Canım ellerin dert görmesin !

    YanıtlaSil
  14. Ah o ne güzel bir görüntü öyle..Muz ve çikolata..Tek telime ile süper..Ne kadar beceriklisiniz ya:)

    YanıtlaSil
  15. SEVAL:
    teşekkürler canım,
    GÖNÜLÜNCE LEZZETLER:
    hoşgeldin bloguma,beğenmene sevindim canım tşekkürler,
    NURAY,AKTÜEL MODA,GÖNÜL,FİKİR PROJELERİ,DERYA:
    çok çok teşekkürler arkadaşlar,beğenmenize çok sevindim,fikirleriniz benim için değerli..
    ADSIZ:
    arkadaşım çok teşekkür ederim,topları derken hangisini kastettiğini anlamadım ama ayrıntılı resimleri maalesef bu makinayla pek çekemiyorum,yine de deneyeceğim,ilgin için teşekkürler..
    COLETTE:
    Canım ,çok teşekkürler,herzaman beklerim canım,en sonunda açacağım galiba bir Cafe ama hüsrana uğramaktan korkuyorum,ticaret pek benim işim değil galiba:)

    YanıtlaSil
  16. Sen ne kadar marifetlisin ya maşallah sana.. Pastaya bayıldım, harika görünüyor. Kazaziyenin bitmiş halini de merakla bekliyorum. Çok zor bir teknik olduğunu duymuştum ama sen başarmışsın bile.. Ellerine sağlık İjlal'ciğim..

    YanıtlaSil
  17. öncelikle yazımı cevapladığınız için çok teşekkür ederim.toplar derken daha çok kolye ucu veya tespih yapılan hasır görünümlü topları kastediyorum umarım anlatabilmişimdir.sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Sevgili adsız,
    çok teşekkür ederim takibin için,söz öğrenir öğrenmez paylaşırım ama dediğim gibi yeni öğreniyoruz,topçuklara yeni geçtik..

    YanıtlaSil
  19. amann yarabbim:)
    rüya masallar diyarında gibi hissettim kendimi..
    :))
    çokk cicii görsellerr amaa:))
    ellerinize emeklerinize sağlık..
    sevgilerimle....
    :))
    ayşegül...

    YanıtlaSil
  20. Pasta bir harika, her bölümü birbirinden lezzetli...
    Görüntüler de çok güzel, el emeklerinize ise ne diyeceğimi bilemiyorum, süper olmuş. Kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Gran receta y muy bella,estoy encantada con tus recetas,abrazos y saludos.

    YanıtlaSil