10 Ekim 2011 Pazartesi

Mermer kek...

Bu aralar elişlerine pek vakit ayıramıyorum,Şuan elimde Ahu'dan esinlenerek yapmakta olduğum pano hazırlıkları var.Kullandığım ip biraz ince gibi geldi umarım desen zayıf düşmez...


Bugün hava yağmurlu ve okullarımız tatil.Halbuki ben sabahtan Oğlum Ekin için okula götüreceği keki yapmıştım..


Bu kekin taifi yine Yabancı bir blogtan..
İçerisinde yumurta likörü var eğer temin edebilirseniz yumurta likörünü öneririm...
Ben kekimi daha önceden yapmış olduğum elmalı Curd ile servis ettim.Merak edenler için tarifi burda...


Hazırlanışı:
Yumurta aklarını bir kapta kar gibi olana kadar iyice çırpıyoruz.
Başka bir kapta yumurta sarılarını,vanilyayı,yağı ve pudra şekerini çırpıyoruz.
Unu ve kabartma tozunu da karıştırıp çırpıyoruz ve yumurta akı köpüğünü yavaşça,söndürmeden karıştırıyoruz.
hamurun yarısını yağlı kağıt serili kalıba veya yağlanmış unlanmış kalıba döküyoruz(ben kelepçeli kalıbımı kullandım)
Diğer yarısına kakaoyu karıştırıp bir kaç kez çırpıyoruz ve kalıptaki hamurun üzerine döküyoruz..
175 derece de 50-60 dk.pişiriyoruz...
Afiyet olsun...


Bu arada anne yadigarı kaneviçe örtüler evimin herköşesine yakışıyor sizce de öyle değilmi???


Hepinize güzel ve sorunsuz bir hafta diliyorum..
şimdilik hoşça,dostça kalın...

26 yorum:

  1. keklerle pek aram yok ama mermer keki severim. Ellerine saglik harika gözüküyor fotograflar süper zaten

    YanıtlaSil
  2. Kanaviçe çok şık duruyor eskilerin kıymetini bilmek lazım:) kekde sosla heralde ayrı bir güzel olmuştur:)))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Kek nefis,anne yadigarı kanaviçe ve ucundan accık gözüken çarpı işi harika...Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımm:)
    harika görünüyor...
    afiyetle tüketin sımsıcak yuvanızda ekin kuzucuğun ile beraber:)
    anneciğinin el emekleri de gerçekten çok hoşmuş:)
    iyi günlerde sağlıkla kullan canım...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Özlemişim Sen'in işlemelerini, panoda güzel olacak belli ama şu on fotoğraf mest etti Ben'i zevkli İjlal :)

    YanıtlaSil
  6. bu kaneviçeler kek harika bitmiş halini merak ediyorum annenizin de yüreğine emeğine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. İjlal'ciğim yedi aylığım Ben idare ediver , S harfini koymadan yazınca on olmuş, son fotoğraf yani anne yadigarı örtü, gerçi anlamışsındır Sen onu, ne olacak bu aceleci Sedo'nun sonu ;)

    YanıtlaSil
  8. Evet, kesinlikle annelerimizin el emekleri, evimizin her kösesine yakisiyor,,, hele de sen bu isi cok iyi biliyorsun canim arkadasim... Sevgilerimle, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  9. İstanbulda da feci yağmur vardı ve ben gün boyu dışardaydım.
    nasıl yorulmuşum anlatamam :)
    eve gelince kanaviçe işleme hayalim vardı ama kolumu kaldıracak halim yok

    yarına ya nasip :)

    YanıtlaSil
  10. ben yapsam mümkünn değil böyle görünmez, muhteşem görünüyor, fotoğraflar harika... el işleri de tabi :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık iclal hanım..
    harika fotoğraflar ve kek dilimleri:))
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. kek nefis görünüyor ,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Kek iniz nefis gorunuyor, lakinn o anne yadigari kanaviceler herseyden daha guzle geldi benim gozume.

    YanıtlaSil
  14. kek harika görünüyor.lezzeti resime geçmiş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Günaydınlar, mermer kekte kullandığın yumurta likörünü duymuştum, hep yabancı bloglarda rastlıyorum araştıracağım eminim çok hoş bir aroma katacaktır.eline sağlık.tarifni kaydettim..Bu arada kanaviçeler ve peçetelik çok şık duruyorlar, bunların bence her dönem modası vardır çünkü zarafet ve incelik var bu elişlerinde.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Canım, evin o kadar güzel ve iç açıcı ki, yakışmış tabi kanaviçeler yakışmaz mı? Çok hoş bir tarzın var.
    Etamin işlemeyi ben de çok seviyorum İjlal'ciğim. Çok zevkli, özellikle uzun kış gecelerinde.
    Kekin muhteşem görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  17. İjlal'cim kanaviçenin yeri ayrı ha
    kikaten.Bende şuan kanaviçe havlu işliyorum:)))kek enfes ellerine sağ
    lık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. İjlalciğim kekin enfes ,kanaviçelerine ise diyecek söz bulamadım, Anne elinden çıkma değerini ne ölçebilir ki ... Antalya'da sel felaketini basından öğrendim hepinize çok çok geçmiş olsun,Allah bir daha göstermesin ! Sevgiler canım !

    YanıtlaSil
  19. seninle aynı şehirde oturmuyor olmak benim için ne büyük bir kayıp biliyorsun değil mi? ahh ijlal ah yer içer kanaviçe işlerdik ne güzel olurdu :(

    :))

    Ahu

    YanıtlaSil
  20. Ah ah! Kek benim iştahımı kabartsa da şu anne yadigarı beni bitirdi ijlalcim... Zevkli ve becerikli arkadaşım...

    Bu arada antalya daki sel felaketi için çok büyük geçmiş olsun...umarım oralarda zarar*ziyan yoktur.

    YanıtlaSil
  21. NESLİNAME:
    Teşekkürler canım hoşgeldin,profosyonel bir makina alasım var inşallah ozman daha güzel resimler çekerim..
    EV ATÖLYESİ:
    Teşekkürler şekerim,haklısın sos ile ayrı bir tadı oldu.
    AKTÜEL MODA ve BİR TUTAM KEKİK:
    Herikinize de çok teşekkürler,
    SEDOCAN:
    Anladım ben onu canım,çok çok öptüm..
    FİKİR PROJELERİ:
    Teşekkürlerr canım bitirmeye uğraşıyorum,gözlerimi fazla yormadan..
    PETUNYAM:
    Filiz'ciğim,çok tatlısın canım.teşekkürler..
    MUHABBET SOFRASI ve LEYLA:
    çok teşekkürler ikinize de,yağmurlar buralarda da arttı,bizim bölgemizde bir sorun yok ama olan yine köylüye oldu,Allah yardıcıları olsun...
    DENİZ,SEVDA,ŞEHNAZ,SEFA.
    Hepinize teker teker teşekkürler sizin gibi becerikli hatunlardan böyle güzel sözler duymak çok hoş....
    HÜLYA:
    yumurta likörünü şiddetle tavsiye ederim canım gerçekten de çok hoş aromalı bir sos ayrıca içindeki alkol oranı çok az ve zaten pişince uçup gidiyor,geriye sadece aroması kalıyor...
    ŞÜKRANcığım:
    Teşekkürler canım,haklısın bence de kaneviçenin yeri apayrı..
    DERYA:
    Kolay gelsin canım,eminim çok güzel oluyordur,merakla bekliyorum...
    Sevgili COLETTE:
    Güzel sözlerin ve dileklerin için çok teşekkürler,bizim yaşadığımız bölgede bir sorun yok ama ne yazıkki felaket yukarıda ki köyleri vurdu,hem cana hem mala mal oldu...
    AHU'cuğum:
    Canım bende aynen senin gibi düşünüyorum,keşke yakın olsaydık da bu gönül muhabbetini yüzyüze de yapsaydık..Öpüyorum seni..
    SEBİ:
    Teşekkürler canım,çok öptüm...

    YanıtlaSil
  22. Es ist immer wieder eine Freude, deine wundervollen Handarbeiten zu bewundern und die Rezepte deiner Köstlichkeiten zu bekommen -
    ich wünsche dir eine wunderschöne gesunde Zeit -
    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  23. sevgili ijlal kek harika görünüyor ama kanaviçeye bayıldım ne kadar yakışmış eskiler bir başka ...

    YanıtlaSil
  24. İjlalcim, kek bir harika görünüyor, elmalı curd da yakışmıştır eminim.
    Kaneviçe örtüler çok güzel, pek yakışmış.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Kek nefis olmuş bu soğuk havalarda insan daha bir severek yiyor keki ellerine sağlık canım. Kaneviçeye bayıldım çok estetik.

    YanıtlaSil
  26. Tarifinizi denedim. Enfes! :) En yakın zamanda da blogumda blogunuza bağlantı verere yayınlayacağım. Ellerinize sağlık ve çok teşekkürler!

    YanıtlaSil