17 Ekim 2011 Pazartesi

Limonlu kek......

Oğlumun beslenme programında,bikaç gün kek olunca bende arşivimdeki tarifleri deneme fırsatı buluyorum.
Tadını ve dokusunu çok beğendiğim bu keki sizinle de paylaşmak istiyorum....






Hazırlanışı:
Yumurta ve tozşekeri kremsi bir kıvam olana kadar çırpın.sıvıyağı ekleyip çırpın.limon kabuğu rendesini de ekleyin.
limon suyuna suyu ve vanilyayı ekleyin  ve bu karışımı yumurtalara ilave edin.
eğer sizde benim gibi limon tadını fazla almak istiyorsanız Dr.oetker'in limon aromasından birkaç damla ekleyebilirsiniz..
un + kabartma tozu karışımını da ekledikten sonra birkaç dakika çırpın ve yağlanmış ve unlanmış bir kalıba döküp orta ısılı bir fırında 40-45 dakika pişirin..
fırından çıktıktan 15 dakika sonra,
100gr. pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı suyu karıştırıp kekin üzerine dökebilirsiniz....
Şuan dışarda bardaktan boşanırcasına yağmur var ve heran elektrik kesilebilir......
Hepinize güzel bir hafta diliyorum,
sevgiyle kalın...


25 yorum:

  1. İjlal'cim limonun mis gibi kokusuna
    ve aromasına bayılırım.Ellerine sağ
    lık kek enfes bu arada runner'e ba
    yıldım:)))Sımsıcak sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. waow ne güzel kabarmış ellerine sağlık eminim tadıda harika olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. Beslenme programlarına bende kek yazıyorum ama böyle kekler gelmiyor hiç, gelse azıcık koparırım kenarından:)

    YanıtlaSil
  4. mis gibi limon kokusu keke çok yakışır canım.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. DERYA'cığım,çok teşekkür ederim haklısın bende limona ve tatlarına bayılırım...
    SEVDA,Aynen canım...
    ZEYNEBİM,teşekkür ederim canım,kşke oğlumun öğretmeni olsaydın da sana böyle cici kekler yapsaydım:)
    SSDESİGNBUTİK,teşekkürler şekerim,hoşgeldin bu arada...

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel oğlunun beslenmesinde kek olması :) Bizler de değişik kek tarifleri öğreniyoruz sayende. Limon ne güzel yakışıyor keklere mis gibi kokusuyla.. Ellerine sağlık İjlalcim..

    YanıtlaSil
  7. ijlalcim yine enfes bir görüntü ve sunum..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ohhh mis gibi limon aramalı kek nefis görünüyor ellerinize sağlık arkadaşım
    benim mutfağımada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ohh mis gibi, oğluşuna yarasın, anneciğinin ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. ohhhh:))))
    mmiisss miss...
    nasıll güzelll kokmuştur şimdi o ew bu kek pişerkenn...
    afiyet ball olsun kuzucuğa:)
    kekin kalınlığı çok hoş olmuş tatlım...
    kalıbının ölçülerin ne kadar acaba?
    ellerine sağlık canım...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Hamileyken en çok limonlu ve portakallı kek istiyordu canım. Koca kalıbı bir tek ben yiyordum. Eşim bu lezzetlere ilgisiz. Nasıl becerebiliyorsa, o da ayrı bir konu. Neyse işte yine canım çekti bak. Ama bu sefer bahanem de yok ;))

    YanıtlaSil
  12. Senin ne güzel bir evin var öyle ya bakmaya doyamıyorum :) gözüm gönlüm açılıyor. kek de harika görünüyor, ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. limonlu kek bizim evde de çok sevilir, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Hmmm dein Kuchen sieht so saftig aus - zum Reinbeißen -
    ich wünsche dir viel Freude - bleib gesund -
    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  15. Mis gibi, oğluşun afiyetle yesin. iştahım açıldı...

    YanıtlaSil
  16. limonlu keki çok severim, görüntü süper eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  17. Eminim kekin nefis olmuştur ama Ben detaylara bayıldım hele masa örtüsüne ...:)
    Bozulmasın ağzınızın tadı, sevgiyle ...

    YanıtlaSil
  18. ellerine saglik gercekten görüntüsü süper gözüküyor.

    YanıtlaSil
  19. lımonlu kekın aromasını çok severım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  20. limon zaten severim helede limonlu kek nefis görünüyor ellerine sağlık limon aroması güzel fikir sevgiler

    YanıtlaSil
  21. şıklık içerisinde poz veen bu kek nefis görünüyor ellerinize sağlık icla hanım:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. canımm,
    nefis gözüküyor ellerine sağlık.

    kuzuları ve seni öpüyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. afiyet olsun güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  24. merhaba
    kek o kadar güzel görünüyorduki hemen yapayim dedim
    yumurtalari kirsim baklim malzeme listesinde ne kadar seker oldugu yazmiyor,neyser 1,5 bardak koydum
    sonra malzeme listesinde vanilya yok tarifte vanilya koy diyo neyse koyduk
    200 ml suyu ne yapacam kaldi öyle yani su koymadim
    yinede yenilebilir birsey cikti ortaya
    düsünüyorum meremer keki yapsammi diye........

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Adsız arkadaşım, şeker konusunda çok çok özür diliyorum,nasılda unutmuşum..
    Vanilya ise tarifte yoktu ama ben kendi isteğime göre eklemiştim yani isteğe bağlı...
    Su ise limonsuyuna karıştırılıyor ve de tarifte zaten belirtmişim sanırım oda senin dikkatinden kaçmış...
    yorumun ve ziyaretin için çok çok teşekkürler,iyi bayramlar...
    sevgiler..

    YanıtlaSil