8 Ekim 2011 Cumartesi

Elmalı Strudel..

Strudel'in adının türkçesi nedir bilmiyorum,yoksa bu tarz pasta-kek ve çöreklere uygun türkçe isimler takmak hoşuma gidiyor...Mesela Bizim pastane Zinnurun tabiriyle Cheesecake değilde peykek demek veya Cupcake yerine de kapkek demek daha hoş geliyor kulağıma...
İyisimi Strudel yerine de şimdilik Elmalı Sarma çörek diyelim....


Malzemeler:
Hamuru için:
300 gr.un
125ml.su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz.
Hepsini karıştırıp yoğuruyoruz biraz sert bir hamur oluyor bu yüzden yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz bu sayede biraz yumuşuyor...
İç dolgusu için:
750 gr. küp doğranmış elma
3 yemek kaşığı kuruüzüm
1 paket vanilya
30 ml.likör(isteğe bağlı)
5 yemek kaşığı ceviz kırığı
Hepsini karıştırıp bir iç malzeme hazırlıyoruz..
Arasına:
100 gr. eritilmiş ve soğumuş tereyağı
100 gr. tozşeker.
5 yemek kaşığı bayat ekmek rendesi (ben kalan kekleri rendeleyip yaptım)


Hazırlanışı:
Hamuru ikiye bölüp her birini çay tepsisi büyüklüğünde açıyoruz..
Hazırladığımız yufkalardan birincisini yağlı kağıt üzerine yayıp arasına kaşık veya fırçayla tereyağını eşit bir şekilde sürüyoruz ve  heryerine 100gr.şekeri serpip ikinci yufkayı da üzerine seriyoruz...
ikinci yufkanın ortasına ekmek kırıntılarını yayıyoruz bu kez her yanına değil sadece ortasına hafif yayarak serpiyoruz ve elmalı dolguyu da bu kırıntıların üzerine döküp enine hafifçe dağıtıyoruz ve kenarlarını üzerine doğru getirip kapatıyoruz...
175 derece de 30 dk. pişiriyoruz soğuduktan sonra pudra şekeri serperek servis ediyoruz..
Afiyet olsun...



Bu arada Antalya'ya nihayet Chakra açıldı ve bende çok istediğim eskitme ayaklı abajuruma kavuşmuş oldum...Şimdilik salonda ki bir köşede duruyor daha kaç yer değiştirir bilmem ama şuan ki yeri fena değil....
Hepinize güzel bir haftasonu dileyerek şimdilik hoşçakalın diyorum...
sevgiler size,
İjlal..

17 yorum:

  1. elmayla yapılan herşeye bayılıyorum,ellerine sağlık nefis görünüyor...abajurumuzda pek şık güle güle kullanın,chakra'nın en çok kokusunu seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Sümeyye'ciğim,beğenmene sevindim..Haklısın dükkanın içindeki miss gibi sabun kokuları heryeri kaplıyordu....

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş yahu. bunu milföyden yapabilir miyiz sence ? biraz kolaya kaçtım değil mi :) elleriine sağlık, sen hep bize böyle şeyler yap...

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. bU NE GÜZEL BİR LEZZET BÖYLE.eLLERİNİZE SAĞLIK.bAYILDIM VALLA.

    YanıtlaSil
  5. ijlalim,harikasın vesselam,keşke biraz daha kalsaydım tadına bakabilecektim.

    afiyetler olsun.

    inşallah keyiflerin en güzellerini yaparız canım benim.

    öpüyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Ştrudel çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Yeni abajurunuz da çok güzel uydu o köşeye.

    YanıtlaSil
  7. peykek demeyi çok seviyorum, kapkek yerine minikkek çok şeker geliyor :) bu arada chakradan birşey almasam bile içine girmeye bayılıyorum, güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  8. Harika bir lezzet oldugu her halindne beli
    Ellerien saglik Ijlal hanim
    Not; abajurunuz gule gule kullanin

    YanıtlaSil
  9. canim masallah ya cok beceriklisin, ben yillar önce bir strudel yapmayi denemistim hic iyi seyler hatirlamiyorum ; ) afiyet seker olsun

    YanıtlaSil
  10. çok değişik bir lezzet gibi görünüyor bir o kadarda nefis..ellerine sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. bu başlığı her okuyuşumda çocukluğumdaki plastik oyun takımlarım aklıma geliyor..
    annemden aldığım makarna ve bakliyatlarda ne yemekler pişirip taşırırdım:))su veya meyve suyundan yaptığım çayları annem ne güzel içerdi bıkmadan:))
    bana çocukluğumu hatırlattınız strudeli unutuyodum az kalsın:)
    ellerinize sağlık iclal hanım harika bi lezzet kesinlikle:))

    YanıtlaSil
  12. sevgili ijlal pastalarına bayılıyorum müthiş marifetlisin bir pasta dükkanı açsan kesin çok satış yaparsın bu konuda çeşitliliğin çok fazla düşün derim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. çok lezzetli gozukuyor :P

    http://rainbowgatherer.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Ben bayilirim bu lezzete.. Iclalcigim ellerine, emeklerine saglik.... Gözüm minik ve sahane vazodaki Ortancalara takildi...::))

    YanıtlaSil
  15. canim ELMALI TURTA denir :) strudel türkcede TURTA. Ama süper fotograflamissin süper süper... Kendiside muhtesem gözüküyor eminim tadida muhtesemdir... Ellerine saglikkk. bu güzel tariflerin devamini bekliyorum insallah...

    YanıtlaSil
  16. muhteşemmm bir tariff....
    harika fotoğraflar...
    yüreğine sağlık canım kardeşim...
    tamm aklımdan elmelı kurabiye yapmak geçerken,aklımı çeldi bu güzeellik...
    ellerin dert görmesin gülüm...
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Elmalı tatları severim. Çok güzel gözüküyor. Ellerine sağlık canım. sevgiler

    YanıtlaSil