12 Eylül 2011 Pazartesi

Erikseverler buraya......

Bayılıyorum bu kırmızı Mürdüm eriğinin mayhoş tadına...
Eğer sizde benim gibi bir erikseverseniz son derece pratik ve lezzetli bu tartı denemenizi öneririm...



İçerisindeki tarçının yğunluğu rengini koyulaştırsada yaydığı aroma ve eriğin mayhoşluğu kesinlikle nefis bir uyum oluşturdu.
İşte bu leziz tart için gerekli malzemeler...
Malzemeler:
225 gr.Tereyağı
750 gr. Siyaherik
500gr.Un
175gr.Tozşeker
1 paket.Vanilya
2-3 yemek kaşığı Toz Tarçın
Yarım çaykaşığı Kabartma tozu
1 tutam tuz
1 Yumurta..



Hazırlanışı:
Tereyağını eritp-soğutun..
Un,tozşeker,kabartma tozu,tarçın,tuz ve vanilyayı bir kapta harmanlayın.
Eriklerin çekirdeklerini ayıklayıp doğrayın(ben içerisine 1-2 avuç kadar topladığımız böğörtlenlerden de kattım)
tereyağını unlu karışıma ekleyin ve yuurtayıda katıp yoğurun...
pek fazla toparlanmayan,sert bir hamur elde edin....
Yağlanmış bir tart kalıbına hamurun 3 de 2'sini elinizle veya bir kase altıyla bastırarak yayın.
Hzırladığınız erikleri yaydığınız hamurun üzeine boşaltıp dağıtın..
Kalan hamuru da üzerine serpeleyerek dökün..
175 derece de 45-50 dk. pişirin.
soğuduktan sonra servise hazırdır...
Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. Hariak gorunuyor, kartpostal gibi resimler :)
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  2. Geldim, geldim... ben de erik severim, hem de cok severim... Ellerine saglik canim benim...::))

    YanıtlaSil
  3. Ben erik sevmem ama senin yaptığın herşey çok sevilirmiş gibi geliyor bana..Bahçen,çay takımın, evin, bloğununun dizaynı bile çok kibar ve belli bir tarzı olduğunu gösteriyor. Çok hoşsun evcilik ve seni izlemeyi seviyorum..Bazen özeniyorum bende yaparım diye ama sanırım bende o kabiliyet yok:) En iyisi mi sen daha fazla post hazırla da içim açılsın:)

    YanıtlaSil
  4. harika:)
    dolapta bekleyen eriklerin akıbeti ne olacak belli oldu:)
    deneyeceğim canım...
    ellerine sağlık...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. mmmmm enfes eriğin güzel kokusu ve tarçın harika ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. ay ağzım sulandı akşam akşam..
    hep diyorum kendime iş çıkışına yakın bakmayayım şöyle tarifli postlara çünkü eve gidince annem tarafından hüsrana uğruyorum!!
    ama gel gör ki dayanamıyorumm

    YanıtlaSil
  7. Sevmek ne kelime bayılırım mürdüm eriğine mutfak masasının üzerin yıkayıp koca bir kase koyar gidip gelip yerim:))) ellerine sağlık canım
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor.elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. annem de çok sever mürdüm eriğini, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ah,İjlal ah! Yapılır mı bu bana? Nasıl güzel görünüyor kıtır kıtır ekşi ekşi... Ağızlara layık !Sadece bakıyorum. Diyete devam :(

    YanıtlaSil
  11. Ben geldim...
    Hemde erik canavarı olarak,yarına kalırmı şekercim?

    Bahçe keyfin objektife ne güzel de yansımış,afiyetler olsun,keyifler daim olsun.
    kocamann öpüyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. nefis görünüyor bahçe keyfi de ayrı bir lezzet verir..

    YanıtlaSil
  13. İjlal'cim Crumblen harika olmuş ben
    de bayılırım mayhoş lezzetlere sev
    giler...

    YanıtlaSil
  14. masa alis harikalar diyarındadan gelmiş gibi, çok hoş...

    YanıtlaSil
  15. Bahçeye,fincanlara,keke bayıldım...
    Harikasınız..:)
    Bende miminiz var,kabul eder misiniz? :)

    YanıtlaSil
  16. çok başarılı bir blog,harika fotoğraflar (hele şu üst yazıdaki eve bayıldımmm)..ve eriğe aşık biri olarak bu tarifi kesin deneyeceğim.Ellerine sağlık.Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil