4 Eylül 2011 Pazar

Apple-Lemon Curd ( elmalı-limonlu lor)

Bugün size çocukların kahvaltı keyfi için yaptığım çok güzel bir marmelat tarifi vereceğim..
Tarifi Alman bir yemek blogundan çevrildi..
Benim gibi mayhoş ve tatlımsı lezzetler arayışındaysanız bu ev yapımı marmelatı şiddetle tavsiye ederim...



MALZEMELER:

500gr. soyulmuş ve ayıklanmış elma
yarım su bardağı su (100gr.)
200gr.limonsuyu(taze sıkılmış olmalı)
125 gr.tereyağı
1+1,5 su bardağı tozşeker
4 adet yumurta


HAZIRLANIŞI:

Küp küp doğradığınız elmaları ve suyu orta ısıda elmalar yumuşayıncaya kadar pişirin..
Ocaktan alıp sihirli bir blendırla püre haline getirin..
Yumurta hariç tüm malzemeleri karıştırın..
tereyağı eriyince yumurtalaraı teker teker ekleyerek çırpma işlemine devam edin..
kısık ateşte 15-20 dakika sürekli çırparak ısıtın..
sosunuz köpürüp boza kıvamından az koyuca olana kadar pişirin ama pişirme esnasında kısık ateşte olmasına dikkat edin.
Burda önemli olan fazla ısıtmadan ve sürekli karıştırarak yumurtaların pişmesini ve pütürleşmesini önlemek...
Koyulaştığında ocaktan alıp henüz sıcakken kavanozlara (iki küçük kavanoz çıkıyor) boşaltın ve ağzını sıkıca kapatın.
Biraz soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın ve ertesi gün afiyetle yiyin:))
Limonlu elma curd'u 4 hafta buzdolabında saklanılabilir..


Scone tarifini ise üzümlü olarak daha önce yayınlamıştım busefer üzümsüz ve limonsuz yaptım...
Güzel bir hafta sizlerin olsun efendim.
 hepinize sevgiler........

15 yorum:

  1. çok hoş görünüyorlar ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık :))

    çok güzell...

    YanıtlaSil
  3. Ich sehe es immer wieder: bei dir am Tisch sitzen und beköstigt werden, muss himmlich sein -
    hab einen entspannten Abend - liebe Grüße- Ruth

    YanıtlaSil
  4. vallahi enfes.bende mayhoş tatları çok severim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. İjlal'cim elmaya bayılırım çok farklı
    bir lezzet ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok değişik bir tarif güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. MMMMMhhhhhmmmmm , sieht das lecker aus.
    Liebe Grüße Annerose

    YanıtlaSil
  8. Görüntüsü boza gibi olmuş oda mayhoş bir lezzettir ellerine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
  9. elinize sağlık, harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  10. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Gecmis Bayramini kutluyorum benim zarif arkadasim... Ne kadar da hos fotograflar ve ne kibar bir sayfa..::)) Ellerine, emeklerine saglik....

    YanıtlaSil
  12. hemen kaydediyorum! merci cicim :)

    YanıtlaSil
  13. nasıl güzel dimi canım ?
    bizim ailede pek çok yabancı gelinler var :=)
    bu güzellikleri yedire yedire alışkanlık yaptılar.
    ben de çok severim !!
    ama tehlikeli atıştırmalıklar !!
    amaaan!! boşver diyorum bazen :=)

    YanıtlaSil
  14. resimler bitirdi beni:)
    enfes görünüyor...
    farklı lezzetleri seviyorum...
    denemek lazım...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. mrhb;eminim güzel bir lezzettir ..birde nerelerde veya ne şekilde kullanabileceğimizi söylenseydi veya sorulsaydı :)) kaşık kaşık yeme haricinde tabiki FİLİZ

    YanıtlaSil