12 Ağustos 2011 Cuma

kolay sarıyer böreği......

Artık evimdeyim ama 2 aydır evde olmamanın verdiği bir kasvet var hala evde..
Evim bana küsmüş gibi,ne kadar temizlesem olmuyor..
Bi dünya işim var ama sizide ihmal etmenin sancısınıda taşıyorum...
Arşivimde kalan bir tarifi paylaşıp kaçacağım,geniş zamanda hepinizi tek tek selamlayacağım,ozamana kadar hoşçakalın sevgili dostlar....

Evde favori böreklerden biridir..Eşim bayılır bu böreğe,özelliklede az yağlı oluşuna....

 Malzemeler:
1 kg.hazır yufka
300 gr. kıyma
2 yemek kaşığı margarin
4-5 adet ortaboy kurusoğan
50 gr. kuşüzümü
Tuz,karabiber,kimyon..
Harcı için:
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
3 yumurta


Hazırlanışı:
Kuşüzümlerini biraz ılık suda yumuşatın..
Kıymayı suyunu salıp çekene kadar kavurun,soğanları ekleyin ve soğanlar ölünceye kadar kavurmaya devam edin.
son olarak kuşüzümlerini ve kalan iç malzemelerini katıp pişirin.suyunu iyice çektikten sonra ve üzümler biraz şişince ocatan alıp ılımasını sağlayın....
Börek harcı için verilen malzemeleri karıştırın..
Bir yufkayı serin, arasına harçtan sürüp yarımay şeklinde katlayın ve tekrar harçtan sürün..
içmalzemeyi dağınık bir şekilde serpiştirip rulo halinde sarın ve yukarıda gördüğünüz kıvrımı yapıp tepsiye dizin..
diğer yufkalarada aynı işlemi uygulayın..
kalan harcı tüm böreğin üzerine döküp 180 derecede kızarana kadar pişirin....


9 yorum:

  1. Hadi bitir işleri de gel artık lütfen. Özledik..
    Böreğin harika, yapmalı, denemeli yakın zamanda. Ellerine sağlık İjlal'ciğim..

    YanıtlaSil
  2. iftar yakın ne görsem çekiyor beni ellerine sağlık diyorum

    YanıtlaSil
  3. harika bir börek bayılırım vede nefis görünüyor blogunuzu güncellemenize sevinidim kolay gelsin
    mavi

    YanıtlaSil
  4. hoşgeldin canım..böreğin enfes,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. hallo liebe İjlal,
    danke für deine lieben Worte - ich freue mich sehr darüber und auch darüber, dass du wieder da bist und uns gleich wieder mit einer Leckerei verwöhnst -
    ich hoffe, du hattest eine schöne Zeit in deiner Heimat und es geht dir gut -
    ich wünsche dir ein schönes Wochenende - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin.. ijlalciğim bu haftayı atlattım ama birde bana sor çok zor oldu evde ki işler ayrı işteki işler ayrı birikmiş çok zorlandım önümüzdeki hafta daha iyi olacak herhalde uzun tatiler de sonrası zor canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldiniz insan uzun süre evinden uzak kalınca bir süre adapte olmakta sorun yaşıyor. Size kolaylıklar diliyorum. Böreği gelince ne diyelim eşiniz ağzının tadını biliyormuş:))))

    YanıtlaSil
  8. Harika bir tarif anneme hemen deneteceğim...Anne eli değdiği zaman daha lezzetli oluyor ama :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. çok iştah açıcı :))

    acıkıyorum galiba ben :)

    YanıtlaSil