18 Mayıs 2011 Çarşamba

fındık turtası

Adı fındık turtası,çünkü içerisinde un,yağ ve kabartma tozu olmayan bir turta...
Tarifi yine Almanca bir dergiye ait,arkadaşım Gabi'nin benim için seçtiği bu tarifi denemenizi tavsiye ederim...
Hamur tarifi için gerekli malzemeler:



Hazırlanışı:
Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın.
yumurta sarılarını ,200 gr. şekeri ve tarçını bir kapta cremsi olana kadar karıştırın.Elmayı rendeleyip yumurta sarılarına ekleyin..
Dİğer bir kapta yumurta aklarını,limon suyunu ve kalan 50 gr.tozşekeri ilkönce düşük devirde,sönrada yüksek devirde iyice köpürene kadar çırpın,yumurta aklarının çırpma işlemi bittiğinde aklar sağa sola hareket etmeyecek hacimde  bir köpük olmalı..
Kuru bir kapta fındık kırıklarını,ekmek rendesini ve nişastayı karıştırın,yumurta sarılarına ekleyip kaşıkla iyice karıştırın ve azar azar söndürmeden yumurta köpüğünü söndürmeden ekleyin ve karıştırın.Bu karıştırma işlemini yaparken yumurta köpüğünü söndürmeden iyice karışmasını sağlayın( sanırım en büyük püf noktası da bu)..
24 cm.lik bir kelepçeli kalıbı yağlayın ve hamuru içerisine yavaşça katıp,üzerini düzeltin..
180 derecede yaklaşık 50 dakika pişirin.(her ihtimale karşın kürdan testini denemeden çıkarmayın).
soğuduktan sonra kalıptan çıkarın ve üzerine çikolatalı glazür hazırlayıp dökün,kenarlarına da şekil verdikten sonra yaklaşık 1 saat buzdolabında dinlendirip servis edebilirsiniz.......
Not:
Glazür için erittiğiniz 100gr. kremanın içerisine 200gr.sütlü çikolatayı ekleyip iyice erittikten sonra 100gr.krema daha ekleyip karıştırın ve turtanın üzerine dökün...
Afiyet olsun....


Bu arada misafirlerim için hazırladığım sofranın resmini, koşuşturmadan çekemedim ama birkaç tanesini yakalamam mümkün oldu hani belki menünüze fikir olur diye paylaşmak istedim...

  • Karışık kızartma,sarmısaklı,fesleğenli dometes sosu ile
  • Karışık yeşil salata,(bahçeden sofraya gelen ürünlerden)
  • Patlıcan ezmeli,közlenmiş kırmızı biber ruloları
  • Zeytinyağlı taze şeker fasülyesi
Bu arada dedim ya bahçenin tadını çıkarıyoruz,hamile arkadaşlar bakmasın,günaha girmek istemem:))


Hepinize güzel günler diliyorum,içinizdeki iyi niyet ve güzellikler hiç eksilmesin hep mutlu olun ..........

17 yorum:

  1. Canım turtaya bayıldım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. yine herzamanki herşey enfes..harikasın..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. un yok yağ yok yaşasın ne güzel bir turta ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Tam turtanın kabarttığı iştahımı sakinleştirmeye çalışırken misafir için hazırlanan menüyü gördüm...
    Karışık kızartma,biber rulosu (Ben peynirli yapıyorum) iştahıma tavan yaptırdı.
    Ellerine sağlık,menü,sofran,sunumun çok güzel...
    İyi günler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik Canim benim... Bu tarif bende de vardi ama sira gelmedi bir türlü... Gabi`nin de emeklerine saglik.... Sahane ve cok ta saglikli bir tarif... Artik denemek sart oldu... Bir de, o mis kokulu ellerdeki eriklere bayildim... Ben de istiyorummmm...

    YanıtlaSil
  6. turta değişik ve güzel menüde çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Canım benim,
    Turta'nın tadına bakmış biri olurak yorum yapmak ayrı bir keyifli,ellerine sağlık.
    Gerçekten çok güzeldi.
    O minik elleri yerim ben...

    Öpüyorum şekercim.


    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. harika bir turta ve tarifi diğerlerinden söz ederken bile canım istedi hele közlenmiş biberler ne güzel bir sunum ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Oh - wie delikat! Deine Speisen sehen alle sehr köstlich aus, du bist sicherlich eine hervorragende Köchin! Was hält das Kind in den Händen? Pflaumen? Sind die bei euch im Süden schon reif?

    Ganz viele liebe Grüße
    Tina

    YanıtlaSil
  10. İclal Hanım..
    herşey o kadar güzel ki..
    mest oldum:)
    ellerinize sağlık diyorum..
    kendinize iyi bakın..

    YanıtlaSil
  11. Menü tam bir bahar menüsü olmuş ellerine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
  12. Hallo liebe Ijlal.
    Wenn ich deinen leckeren Kuchen sehe bekomme ich Appetit.Und deine anderen Spaeisen sehen auch so gut aus.Wünsche euch guten Appetit bei diesen Köstlichkeiten.
    Wünsche dir schöne Tage und ein schönes Wochenende.Sei lieb gegrüßt von Jana

    YanıtlaSil
  13. Was für eine wundervolle Präsentation von einem köstlichen Kuchen - es macht solche Freude, deinen Blog zu besuchen - du bist die perfekte Gastgeberin, die ihre Gäste auf liebevolle Art verwöhnt -
    ich wünsche dir einen wundervollen Sonntag - bleib gesund -
    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  14. Iclal Hn....cok degisiki bir tarif...eminim Findigin yogunlugundan lezzeti de degisik ve güzeldir...ellerinize saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyorlar,istah acici emegine saglik!!

    YanıtlaSil
  16. Evcilik oynamayı çok seviyorum . Kabul edersenzi bende katılmak istiyorum.
    Üstelik gelir gelmez de çok acıktığımı söylüyorum ve her şeyden bir tabak, ama erikten 5 kilo alsam olurmu?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. yuli-prezent14 Temmuz, 2011

    Everything looks so delicious and I have no doubt that it is very tasty. You have a great talent!
    Hugs, Yuli

    YanıtlaSil