21 Şubat 2011 Pazartesi

İşte burdayımmmmmm.........

Yazmak istediğim çok şey var aslında.Sitemlerim,kırgınlıklarım,sevinçlerim v.b.
Nerden başlasam bilemiyorum.Eskiden bu blogla uğraşırken neşeyle ve büyük bir şevkle otururdum PC'nin başına ama son zamanlarda biraz zorunluluğa ve mecburiyete dönmüştü,anlayacağınız bu ara verme işi hem bloguma hem bana çok iyi geldi....
Bu arada nelermi yaptım??
Kendime,aileme,çocuklarıma,kursuma ve dostlarıma  ayırdım zamanımı.
e tabi arada nakışlarda işledim gözlerimi fazla yormamak kaydıyla...
İşte bunlardan bir tanesi...


Brezilya Nakışı denilen aslında bizde basit Nakış teknikleri adıyla bilinen bir teknikle işlendi henüz son halini almadı ama yinede paylaşmak istedim bu marifetimi:))
Kursta çok hoş elişlerini değerlendirmek isteyen bir arkadaşıma destek olmak ve kendi yaptığım bazı işleri paylaşmak için  pasaj açmak istiyorum ama nerden başlasam nasıl yapsam bilemiyorum umarım bana bu konuda yardımcı olabilecek bir arkadaş vardır,şimdiden teşekkürler...
Dedim ya elimde yarım elişlerimle dolanıp duruyorum ,kaneviçeyi bırakmadım tabiki herne kadar yeni teknikler öğrensemde çarpıişiyle yapılan elişinin yerini dolduramıyorum,çocukken en sevdiğim puzzle'ın yerini (ki hala çok severim:)) çarpıişi aldı .
Tek tek,sabırla ve zevkle işlenen minik çarpılar....


Bu benim minik çayevim,ve bu güzelim evde pişen mis gibi tarçın kokan elmalı kurabiyeler......
Geçenlerde eşimle birlikte gittiğimiz bir Avm de küçük bir dükkanın önünden geçerken aldım bu kokuyu...
elma ve tarçın,öyle güzel bir kokuyduki avm'nin herkatında hissediliyordu,hemen aldım kurabiyeleri ve yantarafta Tschibo'nun nefis filtre kahvesiyle birleştirdim..
Tadı damağımda kalınca evde bu keyfin tekrarı şart oldu............


Eskiden beridir yapılan ve evkadınlarının vazgeçilmez ikramlığı olan bu kurabiyelerin tarifi kurs arkadaşım sevgili Selda'ya ait,hemen paylaşıyorum ...

Malzemeler.
1 paket margarin(ben sana hamurişi kullandım)
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
ve aldığı kadar un.....

içine:
4 büyük elma
1,5 su bardağı tozşeker
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağına yakın ceviz kırığı

Nasıl yani?? dediğinizi duyar gibi oldum.Bende tarifi yazarken bukadar çok yağla yapılan kurabiyenin ağırlığını kaldıramam diye düşündüm ama haddinden fazla lezzetli ve kıyır kıyır bir tat olduğu için denemeden edemedim,iyikide denemişim çünkü elimde olan elmalı kurabiye tarifini denerken birsüre sonra yumuşayıp dışarıda kalmış bisküvi gibi oluyordu ama bunlar bitinceye kadar gevrekliğini kaybetmedi......

Malzemenin hepsini karıştırıp unu azar azar ekleyerek ele yapışmayacak bir hamur elde ediyoruz,içinide geleneksel yöntemle hazırlayıp kurabiye hamuruna paylaştırıp rulolar yapıyoruz
orta ısılı fırında 20dakika piştikten sonra çıkarıp soğumaya bırakıyoruz servis öncesi pudra şekeri serpiyoruz
afiyet olsun...
Şimdi iadeyi ziyaret zamanı,güzel dilekleriniz ve paylaşımlarınız için çok çok teşekkürler dostlar,şimdilik hoşçakalın.....

24 yorum:

  1. kurabiyeler pek güzel görünüyor ellerinize sağlık ama ben çarpı işi çay evini pek beğendim,çok güzel olmuş,tekrar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili evcilik çoook özledim seni ve o güzel çalışmalarını yin harikalar yaratmışsın brezilya nakışına bayıldım ellerine emegine sağlık bu arada kurabiyeler de nefis sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İjlalcim hoş geldin.Ne çok özlemişim senin Vintage eserlerini:))Kurabiyeler harika ellerine
    sağlık sımsıcak sevgiler.Başka uğraşlar bulduğum
    dan kendime etemin ve kanaviçeye baya ara verdim
    Sana özenip tekrar başlıycam öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ijlşalcim hoşgeldin..özlemişim seni....yaptıkların enfes şeyler .bunları ticarete dönüştürmek istemene çok sevindim..bir zamanlar ben pasaj.com a üye olmuştum orada sorunlar yaşadığım için bıraktım...şimdi emeksensin.com a üye oldum..ama henüz resimlerimi yüklemedim..yüklediğim zaman zaten duyuru yapacağım ..ama istersen sende bu siteyi bir incele...daha profosyönel geldi bana...sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  5. Canım hoşgeldin,

    Bayıldım işlediğin nakışa...emeğine sağlık! özletmiştin kendini...

    çok ara verme emi!

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldiniz siz benim ilkgöz ağrımsınız sizin blogunuz sayesinde bende heveslendim blog tutmaya..Çalışmalarınız o kadar kibar o kadar zarif ki inşallah pasajınızı an kısa zamanda açarsınız.. açıkçası bu konu hakkında çok bilgim yok..Kurabiyeleriniz de süper gözüküyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Das hast du wieder sehr schön gemacht, ganz toll gestickt und die Backwaren sehen super lecker aus.
    Liebe Grüße Annerose

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldin canım.Tarçınlı elmalı kurabiyen harika görünüyor yine.Çarpı işinde de kolay gelsin.Benzerini ben yapıyorum ,etamine yapılandan hayli zormuş,bilseydim başlar mıydım acaba?Sevgiler canım,sağlıkla kal 1

    YanıtlaSil
  9. ich hoffe, es geht dir gut -
    ich bewundere deine herrliche Stickarbeit - so harmonisch in den Farben und so aufwändig gearbeitet -
    für süße Leckereien bin ich immer zu haben - es sieht verlockend aus -
    ich wünsche dir eine schöne Woche - lg Ruth

    YanıtlaSil
  10. Arada bir of olmak iyi geliyor insana..ama özledik sizi ve güzel el emeklerinizi..

    YanıtlaSil
  11. şimdi kendimi ve sizi karşılıklı brezilya nakışı yaparken şöminenizin baş ucunda bu kurabiyelerden sıcacık çayımızı yudumlarken hayal ettim..ben sizin blogunuza her bakışımda hayallere dalıyorum ne kadar keyifli bir bayansınız:)) tabi beceriksiz olan bayanım yanınızda;)

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzel olmuş kanaviçeniz, elmalı kurabiyeleriniz kokusuda burnuma geldi :)

    YanıtlaSil
  13. Canim, cok özlettin kendini... AMa iyi oldugunu duyduguma cok sevindim... Yine harika elisleri yapmissin, ellerine saglik... Ayrica da o enfes kurabiye tarifin icin cok tesekkürler... Belki yagi fazla gibi görünebilir ama o sahane lezzet te oradan geliyor iste... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum....

    YanıtlaSil
  14. Biraz önce bir başka arkadaşımın blogunda yorum yaparken gördüm blogunu, çok hoş bir anlatımın var çok samimi çok sıcak, elimden geldiğince takip etmeye çalışacağım bundan sonra, daha nice nice güzel yazılar yazman dileğiyle... ;)

    YanıtlaSil
  15. Nihayet şeker,hoşgeldinnnn.
    Neler yapmışsın bayıldım,çok güzel olmuşlar.
    Ellerine sağlık.
    Görüşemedik hayli zamandır.
    Kocamann öpüyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Ah nihayet :)))bloğunuzda farklı bir fotoğraf görünce çok sevindim yine ne güzel şeyler yapmışsınız öyle ben bu sıra gelen gidenden elişlerine fırsat bulamıyorum görünce imrendim doğrusu elmalı kurabiyede söylediğiniz gibi hanımların vazgeçilmezi afiyet olsun
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  17. Brezilya nakışının güzelliğini görünce, elmalı bohçaların kokusunu alınca neler yazacağımı unuttum:))Ben işlemeni biraz daha seyredeyim, sonra gideyim olur mu:)

    YanıtlaSil
  18. Hallöchen liebe Ijlal.
    Deine Stickereien sind ja wieder sehr schön.Toll wie schön du das kannst.
    Und dein Gebäck ist wie immer sehr lecker.
    Schöne Woche noch und liebe Grüße Jana.

    Bei uns ist es wieder sehr kald -6 Grad.

    YanıtlaSil
  19. Özledik seni :) Dönmene sevindim. Nakışlarına bayıldım hepsi birbirinden güzel ama yine de fazla yorma gözlerini. Yeniden hoşgeldin, sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. nakış şahane olmuş...hele renkleri:)

    YanıtlaSil
  21. nasıl özenerek yağılmış mükemmel işler onlar. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. her ne kadar Türkiyede doğup brezilya'da isim değikişliğine uğrasa da bizim rokokomuz harika olmuş eline sağlık

    tarçınlı ve elmalı kurabiye annemin en sevdiği dolayısıyla bizim evde sık pişen kurabiyelerden biri :))

    elinize sağlık olsun

    o koltuktaki yastıklarda çok şık yakın çekimi yokmudur :)

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar güzel bir blog! İnglitere den ruzgar gibi !

    YanıtlaSil