10 Ocak 2011 Pazartesi

Merhabalar.....

Uzun bir aradan sonra yine burdayım..
Önce yeniyılı karşılamak için gittiğimiz minink bir tatil ve arka arkaya çocuklarımın hastalanması derken epey bir uzaklaştım buralardan...
Yeniyıla hasta girdik diyebilirim umarım buyıl için son olur çünkü bu sefer 1 haftayı bulan inatçı bir ateşle uğraştım..
Teşhis ise bademcik iltihabıymış:((
Neyseki şuan ikiside iyi,biraz okuldan geri kaldılar okadar...


Geçenlerde uzun zamandır yapmak istediğim bir pastayı denedim,hernekadar pasta süslemede acemi olsamda kızım tarafından tam not aldım:))


Bu pastanın tarifini önce sevgili Pepella'da sonra da sevgili Filiz'in blogunda gördüm...
Herikisinde de muhteşem görünüyordu ve Pepellanın pasta hamuruyla,Filiz'in kremasını birleştirerek bu meşhur Rus pastasını denemiş oldum....



Yanlız merak ettiğim bir soru var benim pastam sert bir pasta oldu yani ara katları istediğim pandispanya yumuşaklığında değilde bisküvi sertliğinde bir hamur oldu,sanırım bir sonraki seferde arasındaki kremayı arttırmam gerekiyor.
Yine de lezzeti mükemmel olan bu pastayı yaparken arkadaşların belirttiği püf noktalarına dikkat etmenizi öneririm...


Kestiğim bu ilk dilimin üzerine karamel sos dökmeden alel acele çektim ama sosla inanılmaz bir lezzette oluyor...Hatırlatırım!!



Hepinize şimdilik hoşça ve neşeyle kalın diyorum dostlar,
bir sonraki postta görüşmek üzere....

24 yorum:

  1. hoşgeldiniz pasta harika görünüyor çok geçmiş olsun sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis ve şık bir pasta olmuş canım,ellerine sağlık..Süslemesine ise bayıldım..Harikasın..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok çok geçmiş olsun ve hoşgeldin. Pasta nefis görünüyor ellerine sağlık yiyenlere afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba sevgili Evcilik hoş geldiniz büyük geçmiş olsun sağlıklı günler sizinle olsun. Pasta muhteşem görünüyor ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  5. Der Kuchen sieht mal wieder ganz toll aus, Kompliment du bist eine fantastische Bäckerin.
    Ich wünsche dir und deiner Familie ein gutes glückliches und gesundes neues Jahr und grüße dich ganz lieb Annerose

    YanıtlaSil
  6. ich habe dich schon vermisst - ausgerechnet über Weihnachten krank, das ist nicht schön - ich hoffe, alle sind nun wieder gesund -
    dein Kuchen erinnert mich an die Prinzregententorte, die meine Mutter vor Jahren gebacken hat mit ganz vielen Böden - total lecker - aber viel Arbeit - ich finde, du hast den Kuchen wunderbar verziert, so was kriege ich nicht hin - für 2011 wünsche ich dir und deiner Familie Gesundheit und viel Freude - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun hoşgeldiniz.pastanız süper gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Çocuklara öncelikle çok geçmiş olsun:) Pasta yine mükemmel gözüküyor. Süslemesi de bir o kadar güzel, tadını düşünemiyorum:))

    YanıtlaSil
  9. Canım benim çok geçmiş olsun.

    Pasta nefis,sevgili pepela da görmüş bayılmıştım görüntüsüne,lakin zor gelmişti bana,heleki bu soğukta...

    Kocaman öptüm.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. liebe ijilal
    mmmh der kuchen sieht lecker aus.du bist wirklich eine tolle bäckerin.
    wünsche dir für das jahr 2011alles gute!!!!
    liebe grüße,regina

    YanıtlaSil
  11. Canim arkadasim, öncelikle gecmisler olsun diyorum... Pastan icin de tabii ki ellerine saglik.... Süslemen bence cok basarili.... Pastanin sertlik konusuna gelince,,, Benim ilk yaptigim pastanin kremasi, tiremisu kremasi idi ve buzdolabinda yenmeden iki gün kadar bekledi... Sonuc yumusacik, mis gibi bir tatti... Ikincisi yani cikolatali olan sanirim ganajdan dolayi daha sertti, hani mozaik pasta yapariz ya, onun gibi bir tadi vardi, o da ayri bir lezzetti.. Ama eger yumusacik, sanki acikta kalmis bisküvi gibi bir tat istiyorsan, puding tarzi bir krema sanirim daha iyi oluyor... Ayrica en kisa zamanda sana mail atacagim seker hamuru ile ilgili... Sevgilerimle, tekrar ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  12. evcilik hoşgeldin tatlım..öncelikle çok geçmiş olsun...buen seni blog aleminin pasta kreliçesi seçmek istiyorum..diğer blog arkadaşlarımda çok güzel yapıyorlar ama senin resimlerinde bir huzur var..pastalar sanki pastanedeymiş gibi şık ve lezzetli görünüyor...bence öylesin..sevgiler tatlım..

    YanıtlaSil
  13. Bu pasta benimde denenecekler listemde bekliyor:)
    Sizlere afiyet olsun çok güzel görünüyor aynı zamanda hepinize geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. nekadar güzel gözüküyor ah birde şu yağan kar taneleri yokmu bayılıyorum!

    YanıtlaSil
  15. herkese geçmişler olsun ,
    son zamanlada hayran ola ola çıkıyorum sayfandan ..
    bak yine gözü arkada kaldı bile :)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili evcilik geçmiş olsun öncelikle,pasta harika gözüküyor..pazartesi rejime başladım..oldumu yaaaaa..şaka bir tarafa ellerine sağlık..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. falls du es nachmachen möchtest:
    also zu meinen Toilettenpapier-Werken:
    man nimmt einige Blätter Toilettenpapier (man kann sie auch in Stückchen reißen)- legt sie in lauwarmes Wasser, damit sie sich auflösen - drückt sie durch ein Sieb und legt sie auf ein Springerle-Motiv - drückt das Wasser so gut es geht raus (mit Küchenrollen oder Handtuch) - zieht das Papier vorsichtig wieder ab und legt es auf die Heizung - ich kam am besten klar, wenn ich 6 ganze Blätter aufeinander gelegt und unter Wasser gehalten habe - etwas ausgedrückt und auf das Springerle gelegt - mit Handtuch Wasser rausgedrückt - abgezogen und auf Heizung getrocknet - viel Spaß -
    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  18. kışın azizliği çocuklara uğramdan olmuyor çok geçmiş olsun,yaptıgınız pasta çok güzel gözüyor sanki bisküvi döşenmiş gibi beyaz görüntüyede bayılıyorum dekorlarda bir harika.

    YanıtlaSil
  19. bende bir ödülünüz var:)sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Hallo Ijlal.So hübsche Blümchen und so eine leckere Torte was will man mehr.
    Da kann es einem nur gut gehen.Alles Gute für dich und deiner Familie und guten Appetit.
    Sei lieb gegrüßt von Jana

    YanıtlaSil
  21. Merhaba,side bizim gibi yeni yıla hastalıklarla girmişsiniz...Acil şifalar diliyorum..Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  22. ama harika bir pasta bu, benim asla yapamayacağım türden :)

    YanıtlaSil
  23. Hoşgeldiniz.İşlerinizde kolaylık / ferahlık diliyorum.Arayı bu kadar açmayın ama.Özletiyorsunuz :) Nefis sunumlar ve hepsinde ayrı ayrı tılsım var.
    Medovik pastanız da çok hoş olmuş!
    Ellerinize sağlık.Kalbi selamlarımla..
    (Münster'imizin de dediği gibi pastanızın katları iyice yumuşasın isterseniz,aralarını sour cream+şanti ile doldurunuz.En az 2 gün bekleyince,enfes oluyor.)

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık canım muhteşem bişey bu gerçekten.

    YanıtlaSil