18 Kasım 2010 Perşembe

Her daim kahve keyfi için....

En vazgeçilmez anımdır günün kahve keyfi..Her ne kadar rahatsızlığımdan dolayı aldığım ilaçlar bir süre buna engel olsada kahveli kurabiyelerim imdadıma yetişti....


Tarifini Hürriyet gazetesinin ara sıra verdiği günlük eklerin birinde gördüğüm ve ölçülerini iki katına çıkararak yaptığım bu kurabiyeler hem uzun süre dayanıklılığı açısından hemde kahve aromasından dolayı favori kurabiyelerimden biri oldular.....


Sevdiğim bir işi yaparken gayrı ihtiyari resimlere kaydedilmek çok hoşuma gidiyor,resim yaparken,nakış işlerken,hamurişiyle uğraşırken hatta çocukalarım küçükken onları beslerken......
Hoş bu resimde haberim vardı ama yayınlamayı düşünmediğimden kendi halimde çekildim sayılır:))
Gelelim  kurabiyelerin tarifine:
Ben tarifteki ölçüleri iki katına çıkarark yaptım böylelikle daha fazla elde ettim orjinalindeki ölçülerle çok az kurabiye çıkıyor hatta 3 ölçüye çıkarmanız bile mümkün.
Malzemeler:
60 gr. tereyağı
1 çay kaşığı toz kahve
1,5 yemek kaşığı pudra şekeri
100 gr. un
60 gr. eritilmiş bitter çikolata
Kahve kreması için:
1-1/4 su bardağı pudra şekeri
2 çay kaşığı sıvıyağ
yarım çay kaşığı toz kahve
1 yemek kaşığı süt.

Hazırlanışı:
Tereyağını,kahveyi ve şekeri akıcı bir hale gelene kadar çırpın.Unu da ekleyerek sert bir hamur yapın ve üzerini kapatıp buzdolabında 30 dakika bekletin..
hamuru 3 mm. kalınlığında açıp dilediğiniz kalıpla şekillendirip yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin ve 0rta ısılı fırında 10-12 dakika rengi değişip sararıncaya kadar pişirin ve fırından çıkarmadan 3-4 dakika tepside bekletin böylelikle ilk yumuşaklığı gidip gerçek kıvamına gelecektir...
Kahve kreması için verilen malzemelerin hepsini homojen bir krema elde edene kadar karıştırın ve kurabiyeler soğuduktan sonra kremaya batırıp katılaşana kadar tepside bekletin..
Üzerini erittiğiniz bittter çikolatayla dilediğiniz gibi süsleyin....

19 yorum:

  1. benim gibi kahve delisi biri için deneyeceğim bi tarif. çok güzl görünüyor ellerinize sağlık. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. kurabiyeler çok hoş gözüküyor..yarın ilk fırsatta yapmayı planlıyorum..ellerinize sağlık..sevgiyle kalın..
    Gül Ayözger

    YanıtlaSil
  3. Şimdi içtim sütlü kahvemi ama bunlar yoktu :( Ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  4. Seni gördüm, seni tanidim, ne kadar mutlu oldum anlatamam... Tam düsündügüm gibisin canim benim... Ellerine saglik, kurabiyelerin de senin gibi zarif olmuslar.... Sevgilerimle, bir tanecik aliyorum....

    YanıtlaSil
  5. Bisküviler güzel görünüyor elinize sağlık.
    İyi bayramlar.
    <:))

    YanıtlaSil
  6. Dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun… Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramınız bereketli olsun!

    YanıtlaSil
  7. These cookies look so pretty and sound good too!

    Thank you for your kind words on my blog.

    Carolyn

    YanıtlaSil
  8. hımınım hemen kaydedildi denenecek ellerine sağlık bir an önce kahvelerine kavuşman dileklerimle...

    YanıtlaSil
  9. çok nefis görünüyor kurabiyeler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Nefiss! Iyiki denemissiniz,tarif icin cok tesekkürler,ellerinize saglik...Sevgiler,iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  11. Oh sehen die lecker aus und so schön verziert, das hast du gut gemacht und jetzt weiß ich auch wie du aussiehst.
    Liebe Grüße Annerose

    YanıtlaSil
  12. Liebe İjlal,
    schau bitte mal auf meinen Blog - du hast einen Trostpreis gewonnen - schreib mir bitte an die E-Mail-Adresse oben links (kleinecreativewelt@web.de) deine Anschrift, damit ich dir die Sachen schicken kann -
    liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  13. Canım harika gözüküyorsunuz:)
    Ellerine sağlık.Nefis ve tam benlik.
    Bekliyorum bukez oldumu?öptüm sizi.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel görünüyor kurabişler, ellerinize sağlık, sevgiler, sinem

    YanıtlaSil
  15. Kurabiyeler süper görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. kahveyi değil ama kokusunu severim,
    tam benlik görünüyor kurabiyeler...
    bu arada,geçmiş bayramın kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  17. kurabiyeler harika görünüyor ama seni gördüğüme daha çok sevindim. ellerine sağlık.sevgiler :))

    YanıtlaSil
  18. Kahveyi çok sevdiğim için yanına da değişik lezzetlerle sunmayıda seviyorum ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  19. Mmmmmmh .... die Cookies sehen so lecker aus. Danke für das Rezept. Ein schönes Foto!

    Wünsche dir einen schönen Abend
    und eine glückliche Woche!

    Liebe Grüße
    Tina

    YanıtlaSil