8 Kasım 2010 Pazartesi

Güzel bir börek ve güzel bir hediye...

Geçenlerde sevgili arkadaşım İlksen ziyaretime geldi,başıma gelen bu ani ve tatsız sürprizi biranönce atlatıp,unutmam için güzel bir jest yaptı ve bana bu gördüğünüz kendi ellleriyle yaptığı şirin mi şirin panoyu hediye getirdi....






Bu aralar elişiyle uğraşamıyorum diye büyük bir boşluktayken,arkadaşımın yaptığı bu şirin mi şirin pano çok hoşuma gitti,burdan da kendisine çok teşekkür ediyorum. Umarım tez zamanda iyileşip yazıldığım ve birtürlü gitmek nasip olmayan kursuma devam edebilirim inşaallah diyorum..


Birde geçenlerde yaptığım bu mercimekli,milföylü börekleri sizinle paylaşmak istedim..
Çocuklarım için sık sık yaptığım kara mercimek yemeklerini hazırlarken,mercimeği biraz fazla haşlayıp bir kısmını buzdolabı poşetine ayırıyorum..
Böylelikle her seferinde Nezahat ablayı anacağım bu börekleri yapıyorum....


 Malzemeler.
Milföy hamuru
1 yumurta sarısı
Bir su bardağından biraz fazla haşlanmış yeşil mercimek 3 adet orta boy kuru soğan
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı kimyon,karabiber ve tuz
Yarım demet maydanoz..


Soğanlar yemeklik doğeranır ve sıvıyağda kavrulur,biraz ezildi,kten sonra haşlanmış mercimekler ekşlenir ve beraberce kavrulur.
Tüm baharatlar da eklendikten sonra ocaktan alınıp içerisine ince kıyılmış maydanoz konulur ve karıştırılarak soğutulur...
Yumuşamış milföylerin arasına birer yemek kaşığı iç harçtan konularak dilediğiniz şekli verin ve üzerine yumurta sarısı sürerek ortaısılı fırında üzeri kızarana dek pişirin....
Hem pratik,hem leziz yiyecekleri tercih ettiğimden vede içindekinin vitaminini bildiğimden sizinlede paylaşmak istedim.....


Akşam ışığında çektiğim bu fotoğrafları beğenmediğim halde,böreğin hatrına yayınlamak istedim...
Hepinize sağlıkla dolu güzel bir hafta diliyorum ve sorunsuz,yaratıcı,zevkli anlar diliyorum....
Hoşçalkalın.....

21 yorum:

  1. Pano çok hoş görünüyor. :)

    Arkadaşının ellerine, emeğine sağlık. Sende güle güle kullan inşallah.

    Milföyü çok severim. Ama mercimeklisini hiç yememiştim.

    Güzele benziyor, denemeliyim. :)

    Ellerine sağlık.

    Bir an önce sağlığına kavuşman dileği ile.
    Kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  2. İnsan böyle elişlerini görünce daha çok yapma arzusu duyuyor:) Gerçektende çok güzel işlenmiş bende hep brezilya nakışı kursuna gitmek istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Börekte nefis görünüyor sizinde ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık :) ve hediyen harika iyi günlerde kullan, biran önce iyi olmanı diliyorum, öpüldün .)

    YanıtlaSil
  4. canım harikasın..hediyende çok güzel...en güzel günlere kullan..

    YanıtlaSil
  5. İyi günlerde kullan canım..

    Mercimekli böreği bende çok seviyorum heleki milföylüyse iki katı severim çünkü çok pratik oluyor :)

    YanıtlaSil
  6. servis tabağı çok güzell:)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar..
    Pano çok şık,cici günlerde kullanın inşallah.
    Mercimeğe bayılırım,haşhaşla buluştuklarında,böreklere çok yakıştırırım.
    Ellerine,gönlüne sağlık canım.
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  8. canım börek nefis hediyen harika iyi günlerde kullan kendine iyi bak sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir jest arkadaşım,İlksen'in ellerine sağlık.
    Güzel,sağlıklı günlerde kullan.
    Börek nefis gözüküyor,ellerine sağlık.
    Kocaman öpüyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. pano da,börek de güzel görünüyor...
    mercimek...prof.A.Baysal'ı hatırlattı bana:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık, panonda çok güzel,güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
  12. Çok çok geçmiş olsun,hediyen çok güzel,börek daha da güzel gözüküyor,mmmm yayınlamayın böyle şeyler lütfen,yapan var yapamayan var dimi ama :(((

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Evcilik, zarif hediyenizi iyi günlerde kullanın, börek nefis görünüyor ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  14. Pano çok güzel çok zarif,güle güle kullanın.Börekler nefis görünüyo afiyet olsun çocuklarınıza Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. *Sevgili Ev atölyesi,Şehnaz ve hobi vakti güzel dilekleriniz için çok teşekkürler,

    *Ahucuğum teşekkür ederim canım,iyi sayılırım tek sıkıntım tedavinin uzun sürecek olması ve ilaçlara karşı gösterdiğim alerjiler...Tabi birde hala % 40 gören bir göz...
    *Zeynepciğim beğendiğine sevindim bende çok seviyorum tavuklu objeleri,Mudo da bunu çok iyi yapıyor...
    *Sevgili cafe pepella,haşhaşlısını denemedim daha doğğrusu yemiştim ama yapmak kısmet olmadı,sanırım ençok Afyon tarafları haşhaşla mercimeği yapıyor,en kısa zamanda onuda denemek lazım..
    *Utkunun abnnesi,Belgin hanım,atölye nott,hayata dair,cep aynası,sevgilerimle ve cep aynası..
    Hepinize güzel dileklerinizden dolayı teker teker teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. çok güzel ve zarif bir hediye sağlıklı ve güzel günlerde kullanman dileği ile sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. bayılırım yeşil mercimeğe ellerine sağlık milföyde yapmak çok kolay olacak : )

    YanıtlaSil
  18. Canim benim, umarim bugün daha iyisindir... Bu arada mercimekli milföylerine bayildim... Ellerine saglik.... Sevgilerimle, yeni panonu güle güle kullan, iyi günlerde....

    YanıtlaSil
  19. pano çok hoş olmuş,ne güzel bir hediyedir el emeği göz nuru:) güle güle kullanın ;)

    YanıtlaSil
  20. Hallöchen liebe Ijlal.
    Dein gesticktes Bild sieht ja wunderschön aus.
    Schön finde ich noch das Schleifenband als Blätter so habe ich es noch nicht gesehen.
    Dein gefüllter Blätterteig wie immer lecker,könnte ich so reinbeißen.
    Wünsche dir noch eine schöne Woche und liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  21. canım seneler önce yemiştim mercimekli börek lezzetini unutamamıştım iyi hatırlattın ben de yapmalıyım bunu. bu arada arkadaşının panosu çok sempatik. ama senin de el işlerin bir harika oluyor. yenilerini heyecanla bekliyorum. öpücükler.

    YanıtlaSil