21 Ekim 2010 Perşembe

Pumkin space cake...

Baharatlı balkabağı turtası...
Nezamandır aradığım bir tarifti,geçenlerde sevgili Damaktadı'nın tavsiyesi ile uğradığım bu güzel sitede tarifi buldum ve hemen yapmaya koyuldum..
Birkaç gün öncesinden elimde kalan yarım balkabağını değerlendirmenin en leziz yolu bu tat oldu....

 Malzemeler.
Tabanı için:
2 paket yulaflı bisküvi
150 gr. tereyağı
1-2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil tozu..
50 gr. çikolata

* Hepsnini robottan geçirip bir hamur yapın ve yağlı kağıt serilmiş kalıbınıza bir bardağın altıyla veya avucunuzla döşeyip 175 derecede 15 dakika pişirin...
çikolatayı benmaride eritip taban hamuruna eşit bir şekilde yayıp soğumaya bırakın...


Kreması için:
500 gr. balkabağı
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt(ben bir paket krema kullandım)
3 adet yumurta
2 paket vanilya
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı öğütülmüş karanfil
bir çimdik tuz
5 yemek kaşığı damla çikolata


*İlk önce kabakları soyup minik küpler halinde doğrayın ve üzerine 1 su bardağı şekeri ve yarım çay bardağı su ilavesiyle yumuşayıncaya kadar pişirip,blendırla püre haline getirin ve soğutun Aslı'nın tavsiyesiyle bu işlemi 1 gün öncesinden yapmıştım.
*çikolatayı benmari veya az kremayı ısıtarak eritin ve diğer krema malzemeleriyle karıştırıp püreye ekleyin..
*Hazırladığınız kremayı soğuttuğunuz tabanın üzerine döküp 175 derecede 50 dakika pişirin.
*Çökmemesi için fırını kapattıktan 10 dakika sonra çıkarın.
*birkaç saat buzdolabında soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz.
Tercihen bir gece önceden yapmanızı öneririm....

***

Aslı'nın blogunda ayrıntılarıyla gösterilen bu tarifi çok beğendim,kendisi püf noktalarıyla ve balkabağının yararlarını anlatarak gayet açıklayıcı bir tarif yayınlamış,Bu sayede bende rizikosuz ve kolay bir şekilde pişirebildim..
Buradan kendisine bu güzel tarif için teşekkürlerimi sunuyorum.....

18 yorum:

  1. Ellerine saglik cok nefis gorunuyor, zencefile de tarcina da bayilirim.

    YanıtlaSil
  2. Canım balkabağına bayılırım turtan harika elleri
    ne sağlık.Kucak dolusu sevgiler öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gözüküyor. ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  4. Evettt değişik bir lezzet gibi arkadaşım.
    Ellerine sağlık.Öpüyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    tarifi beğenip, denediğiniz ve site ismini de vererek yayınladığınız için çok teşekkür ederim.
    Sizin turtanız da nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Sitenizi ilk defa ziyaret ediyorum, çok beğendim. Bundan sonra sık sık görüşmek üzere.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı günler, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. kabak tatlısını sevmeyenler bir de bunu denemeli... görüntü harika... içindeki malzemelere bakılırsa tadı da öyle görünüyor...
    ellerine sağlık İjlalcim.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir kek olmuş, ellerinize sağlık.. benimde severek takip ettiğim bir blog aslı..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. tam zamanı yapmalı teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık tam mevsimi doğrusu, görüntüsüde güzel. Kanaviçe örneğinede bayıldım doğrusu.
    İyi hafta sonları.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. Liebe İjlal,
    ich musste grade schmunzeln, als ich den leckeren Kuchen sah - wenn ich bei dir wohnen würde, wäre ich kugelrund - nicht, dass ich schlank bin - aber du verwöhnst deine Lieben gradezu mit Leckereien -
    das Stickmuster ist sehr schön - wirst du es machen?
    Ich wünsche dir ein hoffentlich schönes sonniges Wochenende - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor,balkabağı ile yapılan tatlı ve pastaları çok seviyorum :)
    Sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil
  13. canım arkadaşım ellerine sağlık.çok hoş bir lezzet olsa gerek.ellerin dert görmesin.zevkli bir sunum ayrıca...

    YanıtlaSil
  14. canı seni izlemeyi unutmuşum yeni farkettim izlemediğimi.hemen kayıt oldum tabiki.sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  15. Kabak tatlısı tek başına zaten çok güzeldir hele sizin tarifinizle eminim daha lezzetli olmuştur ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşım...
    Sevmediğini biliyorum ama sayfamda sana bir hediyem var.Kabul edersen.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba
    Blogundan yemek tarifi aldıgım arkadaşlara blog ödüllerini dagıtıyorum bloguma uğrarsanız sevinirim.Ödülünüzü vermiş olurum..

    Sevgiler
    http://orgu-knitting.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Elleinize sağlık,değişik bir tarif hemen deneyeceğim....Sevgiyle...

    YanıtlaSil