25 Ekim 2010 Pazartesi

Limonlu tatlar......Quark-zitronen-tarte

Cheseecake ve türevlerini severler mutlaka denemeniz gereken bir tart tarif geliyor..
Mayhoş tatları daha çok tercih ettiğim tatlı dünyasının bana göre en organik olanı bu tarif....
bana göre diyorum çünkü,nanesini,portakalını ve limonunu bahçeden alıyorum,
Akdenizin en büyük avantajı bu tür yiyeceklere yaz kış ulaşabilme imkanı ve bizde sonuna kadar değerlendiriyoruz.

Malzemeler:
300 gr. un
250 gr. tozşeker
100 gr. küp küp kesilmiş soğuk tereyağı
1 çimdik tuz
5 yumurta
2 yemek kaşığı vanilyalıpuding tozu
250 gr. süzme yoğurt veya (krem peyniri+labne peyniri)
2 limon+2 portakal
nane yaprakları
1 limonun kabuğu
portakal peltesi..


Hazırlanışı.
* Un +100 gr. tozşeker+1 yumurta+100 gr. soğuk tereyağı+1 çimdik tuz' u karıştırıp bir hamur yoğurun ve buzdolabında yarım saat dinlenmeye bırakın...
*Yağlanmış ve unlanmış tart kalıbına döşeyip kenarlardan sarkan hamuru kesin...
* Kalan şeker+2 kaşık toz pudingi karıştırın
*Kalan yumurtaları+süzme yoğurdu+1 limon kabuğu rendesini karıştırın ve şekeride ilave edin...
* 1 Limon+1 portakalı sıkın toplamda yarım su bardağı narenciye suyunuda krema harcına karıştırıp hamurun üzerine dökün ve 160 derecede 45-50 dakika pişirin..
*pişerken kalan portakalı da sıkıp toplamda 1 su bardağı portakal suyuyla bir yenmek kaşığı nişastayı+2 yemek kaşığı şekeri karıştırıp bir pelte hazırlayın (dilerseniz içerisine yarım bardaktan daha az suda ilave edebilirsiniz hem daha berrak olur)*fırından çıkan tartın üzerine portakal dilimleri döşeyin ve peltanizi eşit bir şekilde üzerine dökün...
*nane yapraklarıyla süsleyerek 1 gece dolapta soğutun....


Hemen hazırlanıp gözüm için doktor kontrolüne yetişiyorum,gözümdeki bulanık görme hala devam ediyor,ilaçlarda pek bir işe yaramadı..
Doktorumun dediğine göre gözün arka tarafındaki bir iltihaplanmadan kaynaklanıyormuş,görünüşte hiçbirşey belli etmeyen gözüm bana ne oyunlar oynuyor ..
Umarım en kısa zamanda atlatırım bu sorunumu ve tekrar elişlerime dönerim.....
bir sonraki posta kadar hoşçakalın arkadaşilar....

29 yorum:

  1. You have a gorgeous blog! So glad to visit you. Sherry

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun inşallah en kısa zamanda düzelirsiniz.
    Tarif yine mükemmel:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Muhteşem görünüyor; ellerine sağlık,limonlu vişneli ekşi tatlar benim favorimdir.Bu tart gönlümü fethetti doğrusu.Gözlerin için üzüldüm,geçmiş olsun ve sağlık haberlerini almak dileğiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ama bu çok cici bir tat.üstelik te doğal.kızın çok ciciymiş bu arada canım.allahım sağlık uzun ömür versin.tart için ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. offf, bayılırım, bu tarifi yazıyorum :) güzel bir hafta dilerim tatlım .)

    YanıtlaSil
  7. Şahane.limonlu tatlara bayılırım,ellerine sağlık.Geçmiş olsun acil şifalar dilerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Süppperr,harika bişey olmuş kek..Fincana da bayıldım yalnız :) Taptazecik limonlara da..:) Afiyet olsun,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık muhteşem bir tatlı olmuş.
    Milföylü lezzetler tarifleri etkinliği için güzel tariflerinizi bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ah buyurmazmıyım ayol ;))iştah tavan yapmış zati ;))
    Kesinlikle biz akdenizlilerin en şanslı olduğu yer mutfaktır herhalde..zengin otlarımız, turunçgillerimiz, zeytinyağlı enfes yemeklerimiz...
    minik doğa'nın ellerinden gelen lezzet'in tadına doyum olmaz. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. fotoğraflar o kadar iştah açıcı ki dpğrusu ağzım sulandı:)elinize sağlık süper görünüyor.bu kadar doğal yiyeceğe ulaşma imkanınız olduğu için şanslısınız..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Evcilik, tartlar arasında favorüm Limonlu tarttır harika görünüyor ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  13. İjlalcim mutlu haftalar dilerim.Ekşili tatlara bayılırım bende yapmıştım limonlu chescake:))El
    lerine sağlık çok güzel olmuş.Fincanların her zamanki gibi muhteşem:))Maşallah diyim öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Yerim o limon tutan minik elleri:)

    Ellerine sağlık,gerçekten ye beni diyor arkadaşım.Görüşmek üzere...

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. sevgili evcilik canım öncelikle çok geçmiş olsun ve her zaman ki gigi süper resimler ve süper lezzet ellerine sağlık kızınızda çok şeker maaşallah:)

    YanıtlaSil
  16. Geçmiş olsun İclal'ciğim. Gözlerine iyi bak aman. Tartın harika yine her zamanki gibi. Ne kadar şanslısınız, dalından kopar ve ye :) Süper valla..

    Not: senden özendim etamin işlemeye başlıyorum :))
    Hülya..

    YanıtlaSil
  17. Yine süper bir tarif...bu arada geçmiş olsun dileklerimide iletiyorum..Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  18. Yok yok bu böyle olmayacak..Bir maniniz yoksa yarın size geleceğim..Bu ne güzel bir chesecake,harika görünüyor :))Allah bilir sizin bahçede bergamutta vardır, gelmişken birkaç tane toplarım artık...
    Çok çok geçmiş olsun,kocaman sevgiler..Zehr@

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar,çok geçmiş olsun.
    Bulanık görme durumunu ben de yaşadım tam bir hafta sürdü.Göz alerjisi olabilir.. :(
    'Net görmenin' ne kadar büyük bir nimet olduğunu defaatle anlamıştım o zaman.
    Tez zaman da şifa dilerim! Limonlu / ekşimsi tatları çok seviyorum,enfes görünüyor :)
    Fotoğraflar da çok hoş bir enerji / egzotik bir hava var,maşaAllah.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  20. ellerine saglik cok guzel gorunuyor. Gozun icin de cok gecmis olsun.

    YanıtlaSil
  21. Canim benim, öncelikle cok gecmis olsun gözlerine.... Acil sifalar diliyorum.... Harika bir tarifle karsi karsiyayim yine... Bayiliyorum senin sunumlarina ve fotograflarina.... Ellerine saglik... Bu arada kizina bayildim.... Masallah diyor, sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
  22. Fotoğraflara bittim ellerine sağlık harika olmuş. Çok geçmişler olsun.

    YanıtlaSil
  23. ben alırım o tabağı ama birtane daha isterim sonra:) kaldımı:)

    YanıtlaSil
  24. çok geçmiş olsun İjlalcim... acil şafalar diliyorum...
    tart nefis görünüyor... fotoğraflar da harika... ellerine sağlık..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. mutlaka deneyeceğim çünkü ben bir cheescake delisiyim :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. canım ya doğal yaşamanın doğal yemenin ne demek olduğunu unuttum neredeyse taş yığınlarının arasında.ne mutlu sana güzel kızına.darısı bana

    YanıtlaSil
  27. Oh sieht der LECKER aus!!! GGLG Yvonne

    YanıtlaSil
  28. sizin cafe nezaman açılıyorduuuu :)))
    hemmen gelip bütün yapılanlardan mideme indirmek istiyorum
    mutlu kalın sevgilerimle

    YanıtlaSil