12 Ekim 2010 Salı

Dünkü Tarifler...


Tarifler dedim ama aslında pasta hariç diğer tarifleri aşağıdaki kayıttaki isimlerin üzerine tıkladığınızda görebilirsiniz..
Nutellalı pastaya gelince,göründüğünden çok daha kolay olan bu pastayı yabancı bir dergiden almıştım,krema sertleştirici bulamadığım için yapmak birtürlü kısmet olmamıştı,daha sonra migrosta görünce kaçırmadım ve bolca aldım(neolur ne olmaz).
Hernekadar istediğim görüntüleri yakalayamasamda yinede hem tadıyla hemde görüntüsüyle tam not aldı..
Mesela kesmeye başlamadan önce bıçağı ıslatsaydım daha düzgün dilimler elde edebilirdim...


 Neyse canım iyisi mi birdahaki sefere bu ayrıntıyı unutmamak...
Gelelim tarife;Bu pasta 3 kolay kısımdan oluşuyor
Kek+krema+glazür
ve işte  malzemeler...
Keki için.
100 gr. tereyağı
100 gr. tozşeker
200 gr. un
1 pkt. vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 yumurta
2 yemek kaşığı nutella
1 su bardağı buzu çözülmüş vişne
Hazırlanışı:
kek için verilen malzemelerden nutella ve vişne hariç hepsini karıştırıp iyice çırpın.
hazırladığınız kek hamurunun yarısını yağlı kağıt serili bir kelepçeli kalıba dökün(ince bir tabaka gibi görünebilir ancak kabaracağından bu hiç mühim değil)
Diğer yarısına 2 yemek kaşığı nutellayı ekleyip bir daha çırpın ve çikolatalaı kek karışımınıda diğer hamurun üzerine yayarak eşit bir şekilde dökün..
Vişneleride üzerine serperek 175 derecede 40-45 dk. pişirin
kürdan testini geçtikten sonra fırından çıkarıp oda sıcaklığında soğumaya bırakın..


Kreması için malzemeler.
2 paket süt kreması (toplam;400gr.)
2 paket krema sertleştirici
2 paket vanilya şekeri
250 gr.Süzme yoğurt

Hepsini karıştırıp iyice çırpın ve soğumuş olan kekin üzerine dökün...
Glazür için ise Dr.Oetker'in hazır meyveli glazürlerinden alıp içerisine su yerine vişnesuyu katarak hazırlayın ve kremalı kekin en üst katına döküp buzdolabında enaz 2 saat soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz..
Not: ben bir gece önceden yaptığım için daha iyi sonuç aldım,bildiğiniz gibi bu tür kremalı pastalarda birgece önceden soğutmak daha güzel sonuç veriyor...
Yapanlara şimdiden afiyet olsun diyorum ve
bir sonraki posta kadar hoşçakalın dostlar...

15 yorum:

  1. çok nefis görünüyorlar... ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ohh ellerinize sağlık içim açıldı renkli renkli görünce

    YanıtlaSil
  3. Sevgili İjlal rahatsızlığımdan dolayı birkaç gündür uğrayamadım.Çok zarif bir masa ve leziz
    bir menü afiyet olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. tarif için teşekkürler
    hani aynı şehirde olsaydık yaptığınız bir gün tatmaya gelmek isterdim :))
    ama şu malzemeleri bulunca deneyeceğim
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. yine döktürmüşsün canım

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir pasta olmuş (İclal-İjlal? hangisi doğru bilemedim). Estetik ve renkler harika. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel kareler ve tarifler:))
    harikasınız yine İclal Hnaım.. bizlere yansıyan bu kareler zevk veriyor insana:))

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık hepsi de enfes görünüyor,krema sertleştirici kavramını ilk defa duydum,pastalar konusunda cahilim sanırım.gerçi ben doğal tatlardan yanayım biraz,mümkün olduğunca hazır gıda maddelerinden uzak durma çabasındayım ama olmuyor işte dayanamayıp yiyoruz yine de:))

    YanıtlaSil
  9. görüntü çok iştah açıcı zaten elleirne sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  10. Bei diesen Köstlichkeiten, läuft mir das Wasser im Munde zusammen...;-)
    Ich verstehe zwar leider kein Türkisch, aber ich denke, dieser Kuchen ist die "Rotkäppchen"-Torte, ich habe sie auch schon gebacken, sie schmeckt wunderbar!

    Herzliche Grüße schickt
    Gabriele

    YanıtlaSil
  11. Vişne çilek gibi meyveler olduğu zaman bayılıyorum keklere..elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. NİL-GÜL13 Ekim, 2010

    Görüntü müthiş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Çok hoş görünüyorlar pastaya bayıldım doğrusu hafif mayhoş lezzetleri çok severim
    Ellerinize sağlık
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  14. oofff hepsi bir masada hem de amanın yarabbim
    ah o masada ben de olsaydım ....
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. nefis görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil