7 Ekim 2010 Perşembe

armutlu tart....

Geçenlerde buzdolabında kendinden geçmiş halde olan ve neredeyse püre halinde tüketmek zorunda kalacağımız armutları değerlendirme yolları aradım..
Elime geçen ilk armutlu tarifi aldım fakat elimdeki malzemelerle birşeyler yapmak zorundaydım.
Bende esinlendiğim tarifi değilde kendi malzemelerimle yaptığım tarifi denedim ve sonuç mükemmeldi...

 malzemeler:
Hamuru için;
200 gr. un
200 gr fındık ezmesi(fiskobirlik)
yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
80 gr. tozşeker
120 gr. tereyağı
yarım çay kaşığı tarçın
1 tutam tuz
1 yumurta...
***
hamur malzemelerini sıvıdan katıya doğru sıralayarak karıştırın ve dilerseniz az bir un ilavesiyle ele yapışmayacak bir hamur elde edin.Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirdikten sonra çıkarın ve 3/2 sini ayırarak ikiye bölün..
3/2 lik kısmı kelepçeli kalıbın (26cm.)kenarlarına ve tabanına çanak şeklinde yayıp orta ısılı bir fırında 10-12 dk. pişirin ve fırından çıkartın...


Dolgusu için:
4-5 adet armut
3 yemek kaşığı tozşeker
100 gr. süzme yoğurt(sütaşı tercih ediyorum çünkü daha tatlı )
100 gr. süt kreması
2 yumurta sarısı
vanilya..
***
armutları soyup dilimleyin..
diğer malzemeleri karıştırarak armutların üzerine döküp karıştırın..
fırından çıkardığınız çanak hamurun içerisine dökün..
Ayırdığınız hamuru yuvarlak bir şekilde açıp armutların üzerini kapayın.
180 dereceli bir fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 40 dk. pişirin..

üzerine:
100 gr. süt kreması
100 gr. bitter çikolata
***
100 gr.süt kremasının yarısını küçük bir sütlüğe alın ve pişirin.
ısındıktan sonra parçaladığınız çikolatayı ekleyin ve karıştırarak erimesini sağlayın..
eğer hepsi erimezse benmari usülü yaoarak eritin.
iyice eridikten sonra kalan kremayı ekleyip karıştırın ve armutlu payın üzerine sıvayarak dökün..
buzdolabında birkaç saat soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz....
Düşündümde sanırım bir etkinliğe katılma zamanı geldi,
bu tatlımı Hamarat abla'nın
tatlı,yiyelim,tatlı yarışalım etkinliğine gönderiyorum...

Unutmadan bu resimleride eklemek istedim,
bu resimdeki hepimizin bildiği sıradan etli kabak dolması tek farkı..
aynen tencerede ğişirecekmişim gibi yapıp üzerini alüfolyoyla kapatıp fırınlamam oldu...
Kesinlikle fırın dolmayı daha çok beğendiğimi itiraf ederek hepinize sevgi ve selamlarımı gönderiyor,
bugünlük hoşçakalın diyorum...



20 yorum:

  1. görseller yine sıcacık, tarifde çok güzel deneyeceğim ama tabi önce fırında kabak dolmasını :)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. offf offf offf, müthiş gözüküyor armutlu tart, eminim lezzeti de bi o kadar güzeldir. Sunumun da çok şık sevgili evcilik:)))

    YanıtlaSil
  3. ikiside harika,ellerine sağlık.hemen denemek istiyorum ama önce kabak ve armut almalıyım. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Her ikiside çok hoş görünüyor.

    Ellerine sağlık.

    Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, Sunumların + fotoğrafların harika oluyor. :)

    Bu arada deniz kabuklarından kapı çelengini yapmış bulunuyorum.

    Bakmak istersin belki, :)

    http://hobivakti.blogspot.com/2010/10/deniz-kabuklarndan-kap-celengi-yaptm.html

    YanıtlaSil
  5. Yine harika görüntüler ellerinize sağlık
    Ben armutlu tartı alabilirmiyim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım yine harika kareler...

    YanıtlaSil
  7. Schöne und vorallem lecker aussehende Bilder! Lieben Dank dafür...gglg Yvonne

    YanıtlaSil
  8. Biliyorum, cok ihmal ettim blogunu ama özür diliyorum, yine Türkiye telasi sardi beni.... Bu yüzden bilgisayarimin basinda oturamadim.... Söyle geriye dogru baktimda harika tarifler vermissin yine canim benim... Armutlu tatli harika... hele dolmalar... firinda cok iyi fikir... Ama anneciginin yaptiklari fena yapti beni,,,, Simdi notumu aldim Istanbul`dan alinacaklar listesine "kuru patlican".... Sevgilerimle, tekrar ellerine saglik arkadasim...

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar
    Ne kadar sıcak , ne kadar farklı ve güzel kareler bunlar.
    Ellerine,gönlüne sağlık ..
    Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  10. sadece resimlerine bakmak bile bayağı vaktimi aldı, artık düzenli bir takipçinim.. Ellerine ve emeğine sağlık diyorum. Tek kelimeyle ENFESSS!!!
    Bana da beklerim;
    http://neovation.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. dilimlerin yandan görünüşleri çok iştah açıcı... kabak dolmasına zaten bayılırım... ellerine sağlık, pek nefisler..

    YanıtlaSil
  12. iştahımı kabarttın ijlalcim, gözüm gönlüm açıldı sayende ;)

    YanıtlaSil
  13. nefis olmuşltur eminim birde servisler de çok hoş:)

    YanıtlaSil
  14. Sevgili evcilik, yaptığınız bütün güzellikleri zarif görüntülerle bizlerle paylaşıyorsunuz her zaman ki gibi ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın....İyi geceler...

    YanıtlaSil
  15. sevgili evcilik email adresini bulamadım dün maillerimede bakmamıştım rapunzel kitap ayracını kızınıza hediye etmek istiyorum mümkünse adresinizi yazarsanız sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hallo Ijlal.
    Dein Tisch ist aber hübsch gedeckt.Und dieser leckere Birnenkuchen einfach zum anbeißen.
    Schönes Wochenende.Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  17. hepsi güzel,ama kabak dolması:))beni benden aldı...

    YanıtlaSil
  18. ellerinize ve yüreğinize sağlık yemekleri yapmak kadar onlarıda sunmakta bir sanat işidir kutlarım sizi bu işi iyibiliyorsunuz sizden kopya demiyelim alacağım çok ders var
    Sevgilerimle

    www.guloannemutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Tekrar merhaba öncelikle ziyaretiniz için çok teşekkür ederim ve tarifteki bir yazılım hatasını hatırlattığınız içinde sağolun.Haklısınız bir çay bardağı kadar olacak bu ölçüyü artırabilirsiniz bu tamamen sizin damak tadınızla alakalı ve kullandığınız sebzeye bağlı tekrar teşekkür ederim her zaman beklerim

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık sevgili arkadaşım süper olmuş gerçekten...

    YanıtlaSil