29 Eylül 2010 Çarşamba

Marmelat yaparken......

Evet marmelat yaparken kavanozumuda ihmal etmek istemedim..
Böyle harika bir lezzet alelade saklanamaz dimi ama......


 Tarif için gereken malzemeler:
500 gr. Şeftalili veya sade Jöle
yarım litre üzümsuyu
yarım kg.şeftali veya armut....
1limonun suyu ve 1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi...


 Ben üzümsuyunu çekirdeksiz üzümleri katı meyva sıkacağından sıkarak elde ettim eğer veya üzemleri blendırdan geçirerekte suyunu çıkartabilirsiniz.
Arzu ederseniz hazırda kullanabilirsiniz ama ozaman jölenizin şekersiz olmasına dikkat edin 


Şeftalileri veya armudu soyup çekirdeklerini çıkartın.
İnce ince doğrayıp ,Jöle hariç malzemenin hepsini karıştırın ve ocağa alın.
Kaynadıktan sonra püre haline getirinJöleyi ilave edip karıştırın
ve ılıdıktan sonra kavanoza boşaltıp soğuması için dolaba kaldırın...


Veeee İşte mutlu son

Herkese güzel bir gün diliyor ve
sakın mutlu olmayı ihmal etmeyin diyorum
 çünkü
Mutsuzluk tüm hastalıkların ve kötülüklerin beslendiği tükenmez bir kaynak,
onu bitirmek bizim elimizde.....
Sevgiyle kalın.....


24 yorum:

  1. sizin fotoğraf çekimlerinize bayılıyorum ne kadar canlı oradaymış hissi veriyor marmelat çok güzel kavanoz çok şık ellerinize sağlık çok zevklisiniz

    YanıtlaSil
  2. Sevgili İjlal;
    Seninde dediğin gibi kötü enerji tüm sıkıntıla
    rın kaynağı.Eğer küçük mutluluklarla yetinebili
    yorsak kötülük bizden uzak durur.Marmelatına ge
    lince harika daha önce hiç aklıma gelmezdi ilk
    fırsatta deniycem inşallah.Kavonoza bayıldım el
    lerine emeğine sağlık.Bende beklerim:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Marmelat fikri çok hoş,tarifi de pratik amma velakin ben o kavanoza bittim :) ne şirin ne tatlı şey o öyle :) oturup sevesim geldi o derece yani..Kim işlemişse ellerine sağlık,güle güle kullan,böyle güzellikleri saklama zaten,fotoların yanına koy ki gözümüz okşansın :) mutlu akşamlar..

    YanıtlaSil
  4. süpersin tatlım benim harika gözüküyor hem marmelat hem kavanoz .)

    YanıtlaSil
  5. İjlalcim; bu şık bir kavanozcuk öyle, görüntüsü bile doyurmaya yetiyor ;)

    YanıtlaSil
  6. Matmelat kavanozu...çok şirin olmuş:)))

    YanıtlaSil
  7. Bu ritueli çok seviyorum... fotolar harika...
    ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. Hallo Ijlal.
    So eine leckere Marmelade hast du gekocht.
    Und dann so eine schönen Deckelbezug mit deinem
    gestickten.So sieht die Marmelade noch viel schöner aus.
    Wünsche dir noch eine schöne Woche.
    Sei lieb gegrüßt von Jana

    YanıtlaSil
  9. bloğunu, fotoğraflarını ve tarifleri çokk beğendim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. ne kadar da güzell emeklerinize sağlık iclal hanım:))
    hem marmelat hem kavanoz :) hepsi harika:)

    YanıtlaSil
  11. Ben önce bir dilim ekmek üzerine o sahane marmelatindan, sonra da o kavanozun kendisini alayim lütfen... Canim arkadasim benim, bir kavanoz bu kadar mi güzel giydirilir.... Ellerine, emeklerine saglik....

    YanıtlaSil
  12. çok cici,ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Harika harika harika,marmelat da kavanoz da çekimlerin de...Ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
  14. Canım benim,harikalar yaratmışsın yine.
    Resimlerde hakkatten çok güzel.
    Gönlüm açılıyor inanki.
    Ellerine,güzel yüreğine sağlık.
    Kahveler benden:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Selam güzel arkadaşım, marmelatı çok severim eminim şeftaliliside çok lezzetlidir.. Marmelat kavanozun ne kadar şık ve sevimli olmuş İşte bu bizim yaratıcı ve beceriklşi hanımlarımız Çok basit bir uğraşla ne kadar güzellikler yaratmışsın.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. AYYYYY ÇOK GÜZEL EVCİLİK...HAYRANIM SENİN ZEVKİNE...ÇOK GÜZEL.....

    YanıtlaSil
  17. CANIM BANA BAZI SORULAR SORMUŞSUN....ABAJUR ŞAPKASI BENDE VARDI AMA SEN KÜPÜNÜ ALIP AYDINLATMA SATAN YERLERE GİTTİĞİN ZAMAN MUTLAKA KÜPÜNÜN BOYUTUNA GÖRE ŞAPKA BULABİLİRSİN....KORDON KISMINA GELİNDE BU TOPRAK KÜPLERDE KORDON DELİĞİ AÇAN MATKAPLAR VAR..ODA BAZI ELEKTRİKÇİLERDE BULUNUYOR....BİRAZ YORULABİLİRSİN AMA SENDEN ÇIKACAK OLAN ABAJUR BİR SANAT ESERİ OLACAKTIR...ÇOK ZEVKLİSİN ÇOK....BAŞKA SORUN OLURSA YAZABİLİRSİN..

    YanıtlaSil
  18. ne güzel olmuş kavanoz
    ellerine sağlık her ikisi içinde

    YanıtlaSil
  19. çook hoş görüntüler
    ne kadar marifetlisiniz
    afiyetle yiyin
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Canım benim,sevgilerimle çöktü,nihayet...
    yeni adresim http://sehvalozel.blogspot.com
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. marmelat ve kavanozu çok güzel,jöle ilavesi iyi fikir elinize sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ay ay bayıldım ne kadar hoş ve keyifli anlatmışsınız :) fotoğraflar çok tatlı :)

    YanıtlaSil