6 Eylül 2010 Pazartesi

güzel bir pazartesi umuduyla....

Herkese güzel bir pazartesi dileyerek başlıyorum postumu yazmaya...
geçenlerde bir arkadaşımla kahvelerimizi yudumlarken farkettim bu uyumu...
Meğer ne çok severmişim ben bu güllü desenleri...

Ve böylelikle aklıma en sevdiğim nesnelerin bir listesini yapmak geldi.Sonraki postlarımda bunları biraraya getirerek farklı bir kayıt hazırlamayı düşünüyorum...
Ve işte minik bir liste:
Güllü ve kelebekli desenler..
porselenler...
dantel ve tüller...
tabiki çarpıişi...
inciler
ve eski Vintage objeler...
Sanırım akılalmaz bir Romantiğim birde pasta canavarı...

Aşağıda ki pasta da yine geçmiş anlardan kalma bir lezzet hazır arşivimi karıştırmışken bunuda yayınlayayım...
Yine çok sevdiğim arkadaşım Bülvin'in mutfağından Pratik bir Cheesecake..

Bu harika tattan bir ısırık almak için çok fazla zaman harcamanıza gerek yok.
Nasıl mı?
İşte tarifi...
Malzemeler.
Tabanı için.
1 paket yulaflı bisküvi
150 gr.tereyağı
Kreması için.
1 paket labne peyniri
 1 su bardağı tozşeker
2 adet yumurta
4 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
Üzeri için.
2 paket  bitter çikolata
1 paket krema..
Hazırlanışı.
Bisküvileri robotta çekip,erimiş tereyağıyla karıştırıp yoğuruyoruz ve kelepçeli kalıbın altına elimizle eşit bir şekilde bastırarak yayıyoruz...
yumurta ve şekeri karıştırma kabına alıp birazcık karıştırdıktan sonra krema için verilen tüm malzemeleri katıp iyice çırpıyoruz ve bisküvili tabanın üzerine döküp,170 derece de 15-20 dk. pişiriyoruz...
Kremanın yarısını küçük bir sütlükte kabarıncaya kadar ısıtıyoruz.
Ocaktan alıp içerisine çikolataları elimizle kırarak ekliyoruz ve karıştırarak çikolataların erimesini sağlıyoruz.
İyice eridikten sonra kalan kremayıda ekleyip,karıtırıyoruz ve pastamız biraz soğuduktan sonra üzerine döküyoruz..
Buzdolabında bir saat kadar bekledikten sonra servis edebilirsiniz..
Not.
bisküvit tabanın altına yağlı kağıt sermeyi unutmuyoruz..
Bu tür pastalar dolapta nekadar beklerse okadar güzel kıvamlı oluyor...

***

Hepinize sağlık ve güzelliklerle dolu,neşeli bir bayram haftası diliyorum ve bayramdan sonra görüşmek ümidiyle hoşçakalın diyorum....
İjlal...

16 yorum:

  1. sevgili evclik gerçekten çok romantik birisiniz ne güzel fotoğraflar fincana bayıldın tarifte süper deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba sevgili evcilik,

    listenizde sıraladığınız tüm unsurlar (ayrıca bu şirin bloğunuz), sizin tam bir Country yani Kır Stili sever olduğunuzun göstergesi. İyi ki bloğunuzu keşfetmişiz. Sevgilerimizle ve artık P.tesi geçti sayılır güzel bir hafta dileklerimizle...

    YanıtlaSil
  3. evet kesinlikle romantiksin :)
    ve gülleri ben de seninle cok bağdaştırıyorum.
    kahveni aldım,iftardan sonra hüpleticem :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Kahveyle ne kadarda güzel olur afiyet şeker olsun.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. liebe İjlal,
    das Rezept musste ich einfach kopieren und werde es ausprobieren - das sieht ja lecker aus - genau das Richtige für mich -
    danke sehr -
    das Porzellan ist wirklich sehr romantisch - zusammen mit der gestickten Decke ist es einfach wunderschön - all die Dinge, die du aufzählst, sind auch meine Favoriten - auch ich bin sehr romantisch veranlagt -
    ich wünsche dir einen schönen Abend -lg. Ruth

    YanıtlaSil
  6. ımm kahveyi nasıl da özlemişim:)

    YanıtlaSil
  7. Sevdiğin bir fincan ile içilen kahvenin keyfi de bir başkadır. Bende seviyorum çiçekleri, fırfırları, puantiyeleri...daha sayabilirim ;) Ağız tadınız hiç bozulmasın, hep keyifle yudumlayın kahvenizi...

    YanıtlaSil
  8. Benim romantik arkadaşım,güllerin içinde köpüklü kahveyi yudumlamayı,sohbet etmeyi özledim.:)
    İçim açıldı,saol canım.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. bunu denemeliyim... çok lezzetli görünüyor.

    bu arada, romantikliğin konusunda ben de hemfikirim... listeye "beyaz" ı da ekleyebilirsin... :)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Pasta harika görünüyor, yapımı da pratik. Ellerinize sağlık. Desen uyumu süper olmuş, gerçekten.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Hallo liebe Ijlal.
    Ich würde auch gern an deinen Kaffeetisch sitzen
    und den Kuchen genießen.Und aus so einer schönen Tasse trinken sehr hübsches Rosengeschirr.Und deine schöne gestickte Tischdecke past perfekt dazu.Wunderbar.
    Wünsche dir eine schöne Woche.
    Liebe Grüße Jana

    Liebe Ijlal nicht schlimm das du kein Kränzchen kannst.Ich kann nicht so schön sticken wie du.
    Jeder hat seine stärken.
    Tschüs Jana

    YanıtlaSil
  12. Bayramı tatil değil bayram olarak yaşayacağımız bir bayram olması dileğimle...
    iyi bayramlar dilerim...

    Sevgiler,

    Deniz..

    YanıtlaSil
  13. Şekerli, kaymaklı
    Ballı ,börekli
    Kahveli ,likörlü
    Nineli, dedeli
    Anneli, babalı
    Evlatlı, torunlu
    Gelinli, damatlı
    Yoksa eğer
    Komşulu, akrabalı
    Dostlu, arkadaşlı
    Cicili bicili bayramlar diliyorum..Zehr@

    YanıtlaSil
  14. çiçekli şeyleri ben de seviyorum
    tatlı da çok kolaymış ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Merhaba sevgili evcilik.Böyle güzel ve romantik bir sayfayı nasıl daha önce keşfetmemişim kendime
    kızdım:))Bende aşırı romantik biriyimdir tam bir Teraziyim:))Kanaviçeye bayılırım masa örtün ve özellikle Vintage fincana bittim hemen izlemeye alıyorum seni.Bundan sonra çok sık görüşmek dileğiyle sevgiler.
    Derya bende beklerim...Aaaaaaa az kalsın unutuyor
    dum pastada süper ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. canım ya ne kadar benziyoruz birbirimize bende bayılırım güllü romantik örtülere fincanlara, işlemelere..Dilersen bendede var bir kaç eşyamdan sana fotolar yollayabilirim seve seve yaparım.. Kolay tatlının tarifi bu arada alındı bile.. sevgiyle kal.. Güzel postlarını sabırsızlıkla bekliyorum..

    YanıtlaSil