16 Eylül 2010 Perşembe

Elmalı pay....

Birçok blogta gördüğüm sonbahar dekorasyon örnekleri çok hoşuma gitti.
Bende hazır elmalı pay yapmışken sizin için resimledim....

Buralarda da havalar serinledi.Çok şükür O bunaltıcı sıcaklardan kurtulduk.
Yılın en güzel mevsimini yaşıyoruz,hem denize girebiliyoruz hemde terlemeden uyuyabiliyoruz....

Yabancı bir blogtan görüp denediğim ve sonuçtan son derece memnun kaldığım bu payı sizlerle paylaşmak istedim..
İşte tarifi:
Malzemeler:
Hamuru için
250 gr.un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya tozu
80 gr.tozşeker
150 gr. tereyağı
1 yumurta
yarım çay kaşığı tarçın
bir tutam tuz
Dolgusu için
1,2 kg.elma
2 yemek kaşığı limon suyu
60 gr. tozşeker
1 yemek kaşığı vanilya
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
1 yumurtanın akı..
Üzerine
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı süt
Hazırlanışı:
küp küp doğranmış tereyağını ve yumurtayı karıştır.
Şekeride kattıktan sonra biraz karıştırıp,hamur için kalan tüm malzemeyi katıp yoğuruyoruz...
yumuşak ve kıvamlı bir hamur elde ettikten sonra,yağlanmış tart kalıbımızın altına hamurun yarısını elimizle bastırarak döşüyoruz ve dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz....
kalan hamuru ise rulo yapıp buzdolabında en az 30dk.dinlendiriyoruz..
Dolgusu için ayarlanmış elmaları soyup klasik dilim şeklinde doğruyoruz,çekirdeklerini çıkartıp bir tencereye alıyoruz..
Yumurta akını ve limonsuyunu elmaların üzerine döküp karıştırıyoruz..
şeker ve diğer malzemeleride katıp ksrıştırdıktan sonra ocakta,elmalar suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz..
( suyunu iyice beklerseniz elmalar dağılabilir,hafif sulu kalmasında sakınca yok).
İçerisini hamurla kapladığınız tart kalıbını fırında 10dk.pişiriyoruz.
fırından çıkardıktan sonra biraz ılıtıp üzerine elmalı sosu eşit bir şekilde döküyoruz...
Kalan hamuruda eşit bir şekilde açıp hamurun üzerini kapatıyoruz..
Etrafından parmağımızla birkaç delik açtıktan sonra,üzerine1 yemek kaşığı sütle karıştırılmış yumurta sarısını sürüp 180 derecede 40 dk pişiriyoruz...
Afiyet olsun...
 Haftanın kalanında hepinize bol kahkahalı ve huzurlu günler diliyorum,
yorumlarınız ve ilginiz beni çok mutlu ediyor hepinize teker teker ulaşamasamda  ihmal etmek istemediğimi belirtmek isterim....
Sevgilerimle,
İjlal...


18 yorum:

  1. Elmalı lezzetlere bayılırım.Ellerine sağlık Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor elma mevsimide geldi elmalı tartlar,turtalar yapmak lazım bol bol :)

    YanıtlaSil
  3. pay çok güzel görünüyor dekorlard öyle ama ben en çok süprizi merak ettim:)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel kareler ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. sonbahar ve kış mevsimi yavaş yavaş yaklaşırken elmalı tarifler kokutacakk mutfakları mis gibii:))
    ellerinize sağlık elmalı pay nefiss görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. Canımm merhaba öncelikle elişi bloğumu izlemeye
    aldığın için teşekkür ederim.Yemek bloğumada beklerim:))Elmalı pay harika ama sunumların muh
    teşem ellerine,emeğine sağlık.Fincanlara bayıl
    dım nerden aldın acaba:))Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. O tereyağı kabıyla fincan senin mi :) süpperler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel fotoğraflar İjlal'cim ve elmalı pay, elmalı turta, elmalı kek yani elmalı tüm tatlılar vazgeçilmezim, gözlerim bayram etti vallahi :))

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik arkadasim... Gercekten de cok lezzetli görünüyor ama ben kelebekli saklama kabina bayildim..... Onu ben alayim, olmaz mi??
    Sevgilerimle, afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  10. fotoğraflar sunum muhakkakki lezzet hepsi süper ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Evcilik sayende iştahım kabardı, en iyisi gideyim elma yiyeyim ;))ee ne yaparsın bizde şuanda böyle şeylerle uğraşacak bir ben yok ;)) şaka bir tarafa tarifi denemek şart oldu ;)

    YanıtlaSil
  12. Blogunla tesadüf eseri kar$ila$tim...:)
    Resimlere ve tariflere bayildim!! Zevkle izleyecegim sicacik bir blog.:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. sunuma bayıldım tadıda kendini gösteriyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. süper süper, denemek istiyorum.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Elma ve tarçın kokusuna bayılırım. Gerçi elmalı tarifleri görünce kış geliyor diye üzülmüyorda değilim hani:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  16. Canım unum harika, pay çok leziz,ellerine ağlık,sevgilerrrr.öptüm.....

    YanıtlaSil
  17. Harika bir sunum olmuş, ellerinize sağlık. Elmalı lezzetlere de elmaya da bayılırım. Mevsimi gelmişken elmalı tarifleri denemeye başlasam iyi olur. Size afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. blogun cok guzel canım.elmalı pay tarııfı arıyodum bende.

    YanıtlaSil