26 Ağustos 2010 Perşembe

Son zamanlarda yaptıklarım mı???



Son kenara girmiş bulunuyorum ama nedense sona yaklaştıkça hep ağırdan alıyorum,Sıcaklardan mı,tembellikten mi yoksa hevesimin geçmesindenmidir hala anlamış değilim....


Bu arada geçtiğimiz haftasonu çok hoş bir yer keşfettik!
Evimize sadece 20 dk. uzaklıkta ki bu koya aşık oldum..
Hem sessiz,hem temiz ve hemde çocukların rahatca yüzebileceği bu koyun en sevdiğim yönü ise harika deniz kabukları toplamamdı....
topladığım kabuklarla mümkünse bundan yapacağım....Kaynak için tıklayın


Geçenlerde Arkadaşım Bülvin'in yaptığı bu güzel böreği de paylaşmadan da geçemeyeceğim....
Tadı hala damaklarımda olan bu harika tadı mutlaka deneyin derim.
Özellikle hafifliğiyle hepimizden tam not alan bu böreğin en büyük özelliği ise içinin bulgurlu ve kıymalı oluşu,tabi birde kızartma yerine fırınlanmış olması.....

Tarifini pek yakında yayınlayacağım.
Ozamana kadar hepinize Stressis,neşeli ve huzur dolu günler diliyorum...

Malzemeler:
1 kg. yufka
250 gr. kıyma
2 kuru soğan
1 yeşil biber
3-yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı ceviz kırığı
1 çay bardağı ince bulgur
1 türk kahvesi fincanı su
Galeta unu
Harcı için:
4 yemek kaşığı erimiş margarin veya tereyağı
4 yemek kaşığı yoğurt..
önce kıyma,soğan ve biberi kavur.Ocaktan almadan birkaç dakika öncesinde cevizide katıp karıştır ve ocaktan al..

İçerisine önce bulguru katıp karıştır ve suyunu da ekleyip tencerenin kapağını kapatıp bulgurların kendi kendine yumuşamasını bekle
harç malzemelerini karıştır.
1 yufkayı yay ve enine 5'e veya 6'ya böl
arasına önce harçtan sürüp sonra da bulgurlu iç malzemeyi koyun ve paçanga böreği şeklinde sarın...
sardığınız tüm yufkalar için
4 yemek kaşığı sıvıyağ,4 yemek kaşığı yoğurt,1 yumurta yı karıştırn ve börekleri önce bu karışıma sonrada galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine yayın.
Üstü kızarıncaya kadar pişirin ve fırından çıkarın,
Hafif ılıyınca servis tabağına alıp servis edin...
Afiyet olsun...

18 yorum:

  1. herşey ne kadar da sakin ve seyrinde.. bu yüzden yazılarınızı çok beğeniyorum..
    tarifinizi bekleyeceğim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. o koya bayıldım...
    sezonda sakin yer bulmak,çok zor:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Yeni hayata geçirdiğimiz kitap sitesi projemize renk gelsin diye mini bir yarışma organize ettik. Kitap ödüllü bir yarışma. Yarışmamızı sitenizden duyurarak çekiliş hakkı kazanabilir ve sitemizin tanıtımına destek olabilirsiniz… Yarışma sayfamızın linki: http://www.kitapkolik.net/kitapkolik-net-kitap-odullu-yarisma

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık. Az kaldıkça işler ağırlaşıyor zaten...
    Koy güzelmiş. Bende gördüğüm denizler arasında en güzelini bulduğumu düşünüyorum sizin gibi.
    Tarifif bekliyorum, çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. canım o bulduğunuz koydaki fotoğraf nefiss..sanki 60lı yıllardan gibi tam çerçevelik ve üzerindeki not da harika..
    işlediğin örtü de çok güzel olmuş canım, el emeği olan herşey güzel..
    deniz kabuklu kapı süsünü ve alışkın olduğum sayfandan yemek tarifi alabilmem için böreğin tarifini merakla bekliyorum
    öpüyorum=)

    YanıtlaSil
  6. koy harika gerçekten..
    börekte :)))
    ve o güzelim deniz kabukları da..........

    YanıtlaSil
  7. Deniz fotoğrafı pek bi romantik...yeni yerler keşfetmeniz ne büyük bir şans...bu sene denizi ve kumu özlediğimi itiraf etmeliyim. Henüz suya ayağımı bile değdiremedim... Malum koca göbek ve ben ;)
    El işlerine hayranlığım iç geçirmekten öte geçmiyor, beceriksizim ne yazık ki ;(
    Çok güzel olmuş..elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. deniz harika gözüküyor börekse olağanüstü tarifini bekliyoruz sevgiler.....

    YanıtlaSil
  9. ne kadar güzel bir çalışma etamin çalışmalarınıza hayranım böreğide çok beğendim tarifini bekliyoruz sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bi şey kalmamış İjlal'cim bitiyor ha gayret :)
    fotoğraf harika, benimde var böyle birkaç fotoğrafım ve çok hoşuma gidiyor :)
    sayfanın yeni hali çok güzel olmuş, özetle seni anlatıyor ;)

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar güzel insanın denize ayağını uzatası geliyor. İnşallah seneye:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sen geçerken sahilden sessizce...canım,resmini görünce aklıma bu şarkı geldi.Tadını çıkartmana çok sevindim.Deniz kabukları fikri çok güzel.
    Örtüye bayıldım biliyorsun,en kısa sürede bitireceğini biliyorum ama koluna dikkat et olurmu?
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. çoğu bitmiş azı kalmış... hadi bitir, görelim...

    koy harika görünüyor... foroğraf ise çok romantik...

    burada iri beyaz kabukları bulmak pek mümkün değil... örnek fotodaki gibilerse süperler...

    kıymalı ve bulgurlu börek...
    görüntü enfes... beklemedeyim tarifi...

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. İçli köfte tadında nefis bir börek, sunumu da çok hoş. Hazırlayanların emeğine sağlık, afiyetler olsun.
    Tariften memnun kalmanıza çok sevindim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Hi liebe Ijlal.
    Machst wieder so wunderschöne Sticksachen.
    Schön die Blumen in den Töpfen,die Decke ist ja wunderschön die du stickst.
    Der Muschelkranz ist auch ganz schön.
    Du möchtest auch einen machen von deinen Muscheln.Schau mal in meinen Blog ein kleines Bild auf der rechten Seite mein Muschelkranz.
    Also einen Strohkranz als Unterlage.Mit Zeigen und Moos bekleben,und zwischendrin die Muscheln.
    Ist ganz einfach versuch es mal.Dein neuer Header ist auch ganz toll.
    Schönes Wochenendewünsche ich dir und deiner Familie.Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  16. Ellerine,gözlerinin nuruna sağlık onlar ne güzel işlemeler öyle harikalar.Çok güzeller çok beğendim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Wir sind aus dem Urlaub zurück. War waren an der Ostsee - da gibt es leider nicht so wunderschöne Muscheln, wie du sie gefunden hast - der Kranz ist wirklich sehr schön - deine Tischdecke ist toll geworden - so viel Arbeit - aber wunderschön - danke auch für´s Rezept -
    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar canim benim... Öncelikle sayfanin üst konseptine bayildim,,,,, Sonra da sahildeki fotografina ve de böregine..... Evet görüsmek kismet olmadi, insallah bir dahaki sefere... Bu arada eger senin buralara gelme imkanin olursa, basimin üstünde yerin var, büyük mutluluk duyarim.... Sevgilerimle arkadasim....

    YanıtlaSil