21 Ağustos 2010 Cumartesi

birkaç lezzet birarada...

Bu aralar nakıştan ve hertürlü beceriden yoksunum.Sadece farklı tatlar arayışındayım o kadar..
Bu sıcakalarda kesinlikle hafif ve zeytinyağlı tatları tüketmeye çalışsamda kış hazırlıklarınıda unutmuyorum...
Sizlerinde beğeneceği birkaç lezzeti bir araya getirip size sunmak istedim,umarım beğenirsiniz...

Sevgili arakadaşım Bülvin'in yaptığı nefis şehriye salatası:


Malzemeler:
2 su bardağı şehriyeyi pilav gibi pişirin ve altını kapatın..
1 küçük tavuk göğsünü didikleyip karıştırın,
2-3 yemek kaşığı zeytinyağını da ekledikten sonra sırayla
haşlanmış 2 havuç ve 1 patatesi küp küp doğrayın,6-7 dal dereotunu ve 4 sap taze soğanı doğrayıp karıştırın.
kornişon turşuyuda doğrayıp ekleyin ve 3 yemek kaşığı mayonezi de katıp iyice karıştırdıktan sonra servise hazırdır...
Not:
isterseniz haşlanmış mısır v.b de karıştırabilirsiniz...

Ve yine harika bir lezzet
Kayıvalidemin yağtığı bulgurlu dolma.....

Bulgurlu  dolmanın iç malzemesine olan önyargım bir ısırık aldıktan sonra değişti
3 kurusoğan ,
1 demet dereotu,
2 büyük domates
yarım demet maydanoz
bol nane
tarçın
ve arzuya göre ekleyeceğiniz baharatları,1 çay bardağı zeytinyağında soğanlar iyice ezilinceye ve rengi değişene kadar kavurup yıkadığınız bulguru katın bir iki döndürdükten sonra suyunuda ekleyip 5 dakika pişirin.
demlendikten sonra karıştırarak dolmaları doldurun....
Afiyet olsun.
Patates mantısı:
eldivenlerim adlı blogta gördüğüm ve denediğim bu harika lezzeti mutlaka paylaşmak istedim.
Yapımı son derece pratik ve birokadarda lezzetli olan bu tarifin en sevdiğim yönü ise sarmısaklı ve yoğurtlu oluşu.....
Malzemeler.
5,6 tane küp küp doğranmış çiğ patates,
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
üzerine yakmak için tereyağı
tuz,karabiber,kırmızıbiber...
Hazırlanışı:
yumurta ve yoğurdu karıştır,patatesleri çukur bir kaba al.
tereyağ hariç tüm malzemeleri yoğurtlu karışıma ekleyip iyice karıştırın ve patateslerin üzerine dökün...

***

Herkese güzel bir haftasonu dileyerek huzurlu ve sağlıklı günler dilerim..
Sevgiyle kalın...

16 yorum:

  1. Oh deine leckeren Gerichte sind schon ein Augenschmaus - wie lecker werden sie dann erst schmecken -
    mir gefällt dein neuer Header sehr gut -
    ich wünsche dir eine schöne Zeit - ganz liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok güzeller ve leziz görünüyorlar.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Annem de yapardı bulgurlu dolma... çok leziz olduğunu anımsıyorum... çocukluğumda kalmış bu tadı ben nedense hiç denemedim. :)

    patates mantısı enfes görünüyor... bu akşam yemeğin yanına şöyle küçücük bir kapta yapıp deneyeyim...seveceğimizi sanıyorum...

    sehriye salatasını ben de yapıyorum... doyurucu ve değişiklik için güzel bir alternatif...

    yapanların ellerine sağlık... ve paylaşım için çok teşekkürler...

    bu arada bi ara rusyena ya uğra İjlalcim...yeni yazılar var...

    görüşmek üzere...sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. canımm ijlalcim yine hepsi çok güzel, ben senin yaptığın yumuşak poğçanın tarifinden bir poğça yaptım biliyormusun blogumda var:)

    YanıtlaSil
  5. hepsi birbirinden güzel, arkadaşınızın da sizin de ellerinize sağlık..
    oldukça hş görüntüler her zamanki gibi..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Patates mantısı ilgimi çekti, yapılacaklar arasında yerini aldı. Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  7. hepsi birbirinden güzel patates mantısı benimde ilgimi çekti değişik bir lezzet deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Canımmm görüntüler nefisss,ellerinize sağlık,yanlız patetes mantısını yanlışmı okudum,haşlanmıyormu patatesler,ben sık yapıyorum ama haşlayarak çok ta severek tüketiyoruz.
    Dolmalara gündüz bakmamak lazım.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Hi Ijlal.
    Du hast wieder schön gekocht.Den Nudelsalat werde ich nachkochen sieht lecker aus.
    Dein neuer Header ist auch sehr schön.
    Sende dir liebe Grüße und alles Gute.
    Ganz liebe Grüße aus Germany Jana

    YanıtlaSil
  10. ben hepsine bayıldım desem....
    :)

    YanıtlaSil
  11. Sarmısaklı yoğurt olan herşeyi bende çok severim:)
    Hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık.
    İyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  12. Hoşbulduk
    yemeklerin hepsi birbirinden güzeller elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize saglik hepsi birbirinden seksi gorunuyorlar ama yememek lazim sadece bakmali

    YanıtlaSil
  14. herşey harika.. patates mantısı çok güzel görünüoo :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ellerine sağlık.Bende oynamak istiyorum oyununa benide alırmısın?Blogunu izlemeye aldım bende beklerim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. şehriye ssalatası,
    deneyeceğim...
    güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil