19 Haziran 2010 Cumartesi

Vişneli kek..


Daha öncede bahsettiğim gibi 2 gün sonra tatile çıkıyorum,çıkmadan evde ki yiyecekleri bitirme telaşındayım.
Malum yaz ayları burası çok sıcak ve yiyecekler uzun süre dayanmıyor...
Dolapta geçenyıldan kalan son vişneleri değerlendirmenin en leziz yolu işte bu gördüğünüz kek oldu....


Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından 1 parmak fazla tozşeker
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
3 çorba kaşığı kakao
1 pkt.Kabartmatozu+1 paket vanilya
1,5 su bardağı vişne ayıklanmış veya dondurulmuş
Glazür için:
1 subardağı vişne suyu( ben dondurulmuş vişne kullandığım için buzu çözüldükten sonra süzüp kalan suyunu kullandım)
1,5 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı tozşeker

Hazırlanışı:
Kek için hazırladığımız malzemelerden tozşekeri ve yumurtayı çırpıyoruz ve sırasıyla vişneler hariç diğer malzemeleri ekleyip çırpıyoruz.Homojen bir hamur elde ettikten sonra yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş bir kalıba döküyoruz( ben geniş ve dikdörtken bir kalıp tercih ettim,güzel kabarıyor)
En son süzülmüş vişneleride eşit bir şekilde hertarafına döşeyip 175 derec ısıda ki fırında kürdan testini geçene kadar yaklaşık 35 dakika pişirip fırından çıkarıyoruz...
Kekimiz soğurken Glazür için hazırladığımız malzemeleri küçük ve ısıya dayanıklı bir kapta karıştırıp ocağa alşıyoruz.Eğer sıvı miktarı az gelirse biraz suda ekleyebilirsiniz..
Koyulaşıp pelteleşinceye kadar karıştırıyoruz .
Ocaktan alıp harareti geçinceye kadar karıştırıyoruz ve kekin üzerine döküp soğutuyoruz.
                                                     
*    *    *
Bu arada bu hafta bayağı bir yoğun geçti..
Nazlı kızımın okul kapanışı için minik bir gösterisi vardı.Bu gösteride sınıf arkadaşlarıyla beraber bir köy düğününü canlandırdılar.Davullu,zurnalı gayet neşeli bir oyundu.Güzel kızım beni çok gururlandırdı,biran için kapıldım gittim ve gerçek zannettim..Hayııırrr diyesim geldi ama onun yerine kızııııııım Doğaaaa diye önlerden seslendim
Oda gözucuyla bakıp oyununu bozmadan gülümseyerek göz attı...
Canım kızım..
Ve Büyük bir ustalıkla selamlayarak oyununu bitirdi......
Bende onun selamını sizlere gönderiyorum..
sevgiyle ve neşeyle kalın...

19 yorum:

  1. du hast eine ganz bezaubernde Tochter - in dem Kleid sieht sie wie eine Prinzessin aus - ein so hübsches Mädchen -
    deine Stickarbeiten bewundere ich immer wieder sehr - genau wie deine Fertigkeiten in der Küche - danke für die leckeren Rezepte, die du uns immer zukommen lässt -
    ganz liebe Grüße und ein schönes Wochenende - Ruth

    YanıtlaSil
  2. Kızınız çok tatlı olmuş,inşaallah gelinliklerini görürsünüz!İyi tatiller.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. :))
    kek harika !!,
    ama
    prenseste.. :)

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş ellerinize sağlık...sizlere keyifli bir tatil diliyorum bol bol eğlenin :)

    YanıtlaSil
  5. Vişneli kek harika görünüyor,ellerinize sağlık.Küçük prenses de bir harika maşallah,Allah nazardan saklasın.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. kızınız çok şeker vişneli kek de nefis görünüyor en kısa zaman da deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş olmuş,çekimlerde süper,ellerine sağlık,sevgilerr ve iyi tatillerrrr....

    YanıtlaSil
  8. kek harika ellerine sağlık.
    http://denizkayra.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. çok cici olmuş yan profilden ne sevimli gülümsüyor=)

    YanıtlaSil
  10. evcilik....kekin muhteşem görünüyor..zevkli arkadaşım...ellerine sağlık..zaten görsellik herzaman süper.....sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. aldım selamını güzeller güzeli kızım :)

    kek mi o da ne?
    diyetteyim,spora bile başladım,
    bakamıyorum fotoğraflara :D

    YanıtlaSil
  12. Hallöchen.
    Heute gibt es wieder leckeren Kuchen bei dir.
    Und deine Tochter sieht ja so hübsch aus bei dem Hochzeitsspiel.
    Wünsche dir eine schöne Woche.herzlichst Jana

    YanıtlaSil
  13. sevgili evcilik el al el ver mimlendin kabul edersen sevinirim sevgiler
    gonulundunyas.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. canım kek çok davetkar, bayıldım tek kelimeyle! kızın da pek şekermiş allah mutluluğunu daim etsin. iyi tatiller şekerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Canim benim, cok tatli bir kizin varmis.. Masallah... Allah gelinligini de göstersin insallah.... Harika kekin icin ellerine saglik derken sana ve ailene güzel bir tatil diliyorum... Sevgilerimle canim arkadasim...
    (Ich wünsche dir auch schöne Urlaub)

    YanıtlaSil
  16. Kekin çok ama çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Kızın ise maşallah çok tatlıymış..Nice nice mutluluklarını yaşaman dileğiyle..İyi tatiller canım..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Dupduru,pırlanta gibi bir evlat.. Maşallah

    YanıtlaSil
  18. Off ben bu vişneli kekten yaparım hem de hemen :) Ellerine sağlık canım okurken bile ağzımın suyu aktı :) İnsan evlatlarının başarısıyla nasıl da gurulanıyor değil mi? Allah iyi insanlarla karşılaştırsın. Başarıları ve mutlulukları sonsuz olsun :)

    YanıtlaSil