12 Mayıs 2010 Çarşamba

Pırasalı ve kabaklı kiş,elmalı yoğurt ile...

Bugün bizim damak tadımızdan biraz farklı olan sebzeli kiş yaptım .
Oldukça hafif ve dediğim gibi farklı olduğu için sizinle de paylaşmak istedim...

Yanında ise yine damaklarda farklı ve bir okadarda sağlıklı olan elmalı yoğurtlu bir sos hazırladım..
Tarifini yine yabancı bir dergiden almıştım,uzun zamandır denemek istediğim bir tarifti,gerçektende hem akşam yemeğine hemde çay saatlerine yakışan bir lezzet oldu..
Biz bunu akşam üzeri balkon keyfi yaparak hüplettik,içerisinde pırasa olmasına rağmen çocuklarım bile severek yediler .
Tarifine gelince....
Malzemeler:
hamuru için:
200 gr.un
100 gr. tereyağı veya margarin(ben 50gr.margarin +50 gr. tereyağı kullandım)
1 yumurta
tuz
İçine:
4 yumurta
400gr.yeşil kabak
600gr.pırasa
150gr.tavuk veya hindi jambon
400 gr.süt
karabiber,tuz..

Hazırlanışı:
ilkönce oda sıcaklığında ki yağ ve yumurtayı karıştırıp unu katıyoruz.Tuzunu da ekleyip yumuşak bir hamur yoğuruyoruz..
Kelepçeli kalıbı yağlayıp yada yağlı kağıt serip hamurumuzdan bir parça koparıp,elde kalan hamuru kalıbın ortasına yayıyoruz..Kopardığımız hamuru ise yanlara yayarak çanak şekli veriyoruz.(daha önce elmalı turta yaparken hamurun yanlara çanak şekilde yayılmasını göstermiştim merak edenler ordan da bakabilirler).
sebzeleri yıkayıp ince halkalar halinde doğruyoruz ve tuzluyoruz..
çanağa önce sebzelerin yarısını yayıyoruz.Sonrasında şeritler halinde doğradığımız jambonları diziyoruz ve kalan sebzeleride üzerine tekrar döşüyoruz..
Başka bir kapta 4 yumurta ve sütü karıştırıyoruz,karabiber ve tuzuda ekleyip hazırladığımız karışımı yavaş ve dikkkatli bir şekilde sebzeli çanağımızın üzerine döküp 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 50 dk.pişiriyoruz...
Ilıdıktan sonra kalıbından çıkarıp yanında elmalı sos ile servis ediyoruz...

Elmalı sos
3 ortaboy rendelenmiş elma
4 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 su bardağı kıyılmış maydanoz
tuz,karabiber
süslemek için nane yaprağı..
Hazırlanışı.
Hepsini karıştırıp sos yapıyoruz ve nane ile süslüyoruz..
Özellikle sebzeli kişlerin yanında sunacağınız hafif ve lezzetli bir sos..
 
Bu arad bu yukarıda gördüğünüz şeker ödülü bana layık gören sevgili Gönül ve sevgili Ahu'ya çok çok teşekkür ederim.
Bende bu ödülü sağımda ki tüm blogdostlarıma gönderiyorum
hepinize sevgi ve selamlıyor  ve şimdilik hoşçakalın diyorum ..

14 yorum:

  1. Çok güzel olmuş hemde çok besleyici,ayrıca resimleme süper olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrr.....

    YanıtlaSil
  2. İjlal'cim bensiz nasıl yersin :))) şaka bir yana nefis görünüyor, pırasalı böreğe bayılırım, kabakla birlikte leziz bir kiş omuştur eminim :) elmalı yoğurt çok farklı bir lezzet, denemem lazım.

    YanıtlaSil
  3. Goruntu harika, ellerine saglik. Tabaklarinda cok guzel:)

    Odulun hayirli olsun.....

    YanıtlaSil
  4. canım prasayı severim kabagıda şöyle böyle yarim görünüşü çok güzel olmuş. tadıda öyledir tabi... ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Kış içinde ıspanaklı kiş denemiştim, çok da leziz oldu... Yaz sebzelerinden de denemeyi düşünüyordum. Pırasa hariç bu tarifi olduğu gibi kullanacağım, belki çok az peynir eklerim. Görüntüsü süper görünüyor zira... Meyveli yoğurtlu soslar, çoğu zaman ikindi ya da sabah için kaçamak kahvaltım olur... Kiş yanında da ilk kez denenecekler.
    Bu leziz tarif için ve de damak tadıma yeni bir alternatif sunduğun için çok teşekkürler İjlalcim. Fotolar pek bir iştah açıcı. Ellerine sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. değişik bir tat olsa gerek, epeyde besleyici:)

    YanıtlaSil
  7. değişik ir tarif ellerine sağlık çok hoşlar

    YanıtlaSil
  8. ayy kiş çok güzel olmuş ellerinize sağlık ama ben masa örtünüze ve o güzell tabaklarınıza hayran kaldımm..:)) güle güle kullanın.. çeyiz hazırladığım içinmidir yoksa bu benim özelliğimmidir bilemiyorumm ama tabaklara mutfak gereçlerine bayılıyorumm:))

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık. Çok şık ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. Hallo Ijlal.
    Hast ja wieder einen leckeren Kuchen gebacken.
    Gemüsekuchen schmecken immer lecker.
    Wünsche dir noch einen schönen Abend.
    Liebe Grüße aus Germany Jana

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Evcilik, kiş şimdiye kadar hiç denemedim. Arşive aldım bu hafta uygulayacağım. Görsel sunumu çok güzel denemeliyim. Ayrıca sosunuz da farklı yeni lezzetleri denemeliyiz. Ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  12. Liebe İjlal,
    Das sieht wieder so lecker aus - und großzügig gibst du uns immer deine Rezepte - danke sehr - herzlichen Glückwunsch zum Award - was für wundervolles Geschirr du hast - so romantisch und schön - hab einen schönen Abend - herzliche Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  13. Liebe Ijlal
    oh sieht das lecker aus... mmmmmh...und von mir auch herzlichen Glückwunsch zum Award... einen ganz schönen und angenehmen Abend wünscht dir herzlichst Susi

    YanıtlaSil
  14. sevgili evcilik çok leziz görünüyor ellerine sağlık sofra düzenide süperrrrrr

    YanıtlaSil