1 Mayıs 2010 Cumartesi

Orjinal bir Brownie ve yine bir melek...

Bu meleği ise çok önceden işlemiştim,simli iple işlediğim tek iş diyebilirim oldukça zorlanmıştım çünkü simli ipin simleri bir tarafa ipleri farklı bir tarafa gidiyordu....


Harika bir Brownie tarifi isterseniz bu tarifi mutlaka denemenizi tavsiye ederim..
tam istediğim lezzette bir Brownie oldu,tarifini yabancı bir blogtan almıştım,ölçüler DL olarak verilmişti ve bende açıkçası DLnin ne anlama geldiğini bilemediğimden yapmaya pek yeltenmemiştim ama araştırınca DLnin Desilitre yani Litrenin ondabiri olduğunu öğrendim ve hemen ölçü kabımı alıp ölçtüm..
Hakikaten bizim su bardağı ölçülerinden biraz daha farklı çıktı.
aynen sizede ölçü kabı ile ölçüp yapmanızı öneririm...





Malzemeler:
4 yumurta
5 dl tozşeker
300 gr. odasıcaklığında tereyeğı(ben 200 gr. tereyeğı ve 50 gr.margarin koydum)
2,5 dl un
2.5  dl kakao
1 çay kaşığı vanilya
2 dl iri kıyılmış ceviz8bende 1 dl kadar vardı ama yinede lezzeti yerindeydi)
Hazırlanışı:
25x30 cm.lik bir kalıbı yağlayın(ben kare borcam kullandım)
ilkönce yumurtaları ve tozşekeri krem gibi olana kadar iyice çırpın.Sonrasında tereyağını da ekleyip iyice karışana kadar çırpın.Un,kakao ve vanilyayı da ekleyip çırparak koyu renkli ve kek kıvamında bir hamur elde edin.En son olarakta cevizleri ekleyip kaşıkla şöyle bir iki sefer karıştırdıktan sonra,yağlamış olduğunuz kalıba dökün ve 25-30 dakika ortaısılı bir fırında pişirin.
Soğuttuktan sonra dilimleyip servis edebilirsiniz...



12 yorum:

  1. Masallah tam bir kalori bombasi:) Ama nedense bu kalori bombalari cok tatli oluyor yemesi:) Ellerine saglik, harika gorunuyor.

    YanıtlaSil
  2. emeklerinize sağlıkk melek browniyi gölgede bıraktı desem yeri var.... harikasınız..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor, ellerine sağlık vede tabii ki afiyet olsun:)) reçete için teşekkürler, ben micro-dalga fırın da yapıyorum, 3 dakikada hazır:)))
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. öncelikle bloğuma hoş geldiniz sayenizde bloğum da bir güneş daha doğdu browni çok güzel görünüyor zaten çok severim
    melek o kadar güzel olmuş ki bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Mmmmm... Ellerine saglik canim benim... Bayilirim browniye..Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum....

    YanıtlaSil
  6. İjlal'cim, ellerine sağlık, öyle zordur ki simle işleme, biryerlerde iplik tel tel ayrılmasın diye balmumu sürün diye okumuştum ama yok, ipliği harcaya harcaya işliyorum ne yapayım :)
    Brownie nefis gözüküyor, denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
  7. Dein Stickbild ist wieder so wunderschön mit dem Engel.Und die Brownie sehen lecker aus.
    Schöne Woche.Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  8. Canım benim çok beğendim.
    Biliyomusun?ayrıca çok da anlamlı oldu bizim için bu altın melek:)
    Ellerine,yüreğine sağlık...
    Browni...canım çekti şimdi,nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Melek harika browni ise çok iştah açıcı :)

    YanıtlaSil
  10. tatlim yorumun beni cok simartti :) agzim kulaklarima vardi, cok tesekkur ediyorum. brownie enfes olmuş senin şu el işlerine hayranım zaten. bu kadar ince ince nasıl yapıyorsun inanılır gibi değil. ellerine saglik canim. opuyorum.

    YanıtlaSil
  11. brozni tarifide meleğinde cok güzel olmuş..Tamda oğluşum kek isterken bu tarifi görmem iyi oldu..Hemen yapayım bari...

    YanıtlaSil
  12. kekin kendisi kadar sunumu da çok ama çok güzel gözüküyor. tarifini alacaktım ama malzemeler kısmında - dl - yi anlamadım yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil