10 Nisan 2010 Cumartesi

kendime jest..

Geçenlerde doğumgünümdü,herne kadar büyümeyi kabul etmesekte yıllar çabucak geçiyor..
Kendim için sevdiğim bir turtayı yaptım:))
Kendim için dediysem hepsini ben yemedim tabi....
Herzaman ki gibi kalıbımın altına yağlı kağıt sermeyi unutmuşum!!!
Tarifini Almanca bir kitaptan aldığım bu turtayı vişne severlere mutlaka öneririm..


Yapımı son derece pratik ve bir o kadar da lezzetli olan bu turtanın malzemeleri de kolayca bulunabilinir..
Bu mevsimde vişneyi nerden bulacağız diyorsanız Metrolarda dondurulmuş olarak satılıyor.
Aynı şekilde böğürtlen ve yaban mersini ile de yapabilirsiniz...

Bu arada mimlenmişim..
Mim cevaplarını  biraz geciktirdim ama önce tarifi yayınlamak istiyorum...
Malzemeler:
Taban hamuru için.
2 yumurtanın sarısı
150 gram tereyeğı
250 gram un
100 gram şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu

İç dolgusu için.
1 paket vanilyalı puding
100 gram tozşeker
1 yemek kaşığı nişasta
500 ml.süt
100 gram hindistan cevizi
300 gram vişne veya böğürtlen veya yaban mersini
1 yumurta sarısı
60 gram fındık( ben koymuyorum)

Üzeri için.
3 yuurta akı 150 gram tozşeker
1 paket vanilya



Hazırlanışı:
Hamur malzemelerini şeker,yumurta ve tereyağı sırasıyla tart hamuru kıvamında olacak şekilde yoğurun ve kelepçeli kalıba çanak şeklinde döşeyin.
Ayrı bir kapta pudingi,şekeri ve nişastayı 8 yemek kaşığı süt ilavesiyle çırpın.
Isıya dayanıklı bir kaba önce sütü sonra da pudingli karışımı ekleyerek muhallebi kıvamına gelecek şekilde pişirip ocaktan alın.Ilıyınca içine v
işneleri yumurta sarısını,hindistan cevizini ve arzu ederseniz 60 gram fındığı katıp iyice karıştırın..
Hazırladığınız bu harcı çanak şrklindeki hamura dökün..
Üst bezesi için ayrılan yumurta aklarını,vanilyayı ve şekeri iyice çırpın öyleki kabı baş aşağı yaptığınızda köpüğün hareket bile etmemesi gerekiyor...
Turta pişmeden 10-15 dakika öncesinden fırından çıkarıp üzerine yayın ve toplam 40 dakika 175 dereceli fıtrında pişirin..Buzdolabında birkaç saat soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz..



Şimdilik herkese güzel bir Pazar günü diliyerek,hoşçakalın diyorum...
sevgiler,selamlar.

17 yorum:

  1. nefis nefis bir görüntü...ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  2. Hallo Ijlal.
    Welch ein leckerer Kuchen sieht zum anbeißen aus.
    Du verwöhnst deine Familie mit deinen schönen
    Kuchen.Schönes Wochenende.Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  3. Oh sieht das lecker aus!!! Wunderschöne Bilder! Toll, dass du auch die Rezepte dazu gibst, probiere doch immer gerne was Neues aus. Viele liebe Grüße Yvonne

    YanıtlaSil
  4. geçmiş doğumgünün kutlu olsun, turta pek bi güzel gözüküyor, eminim tadı da öyledir:)

    YanıtlaSil
  5. liebe ijlal,
    einen leckeren kuchen hast du für deine familie
    gebacken.macht hungrig.
    wünsche dir ein schönes wochenende,
    liebe grüße regina

    YanıtlaSil
  6. çilekseverler çileğe uyarlayabilirmi acaba:) çok güzel bir tarif.. ellerinize emeğinize sağlık..
    mutlu yaşlar dilerim tekrar.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canim arkadasim... Öncelikle gecmis dogum günün kutlu olsun... Mutlu yillar... Ayrica pastan nefis görünüyor, ellerine saglik... Sevgilerimle, öpüyorum...

    YanıtlaSil
  8. Mmmh, der Kuchen sieht so lecker aus! Wunderschöne Fotos hast du gemacht!
    Ich wünsche dir ein schönes Wochenende!
    Liebe Grüsse
    Doris

    YanıtlaSil
  9. Doğum günün kutlu ve mutlu olsunn :) Yeni yaşında tüm güselliklerin seninle olması dileğiyle..Turta da lesis görünüyor hım hıhmm :)

    YanıtlaSil
  10. sunumda çok güzel ,afiyet olsun ben olsaydım hepsini yerdim )

    YanıtlaSil
  11. İjlal'cim :) ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor ayrıca çok güzel fotoğraflar, bu konuda yeteneklisin gerçekten ;)

    YanıtlaSil
  12. Mutlu yaşlar,pasta güzel görünüyor.Sevgiler Zehr@

    YanıtlaSil
  13. Ben de bir adet cevaplanmayı bekleyen mimin varr cnm :) öpüorum çok..

    YanıtlaSil
  14. Güzel,sağlıklı seneler seninle ve sevdiklerinle olsun arkadaşım.Çok özür diliyorum unuttuğum için,ama bu yoğunluk elbet geçecek(umarım geçecek)bu yenilik de çok yakışmış doğrusu,marifetli parmaklarının değdiği belli olmuş...
    Sevgilerimle canım kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Hallo liebe Blogfreundin,
    dein erstes Foto ist so romantisch - so zart - und deine Torte ist wohl nicht nur lecker sonder auch sehr dekorativ - einfach wundervolle Bilder - ich danke dir für das leckere Rezept -
    herzliche Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,şahane görünüyor.Ellerinize sağlık.Bu arada doğum gününüz kutlu olsun.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize saglik guzel kokusunu Ankaradan hissedebiliyorum. Nice mutlu saglikli yillara sevgilerimle

    YanıtlaSil