24 Nisan 2010 Cumartesi

Çilekli ve jöleli turta...

Geçenlerde yapıp ve yayınladığım turtanın,çilekli versiyonu...
Sevgili Deniz bana bu turtanın çilekli olup olamayacağını sormuştu.Ben hernekadar çileklerin sulanacağını düşünerek olmaz desemde denemeden kendimi alamadım.Bu sefer geçenseferkinden biraz farklı yaptığım bu turtanın içine koyduğum çilekleri önceden şeker ve suyla kaynattım ve birazcık koyulaşınca süzüp soğuttum...


Malzemeler:
Hamur için:
2 yumurta sarısı
1 çay kaşığı kabartma tozu
150 gram tereyağı
250 gr.un
1 çimdik tuz
100gr.tozşeker
iç dolgusu için:
1 paket çilekli puding
1 yumurta sarısı
500 ml.süt
1 yemek kaşığı Nişasta
100 gr.hindistan cevizi
100 gr. tozşeker.
 Çilekli harç için:
300 gr.çilek
1 su bardağı tozşeker
yarım bardak su
Üzerine:
1 pkt. çilekli jöle
5 bardak çilekli su(pişen çileklerin suyu)

Hazırlanışı:
İlkönce çilekleri yıkayıp süzün ve ikiye bölüp küçük bir tencereye alın,üzerine yarım su bardağı şekeri ve suyu ekleyip ocakta çilekler yarı yarıya eriyene kadar pişirin...
ocaktan alıp süzün...suyu ile jöleyi kutunun üzerinde yazıldığı gibi hazırlayın...
Hamuru burada anlatıldığı gibi hazırlayıp kelepçeli kalıba yayın...
Pudingli dolguyu da aynen daha önceden anlattığım gibi hazırlayıp,çanak şeklindeki hamura dökün ve 30-35 dakika pişirin..
fırından çıktıktan sonra biraz soğutup üzerine daha önceden hazırladığınız ve koyulaşmış jöleyi dökün...
buzadolabında bir saat dinlendikten sonra servis edebilirsiniz...
Herkese güzel bir haftasonu dileyerek,hoşçakalın diyorum..
sevgiler..

10 yorum:

  1. ben de geçenler de yaptım çilekli turta nefis oluyor gerçekten de çilek mevsimi geçmeden sık sık yapmak lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Ich weiß nicht, was ich mehr bewundern soll, deine Backkünste oder deine Handarbeiten. Du bist wirklich ein Allround-Talent. Dein Erdbeerkuchen sieht nicht nur lecker sondern auch wundervoll dekoriert aus - so richtig was für´s Auge - ich danke dir erneut für das leckere Rezept und wünsche dir ein wundervolles Wochenende - ganz liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık.nefis bir görüntü.insanım kendinden geçiriyor.mutlu bir haftasonu dilerim

    YanıtlaSil
  4. Canimmmm... Ne kadar güzel bir görüntü.. ELlerine saglik, artik cilek zamani geliyor... Bundan sonra ben de denemeler yapacagim.... Ayyy simdiden heyecanlandim... Burada, yani evimizin cok yakininda cilek tarlalari var... Mevsimi gelince tarlayi halka aciyorlar, kendin topluyorsun, topladiklarinin parasini ödüyor, yediklerin ise serbest.... Bu yüzden her sana ailece tarladayiz... Dur bu sene de insallah bol bol resim yayinlarim oradan, blogumu ilk o fotograflarla acmistim... Ayyy ne cok uzattim... Kusura bakma arkadasim... Sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum..

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Evcilik görüntüsüyle harika tadı kimb,ilir ne kadar lezzetli olmuştur.Ellerinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor. Tazecik çileklerle de mis gibi olmuştur eminim... Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. yummy :) gayet lezzetli gözüküyor, bu ara evden çileği eksik etmiyorum, mevsimi geçene kadar her gün yemek gibi bir azmim var, çilekli jöle ve puding alıp denemem lazım ;)
    Ellerine sağlık cnm bu arada alttaki resme bayıldım, şema halinde varsa isterim :D

    YanıtlaSil
  8. işte buuuuu:)))
    bu kadar güzel bir tarife bu kadar geç ulaştığım için özür dilerim öncelikle... iş yoğunluğu ve haftasonu mani oldu bana... ne kadar güzel bir tart olmuş nacizane sorumu bu denli düşünüp beni bir nevi yanıtlamanız çok hoşuma gitti hatta duygulandırdı..
    çok teşekkür ederimm. hemen not alıyorum ve hemenn deniyorum...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. hallo,
    oh dein erdbeerkuchen ist ein traum!!!!!!
    deine stickerei einfach wundervoll.
    wünsche dir eine schöne woche,
    liebe grüße,regina

    YanıtlaSil
  10. Çilekli turtaya bayıldım harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil