7 Mart 2010 Pazar

Neşeli Cupcake'ler...


Adını neşeli koydum çünkü yavrularımla beraber yaptığımız bu minik pastaları yaparken gerçekten çok eğlendik.Zaman zaman ''dur!elleme'hayır orası  değil!''gibi panikler yaşasamda bu kaygılarım ortaya yapımı zevkli ve nefis lezzetlerin çıkmasına engel olamadı...
temel bir tarifi olmayan bu minişleri birkaç tarifin karışımıyla hazırladık..
Keki,iç dolgusu ve üst kreması olmak üzere 3 aşamada oluşan mini keklerin tarifine gelince:

malzemeler
Kek için:

120 gram tereyağı
1,5 su bardağı tozşeker
2 su bardağı yoğurt
3 yumurta
3 su bardağı un
1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu

İç dolgusu için:

1,5 su bardağı süt
yarım su bardağı tozşeker
2 yumurta sarısı
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 çay bardağı süt kreması

Üzeri için:
hazır pasta kreması(ister kakaolu,ister vanilyalı)


hazırlanışı:

ilk önce iç dolgusunu hazırlayın.Bunun için yumurta sarılarını iyice çırptıktan sonra krema hariç tüm malzemeyi karıştırıp iyice çrptıktan sonra orta ısıda koyulaşana kadar karıştırarak pişiriyoruz,ocaktan alıp ılıdıktan sonra kremayı karıştırıp bir taraf ta dinlendiriyoruz..


kek için ise ilk önce tereyağı ve şekeri çırpıyoruz yumurta ve yoğurdu da ekleyip çırptıktan sonra diğer malzemeleride birbirine harmanlayıp yoğurtlu karışıma döküyoruz.İyice çırptıktan sonra muffin kalıplarına bir parmak eksik gelecek şekilde paylaştırıp 175 derece de 15-20 dakika fırınlıyoruz.Yine de kontrol etmekte fayda var çünkü çok çabuk pişiyorlar..


Kekler pişerken pasta kremasını hazırlayıp bir tarafta bekletin.(ben Dr.Oetker'in kakaolu kremasını kullandım vanilyalı daha bir hoş olur gibi geldi ama elimde kakaolu vardı.)


fırından çıkarıp iyice soğuttuktan sonra kalıplardan çıkarıyoruz ve üzerilerini bir tatlı kaşığı yardımıyla açıyoruz(biber dolması gibi).içini tabana değmeden hafifçe oyup başka bir kaşık yardımıyla hazırladığımız dolgu malzemesinden dolduruyoruz ve kapağıgeri kapatıyoruz.Bu işlemi yaparken dikkatli olmakta fayda var çünkü fazlasıyla gevrek olan kekçiklri dağıtabilirsiniz..


Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra daha önceden hazırladığınız ve bir tarafta bekleyen  pasta kremasını şırınga yardımıyla üzerinie sıkıp süslüyorsunuz...


Yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun diyerek herkese iyi pazarlar diliyorum.
Sevgilerimle,İjlal..

14 yorum:

  1. harikanında ötesinde bir tarif olmuş...içimden denemek geldi ama okurken siz dağılacağından bahsedince biraz çekimser kaldım....yinede cesaretimi toplayıp denemk isterim...elllerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  2. sevgili Şehnaz,seni yanıltmak istemem ben hafif soğuduktan sonra üstünü açmaya çalıştım,demek istediğim iyice soğuduktan sonra üzerini açarsanız böyle bir risk ortadan kalkar...
    beğendiğine sevindim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Cupcake'leri seviyorum.Leziz görünüyorlar.Ellerinize sağlık.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  4. Ayyyyy goruntuye bayildim:) Ellerinize saglik. Yeni kesfettim blogunuzu, hemen izlemeye aldim.

    Dunya kadinlar gunun kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  5. harika olmuşlar gerçekten ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Sevgli evcilik,8 Mart Kadınlar Günümüz kutlu olsun. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  7. dünya kadınlar günümüz kutlu olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Was sind denn das für kleine Köstlichkeiten? Mir läuft das Wasser im Mund zusammen -bin doch so eine Naschkatze - ich danke dir und wünsche dir einen schönen Tag - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik canim... Bunu ben de denemek istiyorum dogrusu... Yani icine krema doldurmayi.... Ilk firsatta insallah... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Hallo,

    da bin ich abern froh das du deutsch schreiben kannst.mit meinem englisch ist es nicht weiter her.naja und tuerkisch*reusper*.das ist ja auch nicht meins.

    sei herzlich gegruesst und ich uwnesche dir ein wundervolles wochenende

    conny

    YanıtlaSil
  11. hmmm ne harika olmuslar. cok sevimli. cocuklar bayilmistir. sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. merhabalar sitenizi bugün keşfettim ve çok beğendim takipçisi olacağım cupcake ler çok güzel görünüyor denemek isterim yalnız 2 bardak yoğurt fazla değilmi birde un yazmıyor bu konularda beni aydınlatırsanız sevinirim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba sevgili Sibel,
    uzun zaman önce yayınladığım halde şuana kadar unu yazmadığımla ilgili hiç yorum gelmemesi gerçekten de ilginç:))
    dikkatin ve ziyaretin için çok teşekkür ederim,bloguna ulaşamadığım için buradan cevaplıyorum..
    3 su bardağı unu ekledim ve yoğurtda aynen yazıldığı gibi,un miktarı fazla olduğundan sanırım yoğurtda kafi geliyor,eğer istersen 3 yemek kaşığı kakao da kullanabilirsin tarifte vardı ama kremam kakaolu olduğundan keke katmamışım...

    YanıtlaSil
  14. cevabınızı aldım ve hemen denedim herkes bayıldı tekrar istediler bu sefer içerisine meyve koymayı düşünüyorum teşekkür ederim
    www.evatölyesi.blogspot.com henüz çok yeni fazla birşey ekliyemedim beklerim

    YanıtlaSil