3 Mart 2010 Çarşamba


bugün sizlerle iki leziz tuzluyu tanıştırmak istiyorum.Aslında birçoğunuzun tanış olduğunuzu bildiğim halde yinede yayınlamak istedim...
 İlk olarak sevgili Gülcan'ın blogundan görüp denediğim ve ölçüleriyle malzemelerinde küçük değişiklikler yaptığım tuzlu,peynirli kekin tarifini vermek istiyorum.
malzemeler:
1,5 su bardağı mısırunu
1 su bardağı un
2 su bardağı küp küp doğranmış beyaz peynir
3 yumurta
yarım su bardağı ceviz
yarım subardağı sıvıyağ
yarım su bardağı ayıklanmış zeytin
1 çay kaşığı tuz,pulbiber
1 su bardağı yoğurt
yarım demet dereotu..
hazırlanışı:
ilkönce yumurtaları ve svıyağı karıştırın kabartma tozu karıştırdığınız unu ilave edin,
mısır ununu ve peynir hariç diğer malzemeleride katıp iyice karıştırın.En son peyniri de katıp kaşıkla yavaş bir şekilde birkaç kere karıştırdıktan sonra yağlanmış tepsiye dizip 170 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
afiyet olsun..

Dereotlu,tavuklu göbek salata:
ailecek sevdiğimiz bu salatayı paylaşmak istedim.
malzemeler:
1 demet dereotu
1 adet ortaboy göbek salata
1 adet haşlanmış tavuk göğsü
3 yemek kaşığı hardal
3 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı mayonez
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet limonsuyu
bir tutam tuz
arzuya göre fırınlanmış küp küp ekmek..
hazırlanışı:
tüm sos malzemelerini bir kasede karıştırın.Haşlanmış tavukları küp küp doğrayın.Dereotunu ve göbek salatayı dorayın üzerine sosu gezdirip karıştırın.Servis tabağına almadan üzerine fırınladığınız küp küp ekmekleri sereperek servis ediniz.
Afiyet olsun..

4 yorum:

  1. her ikiside ne güzel olur !!!!
    afiyetle sevgiler... bereketler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik arkadasim... Bilhassa salataya bayildim... Bana sadece salata verin yeter... Haa arada bir de pasta--- Afiyetler olsun... Sevgilerimle, iyi geceler...

    YanıtlaSil
  3. sevgili Filiz ve sevgili Nunu,herikinize de ziyaretiniz ve içten güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
    sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  4. Wie kann man da schlank sein bei deinen wundervollen Rezepten - du hast ja Rezepte schier ohne Ende - und alle sooo lecker - wenn ich bei dir wohnen würde, wäre ich kugelrund - ich danke dir sehr für die leckeren Rezepte, die ich mir gerne kopiere -
    hab eine schöne Woche - lg. Ruth

    YanıtlaSil