11 Mart 2010 Perşembe

Bezeli minik kekler...

Akşam yaptığım bu minik kekleri beğeneceğinizi umarak paylaşmak istedim.


Aslında herkesin bir Portakallı kek tarifi vardır ama netice de bezeli yapınca biraz daha çekici görüneceğini düşünerek sizlere sunuyorum..

Resimler akşam çekildiğinden biraz soluk çıktılar,bunun için özür diliyorum.
Tükenmeden görüntüleyebilmek için mecburen akşam resimlediğim bu mink keklerin tarifne gelince:
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
50 gram oda sıcaklığında tereyağı
yarım su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un..
üzeri için:
3-4 yumurta akı
2-3 yemek kaşığı tozşeker

Hazırlanışı:
Üstüne süreceğiniz  beze için yumurta aklarını ve tozşekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz,Öyle ki kabımızı aşağı doğru çevirdiğimizde akmayacak gibi olmalı...

Keki içinse ,
ilkönce tereyağı ve şekeri çrpıyoruz.
Yumurtaları ve sıvıyağını da karıştırıp iyice çırptıktan sonra kalan malzemeleri de karıştırıp,kekhamuru kıvamına gelinceye kadar çırpmaya devam ediyoruz.Daha sonra hamurumuzu minık kek kalıplarına bölüştürüp 175 derece de 15 dakika pişiriyoruz.
kekleri fırından çıkarmadan 6-7 dakika evvel üzerilerine kaşık yardımıyla hazırladığımız köpükten sürüp rengi sararana kadar 6-7 dakika daha pişirip fırından çıkarıyoruz..
soğuduktan sonra servise hazırdır...
yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun..
sevgiler,selamlar..

15 yorum:

  1. Canim arkadasim, senin de ellerine saglik, kekciklerine bayildim ama altindaki (galiba kanavice) örtüye daha bir bayildim.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor bunlar, denenmeli kesinlikle..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. iyi akşamlar,kekin harika ama kek kalıbının hasır kapağı muhteşem bir güzellikte...en güzel günlerde kullan canım...sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. :) tariften önce gözüme mumluğumun beyazı çarptı :) ne hoş

    YanıtlaSil
  5. Oh the little orange cakes look great!!! So delicious!!! Thanks for the recipe, I have to try it. Hugs Yvonne

    YanıtlaSil
  6. ne kadar güzel olmus. tadı da kuşkusuz güzel olmuştur. Misafir gelince muhakkak yapılmalı bence
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Birde o güzel kaneviçenin tarifini alabilirmiyim...O ne güzel birşeymiş yaww..İçim gitti:((
    Tarifi arşvime ekledim...Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. -Sevgili Münster ve sevgili Kupai papalina ziyaretiniz için teşekkürler.Kaneviçe örtünün şablonunu daha önce den yayınlamıştım yan tarafta ki linklerde kendi yaptığım kaneviçeleri tıklarsanız şablonunu da görebilirsiniz..
    -sevgili Şehnaz beğendiğine sevindim,özellikle balkon ve bahçelerd son derece kullanışlı olan
    bu sinekliği,gerek dekoratifliği gerekse kullanımı açısından çok beğenerek almıştım..
    -Sevgili Arzu ve sevgili Zeynep,beğendiğinize sevindim,ziyretiniz için teşekkürler.
    -sevgili laavanta bahçesi,teşekkürler canım ne zamandır istiyorsdum bu mumlukları,en son Tschibo mağazasında buldum hemde Boyner ve diğer mağazalara göre neredeyse yarı fiyatına uygundu..
    -Hallo liebe Yvonne,danke sehr für deine kommentare,liebe grüsse,İjlal..
    hepinize ziyaretiniz ve güzel yorumlarınız için teşekkürler..
    sevgile,selamlar..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canımm nefis olmuşlar kekler:))

    YanıtlaSil
  10. Hallo Iljal.
    Deine kleine Kuchen sehen ja wieder lecker aus.
    Laß es dir schmecken und ein schönes Wochenende.Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Evcilik bloğumda size özel ödülüm var almak için gelirmisiniz.

    Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  12. Canım benim...bu saatte geçebildim pc başına...nefis bir lezzet olmuş,resimler de gayet güzel yansımış,güller de bütün zerafetiyle muhteşem uyumlu...ellerine sağlık...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. mini kekler harıka ama sunum çok hoş.emeğine sağlık cnm...

    YanıtlaSil
  14. Resimler çok güzel bence..kekler de öyle yanındaki herşeyde..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Nazik yorumun icin sagol, varol arkadasim.... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil