11 Aralık 2009 Cuma

erikli mayhoş bir tat


Bu tartı daha önceden de yayınlamıştım fakat sonradan farkettim ki tarifini yayınlamamışım.Bir kaç gün önce alınan erikler tatsız çıkınca hemen tatlandırma operasyonuna geçtim ve resimlerde görülen tartı yaptım.Evimizin rutinleri arasına giren bu  tart Alman'ların gelenekselleşmiş bir tarifi..Aynı şekilde( daha güzel resimlenmiş halde)sevgili Damak tadı Gül'ün blogunda da biraz farklı ölçülerde bulabilirsiniz.

malzemeler:
125 gram tereyağı( yarım paket)
125 gram şeker(5-6 yemek kaşığı şeker)
1 pkt.vanilya
2 yumurta
yarım paket kabartma tozu
200 gram un(1,5 su bardağı)
750 gr.-siyah erik
üzerine serpmek için tarçın
veya glazür

hazırlanışı:
oda sıcaklığında erimiş olana tereyağını ve yumurtayı karıştırıp şekeri ilave edin ve kalan malzemeleride azar azar ekledikten sonra yumuşak bir hamur elde edin.Eğer hamur un isterse ilave edin.
Hamuru yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış bir kalıba hamuru eşit bir şekilde yayın
  erikleri büyüklüklerine göre ikiye veya üçe bölün ve kalıba yayılmış hamurun üzerine eşit bir şekilde dizip 175 derece de 20 dk.pişirin..


bende ki tarifte üzerine tarçın serpilip yanında krema ile servis ediliyor ama sevgili damak tadı'nın yaptığı glazürü deneyince daha bir lezzetli oldu.
glazür için:
3 yemek kaşığı pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı limon suyunu şeker eriyinceye kadar karıştırıp tart fırından çıkar çıkmaz,sıcağı sıcağına kaşık yardımıyla üzerine gezdirilir....

7 yorum:

  1. tadıda güzeldir eminim yapasım var yorgunum ama yazdım not defterine ellerine sdağlık

    YanıtlaSil
  2. hallo du Back- und Kochkünstlerin - du verwöhnst uns mit herrlichen Bildern und Rezepten - hab eine schöne Zeit - ganz liebe Grüße - Ruth

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık ama marketlerde arik bulmak artık güç olsada yaz için çok ideal bir tarif ellerinize sağlık görüntüye de bayıldım doğrusu

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir tarif.bu siyah eriklere bayılırım.artık erik mevsiminde denerim bu tarifi.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Cnm...devamı kaldımı?beni pek kesmedi 1dilim
    nefisdi...ellerine sağlık arkadaşım.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım.
    harika değerlenmiş.

    YanıtlaSil
  7. canım tart süper. bu arada çikolataları beğenmişsin çok sevindim :) ama mrs dominik kimdi çözemedim :P bir yardım lütfen. sevgiler.

    YanıtlaSil