1 Kasım 2009 Pazar

yuvarlama

annemin nefis ve bi okadar da besleyici yuvarlamasından pişirdim.
şu kış günün de hepimize ilaç gibi geldi.
bulgurlu köfteleri daha önce hazırlamış olduğum içli köftelerin kalan hamurundan kullandım..
tarifine gelince:
malzemeler:
2 su bardağı misket haline getirilmiş bulgur hamuru( buradan bakınız)
1,5 su bardağı ıslatılmış nohut
300 gram hafif yağlı kuşbaşı et(aslında kemikli et kullanılıyor fakat minik kemikler olmaması için kuşbaşı et kullandım)
sosu için 3-4 diş sarmısak
1,5 yemek kaşığı karışık salça(biber vedomates salçasını karıştırdım)
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı narekşisi
2 yemek kaşığı kuru nane
hazırlanışı:
nohutu bir gece önceden ıslatıyoruz
hazır olan nohutları ve eti biraz tuz ile düdüklü tencereye alıpüzerine çorbamızın kıvamını oluşturacak kadar göz kararı su ekliyoruz ve yarım saat nohutlar pişinceye kadar haşlıyoruz.
altını kapatıp buharı çıktıktan sonra bulgurlu köftelerimizi de atıp bulgurlar yüzeye doğru çıkıncaya kadar tekrar haşlıyoruz(yaklaşık 10 dk.)
sahan de veya küçük bir teflon tavada sarmısakları ve salçayı sıvıyağda kavurup içerisine naneyide attıyoruz ve ocaktan almadan 1 dk.önce narekşisini katıp karıştırıyoruz.
hazırladığımız sosu çorbamıza döküp karıştırıyoruz ve biraz ılıdıktan sonra servis edebiliriz..
not:
  • ertesi güne daha lezzetli bir çorba-yemek oluyor..
  • daha ekşi isteyen sonradan narekşisi veya limon koyabilir
  • acı isteyen ekleyebilir.
afiyet olsun..

11 yorum:

  1. Merhaba sevgili evcilik;
    Öncelikle elinize sağlık sonrasında ise kökleri Antepli biri olarak bir düzeltme yapmak istiyorum.Bu yemeğin adı yuvarlama değil ekşili köftedir.Yuvarlama ise dövülmüş pirinç ve siyah etin yoğrulup yuvarlanması sonucunda haşlanıp ,pişen et ve nohutun içine katıldıktan sonra yoğurtla birleştirilmesidir.Pişirirseniz afiyet olsun.Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  2. Bu soğuk gecede, bu saatte bu harika tabak olurmu yaaa, canım bir çekti ki, nolcak şimdi :))

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglık canım bu soguk havada ne guzel gider ellerin dert görmnesin afiyet bal şeker olsun arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. Harika bir lezzet ellerinize emeğinize sağlık.

    Güzel mutlu sağlıklı hafta geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. off bayılırım yuvarlamaya. ama ben yoğurlu olanından yemiştim, kırmızısından yemedim hiç. analı kızlı gibi oluyor heralde dimi? eline sağlık. süper.

    YanıtlaSil
  6. ya arkadaşlar aslında bunun yoğurtlusu da yapılır,içinde içli köftenin ufağı atılarak analı kızlı da yapılr ve bu şekilde eşkilisi de..yoğurtlu yuvarlama ve ekşili yuvarlama diye ikiye ayırırız hatta yuvalama diyenler bile var..bizim yöre de K.maraş ta yani bu şekilde öğrendim.
    sanırım adıda,yapılış şekli de yöreye göre değişiyor..
    beğendiğinize sevindim,sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. canım çok güzel gözüküyor tadı da öyledir kesin ellerine saglık

    YanıtlaSil
  8. Çok severim çoook, hatta çoğu zaman biraz daha zaman ayırıp analı-kızlı yaparım. Bayılıyorum yöre yemeklerine. Ellerine sağlık canım, afiyet olsun
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  9. BENDE BU ÇORBAYI ÇOK SEVERİM...ELLERİNE SAĞLIK.AYRICA EL İŞLERİNİ ÇOK SEVERİM V BLOĞUNU ÇOK BEĞENDİM..TAKİPTEYİM CANIM....

    YanıtlaSil
  10. afiyet olsun, elinize sağlık..
    yuvalama çorbasını daha önce hiç tatmadım..iştahım kabardı birden görünce.. çok lezzetli görünüyor..
    ben beceremem ama bir yerlerde karşılaşırsam mutlaka tadacağım bu sefer :)

    YanıtlaSil
  11. yuvarlama pirinç ile yapılır.

    YanıtlaSil