17 Kasım 2009 Salı

Sinangil unlarından hediye paketim geldi


Birçok blogcu arkadaşımda olduğu gibi Sinangil unlarından bende bu akşam üzeri hediye paketimi aldım ve hemen resimledim.
hediye paketinde birbirinden farklı 10 değişik ürünle beraber Sinangil logolu mutfak önlüğü ve 5'li paketlerde kabartma tozu ile vanilya şekeri de vardı..
denemek istediğim 10 tane birbirinden farklı un çeşidi var ve hemen işe koyuldum ilkönce fındık aromalı kek unla başladım..ve aşağıda görmüş olduğunuz elmalı turtayı yaptım..






tarifini sevdiğim ve tariflerini beğeniyle takip ettiğim  eya's cookies adlı siteden almıştım ve birkaç değişiklikle sizlere sunuyorum..
malzemeler:
taban hamuru için:

200 gr.sinangil fındık aromalı kekun
1 çay kaşığı sinangil kabartma tozu
50 gram toz şeker
1 paket sinangil vanilya
125 gram süzme yoğurt
4 çorba kaşığı süt
4 çorba kaşığı sıvıyağ

iç dolgusu için:

1,5 kg.elma
1 limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
50 gram tozşeker
3 çorba kaşığı su
50 gram tozşeker
1 çorba kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı nişasta
100 gram kuruüzüm
1 paket dolgu kreması( ben pasta kreması kullandım)
175 ml süt
1 paket süt kreması

üzeri için

100 gram toz fındık( orjinal tarifte file badem kullanılmıştı fakat elimde fındık vardı ve unla bütünlük sağlayacağından fındık kullandım)
75 gram şeker
3-4 yemek kaşığı süt

hazırlanışı:

elmaların yarısından fazlasını(1 kg.kadar)küp küp doğrayın ve üzerine 1 limon suyu ile 3 çorba kaşığı suyu döküp orta ısıda elmalar yumuşayıncaya kadar 5-10 dk. pişirin(elmalar pişmeli fakat dağılmamalı)
tabanı için tüm malzemeleri birbirine karıştırıp yoğurun.kyrabiye hamuru kıvamında bir hamur olunca yoğurmayı bırakın ve kelepçeli pasta kalıbına çanak şeklinde yayın.( kalıbınızın kenarları yağlanmış ve yağlı kağıt serilmiş olsun)
kalan elmalarıda küp küp doğrayın.şeker,limon rendesi,tarçın,nişasta ve üzümleri ekleyin..
kremayı süt ve süt kremasıyla beraber hazırlayın ve tüm iç malzemelerle beraber hepsini karıştırıp kalıbın içine düzgünce dökün..
üzeri için olan tüm malzemeleri karıştırın ve elmaların üzerine eşit bir şekilde dağıtın..
175 derece de yaklaşık  1 saat pişirin.
1 gece önceden yapılınca daha leziz oluyor ve keserken de dağılma riski tamamen ortadan kalkıyor..
kafanıza takılan soruları cevaplandırmaya hazırım.ayrıca daha ayrıntılı tarifini burada bulabilirsiniz.

11 yorum:

  1. afiyetler olsun canım..
    eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor, eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. canım ziyaretin ve güzel yorumların için çok sağol. kekin de bir harika. eline sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli gözüküyor, eline sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Çok nefis olmuş canım,ellerine sağlık..Afiyet şeker olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. herkeste bir sinang,ldir gidiyordur ne oluyor yahuu :)

    YanıtlaSil
  7. Şimdiden yaratacağın lezzetler için afiyet olsun, turta da çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor, eee afiyet olsun:) Ellerine sağlık. Ben de mutfağımda hep sinangil ürünlerini tercih ediyorum.
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  9. gerçekten çok güzel gözüküyorlar

    YanıtlaSil
  10. Canım fındık aromalı kekun olduğunu da öğrenmiş oldum böylece,ellerine sağlık hayatım harika gözüküyor yaptığın turta bu arada :)

    YanıtlaSil
  11. Canım çok geçmiş olsun.Turtada nefis görünüyor.Tadına bakmak kısmet olmadı.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil