18 Ekim 2009 Pazar

siyah erikli mayhoş bir tat..

Bu gördüğünüz bir dilim siyah erikli turta,tarifini buradan almıştım,bu blogta ki hemen her tarifi denemekten ve yapmaktan büyük keyif alıyorum.
Geçenlerde evin önüne gelen zerzevatçıdan aldığım birkaç kilo siyah eriği yıkadım,ayıkladım ve bir kısmı ile bu turtayı yaptım.diğer kısmını ise poşetleyip buzluğa kaldırdım hani olur ya bir daha bulamam diye.. işte ozaman devreye buzluktakiler girecek..



malzemeler:
en alt tabanı için
  • 6 yemek kaşığı tereyağı (90gr.)
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • yarım kg.dilimlenmiş erik.
kek için
  • 1,5 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • yarım tatlı kaşığı tarçın
  • bir tutam tuz
  • 6 yemek kaşığı(90gr.) tereyağı
  • 1 bardak tozşeker
  • 2 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • yarım su bardağı süt..
hazırlanışı:
1 su bardağı esmer şeker ve 6 yemek kaşığı tereyağını ısıya dayanıklı bir kapta,şeker ve tereyağını iyice eritip kalıbın en altına yayın ve üzerine ince dilimlediğiniz erikleri dizin.Kalıbın en altına yağlı kağıt döşemeyi unutmayın..
 
bir kase de un,kabartma tozu,tarçın ve tuzu karıştırın.Diğer bir kapta kek için ayırdığınız tereyağı ve şekeri iyice çırpıp yumurta ve vanilyayı ekleyin.unlu karışımı ve sütü de dönüşümlü olarak azar azar eklayip kıvamsı bir kek hamuru elde edene kadar çırpın(3-4 dk.)hazırladığınız hamuru eriklerin üzerine dikkatli bir şekilde yayıp orta ısılı fırın da kürdan testini geçene kadar bir 30-35 dk.pişirin.fırından çıktıktan sonra ters çevirerek servis tabağına alın.sıcak sıcak ikram edebileceğiniz bu turtanın yanına çırpılmış krema veya kaymak ekleyebilirsiniz.
afiyet olsun..

 not:
elimde esmer şeker olmadığı için beyaz şeker kullandım .eğer esmer şeker kullanırsanız erikli kısmı karamelleşmiş bir renk alacaktır..

9 yorum:

  1. Oh, lecker Pflaumenkuchen, komme ich mal vorbei.
    Du machst immer so tolle leckere Kuchen.
    Dein neuer Header ist wunderschön mit
    Welcome to my House, und dem Fahrad.
    Schönen Sonntag liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  2. muhteşem bir görüntü.hele o erikler erimişlerya biti.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. görüntüsü bile enfes benziyor zaten
    ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Görüntü mükemmel lezzette muhteşemdir muhakkak
    güzel ellerinize emeğinize sağlık.

    Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. canım ya sana her gelişimde kilo aldığımı hissediyorum,kendine iyi bak,gecen guzel gecsın,gorusuruz

    YanıtlaSil
  6. ... mmmmh! And what a wonderful blog! GLG, Bea

    YanıtlaSil
  7. canım eline sağlık. nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. nefis görünüyor ellerinize sağlık bir dilim aldım :)

    YanıtlaSil