14 Ekim 2009 Çarşamba

şeftalili kek..




 ..birkaç yıldır yaptığım bir kek.Tarifini internette ki blogların birinden almıştım ama dediğim  gibi 3-4 yıldır yaptığım ve her defasında başarılı sonuçlanan bir kek tarifidir..
tarifine gelince:
malzemeler:
  • 200 gr.tereyağı veya 1 paket margarin
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 büyük şeftali
  • üzerine sürmek için ayısı veya şeftali reçeli..
hazırlanışı: 
şeftalilerden birini soyup minik minik küpler haline getirin ve küçük bir tencereye alıp üzerine yarım su bardağı şeker ile tarçını ekleyip,şeker eriyip şeftaliler yumuşayıncaya kadar pişirin ve suyunu çekmeden ocaktan alın..
diğer taraftan derin bir kapta oda sıcaklığındaki yağı,kalan şekeri ve yumurtaları krema kıvamına gelinceye kadar çırpıp,şeftalili karışımı,sütü ve vanilyayı da ekleyip karıştır.
unu ve kabartma tozunu da azar azar ekleyip yoğun bir kek hamuru yapıp yağlanmış kalıba döktükten sonra üzerini düzeltin ve ince ince dilimlediğiniz şeftalileri dizip,orta ısılı bir fırında,kürdan testinden geçinceye kadar yaklaşık 40-50 dakika pişirin.
fırından çıktıktan sonra henüz sıcakken üzerine reçel sürüp soğumaya bırakın..
afiyet olsun.

8 yorum:

  1. canım benım,aydıncık o kadar yakın kı,ozel aracla belkı 15 dk....ben de 7 yıldır buralardayım,denizi bir gördüm bir daha ayrılamadım....

    YanıtlaSil
  2. offff bu tarif süpermiş ellerine sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Harika bir görüntü tahmin ediyorum lezzetide yerindedir ellerinize sağlık.

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. Bana adresinizi ulaştıra bilirseniz sevgili kızınıza ben taç yapmak isterim sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar hoş!
    Sadece seyir salivating kulüpler!

    Harika!

    Kathia kisses

    YanıtlaSil
  6. yine süper bir kek yapılmış anlaşılan :) eline sağlık, afiyet olsun :)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canım sayfama uğrarmısın,mimledim seni,cevaplarsan çok mutlu olacağım,sevgiler bırakıyorum,huzur,sağlık,mutluluk seninle olsun,kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  8. Harika bir tarif, şeftali kokusuna bayılırım, sunumu da çok güzel. İzninle, ben bu reçeteyi kopyaladım bile. Ellerine sağlık, afiyet olsun
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil