6 Ekim 2009 Salı

fonda ki kurabiyeler..

herkese iyi haftalar diyerek başlıyorum.
 aslında bunları dün yayımlıyacaktım ama kısmet bugüneymiş..
aşağıda fırın tepsisine dizilmiş halde duran bisküvit-kurabiyeleri sevgili arkadaşım Bülvinin şeker kızı Ceylin'in doğumgünü için ,minik bir jest olur diye hazırladım...


 yukarı da gördüğünüz fırına dizilmiş ve henüz pişmemiş hali..
aşağıda ki ise piştikten ve fırından çıktıktan sonra ki hali...




Bu tarifi birkaç yıl önce,daha blog yazmazken internette dolaşırken almıştım.dediğim gibi ozamanlar blog yazmadığım için benim için tarifi yeterliydi,kimin yayınladığını hatırlamıyorum bile.
Tıpkı bu kurabiyeler gibi internetten alıntı fakat kimlerin yazdığını bilemediğim birkaç tarifim daha var ama inanın bırakın yayınlamayı yapmaya bile üşeniyorum..Yapan ve yayınlayan arkadaşın bana kibarca bir tık tık demesi linkini vermem için yeterli olacaktır.Tarifine gelince...

malzemeler:
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı mısır nişastası ( elimde buğday nişastası vardı,onu kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
  • 250 gram tereyağı,oda sıcaklığında
  • 1 yumurta
hazırlanışı:
önce yumurta,şeker,tereyağı ve nişastayı bir kaba alıp karıştırın ve kabartma tozu ile unu azar azar ekleyerek bir hamur oluşturun..
hazırladığınız hamuru 15 dakika dolapta dinlendirdikten sonra merdane yardımıyla 1-2 cm eninde açıp kalıplara paylaştırın..
masadan alırken kestiğiniz hamur şekillerini bozmamak için spatula ile almanızı tavsiye ederim..
15 dakika Ortaısılı bir fırında kenarları hafif kızarıncaya kadar fırınlanması yeterli....
afiyet şeker olsun..
selamlar,sevgiler...

13 yorum:

  1. canım öncelikle bir sey rica edicem yazını okumakta çok zorlanıyorum arka plan gri birde yazı siyah olunca okumak çok zorlanıyorum bari yazıyı beyaz yap balım ya okuyamıyorum güzel yazılarını ..
    kurabiyelerin harika olmuş ellerine saglık afiyet bal şeker olsun canım
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. bugün iki posta misafirim var börek ve tatlının yanında bide kurabiye yapsam mı acaba çok lezzetli görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. süpper gözüküyorlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. merhaba sevgili Sevil,dediğini yaptım önce yazının rengini açtım baktım içime sinmedi bende şablonun rengini açtım ve başlık renkleri derken baya değiştirdim şablonu neyse dikkatin için teşekkürler
    sevgili eylülbahçesi ve Tuğba,ilginiz için teşekkürler inanın kurabiyelerle pek aram olmadığı halde bu tada bayıldım..
    selamlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ya bu yemek blogları beni bozuyo arkadaş.İnsan her gördüğünü yemek ister mi yaa.Bakmiicam artık protesto ediyorum.Eeee hımm yok yok ben yine de bakayım.Belki bi gün ben de kalkar yaparım :))
    Elinize sağlık kokusu burnuma kadar geldi valla.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık. kalpler süper olmuş

    YanıtlaSil
  7. das sieht ja wieder lecker aus - danke fürs Rezept - ich bin doch so ein Schlecker-Mäulchen.
    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  8. içi dışı ,sevgi şekerinden yoğrulmuş kalpler :))

    YanıtlaSil
  9. ay çok şeker görünüyolar.tamda diyetteyim:(yapmayın banaaaaa bunuuuu

    YanıtlaSil
  10. Cnm.Kurabiyelerin biliyorum ki nefis..(kısmetliyim maşallah)
    Şablon bu haliyle de güzel ama...diğer hali daha bi güzeldi.
    Olsun marıfet şablon da değil ne de olsa!
    Kocaman öpüyorum.

    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  11. çok lezzetli bir hediye olmuş gibi duruyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. sevgili arkadaşlar,hepinize ilginizden ve güzel yorumlarınızdan ötürü çok teşekkür ederim..
    selamlar,sevgiler,ijlal..

    YanıtlaSil
  13. jinalciim,bayııldım kurabiyelerine ellerine saglık.ben de antalyalıyım bu arada cnm.svgler

    YanıtlaSil